Yhdeksäs luku

571 38 6
                                    

LUVUSSA ESIINTYVÄT HAHMOT:

Keith Thorne, 7. luokka, rohkelikko

Vivian Cherry, 6. luokka, rohkelikko

Sabrina Weiss, 7. luokka, korpinkynsi

Nigel Holton, 7. luokka, rohkelikko

Gabriela Vanhorn, 6. luokka, puuskupuh

Ethan Lance, 6. luokka, korpinkynsi

Louise Abbott, 6. luokka, puuskupuh


"Keith, älä ole idiootti. Mene juttelemaan hänelle", tummakutrinen rohkelikko, Vivian Cherry, yritti rohkaista ystäväänsä. Yleensä niin ujon tytön kasvoilla näkyi niille harvinaista päättäväisyyttä.

"En minä voi, katso nyt, hän juttelee tuon yhden tytön kanssa. He ovat varmaan yhdessä", Keith Thorne, sinisilmäinen rohkelikko, väitti vastaan ja yritti liueta mahdollisimman kauas paikalta, mutta Vivian piti hänestä kiinni.

"Typerys, hän juttelee sen Weissin tytönkin kanssa, eivätkä hekään ole yhdessä", Vivian pyöritteli silmiään.

"Mutta Sabrina seurustelee Nigelin kanssa", Keith mumisi vastalauseeksi. Hän olisi vain tahtonut antaa periksi ujoudelleen.

"Niinpä", Vivian sanoi painokkaasti, "ja Vanhorn pyörii sen verran paljon enemmän sen niiden tuvan johtajapojan kanssa, etten yhtään ihmettelisi, vaikka heillä olisi jotain meneillään."

"Ei sekään todista sitä, miksi minun pitäisi yrittää lähestyä Lancea."

"Keith, sanon tämän hyvin luottamuksellisesti Ethanin ystävänä, että sinun täytyy", tyttö totesi yrittäen saada katsekontaktin toiseen.

"Oikeasti?" Keith kysyi kohottaen kulmiaan. Ei hän ilmeisesti täysin onneton rivien välistä lukemisessa ollut, koska oli huomannut painotuksen niin, että ilmeisesti Vivianilla oli jotain tietoakin.

"Ala mennä. Pitääkö minun tulla mukaan?"

"Älä. Ei kun tule sittenkin. En minä tiedä", Keith sanoi ja alkoi hermostuneena repiä kynsinauhojaan, joita oli muutenkin pahoinpidellyt koko aamun samasta syystä.

"Hyvä on, minä tulen ja otan Vanhornen mukaani", tyttö naurahti. Juuri suunnitelman mukaan.

**

Viimeisen vartin aikana Gabriela Vanhorn oli pidätellyt Ethan Lancea samassa kohtaa ja höpötellyt tälle kaikenlaista mahdollisimman turhaa. Juuri kun hänen juttunsa olivat alkaneet loppua, Cherryn tyttö ja tämän kaveri lähtivät kävelemään heitä kohti. Gabriela saattoi henkäistä helpotuksesta – ei enää väkisin puhua pulputtamista.

"Hei Ethan! Mitä kuuluu!" Vivian huudahti iloisesti tämän kaverin laahustaessa epävarmana perässä. Thornen poika taisi olla ujompi tapaus.

"Vivie! Ei oikeastaan ihmeempiä, mitäs sinulle?" Ethan kysyi takaisin iloisesti. Hänen kasvoilleen oli noussut hymy, mutta hänen nähdessään, kuka Viviania seurasi, hän hämmentyi hieman ja meni hieman jännittyneen oloiseksi.

"Ihan hyvää tosiaan", Vivian vastasi hymyillen. Keith tämän takana näytti lähinnä vaivautuneelta. "Niin, Ethan, tässä on Keith Thorne, Keith, tässä on Ethan Lance", brunette tyttö esitteli vielä nopeasti. Hänen äänensävystään jotenkin kuului se, että hän kertoi itsestäänselvyyksiä – molemmat tiesivät paremmin kuin hyvin toistensa nimet, mutta toisaalta, ehkei heidän olisi kuulunut tietää niitä niin hyvin.

"Hei vain", Ethan mumisi hieman punehtuneena ja Keith yritti vetää hymyn kasvoilleen ja nyökkäsi.

Gabrielaa taas hieman hämmensi se, kuinka sosiaaliselta Cherryn tyttö yhtäkkiä vaikutti – yleensä tämä oli hyvin vetäytyvä, eikä hän oikeastaan ollut kuullut tämän puhuvan kuin joskus yhteisillä tunneilla Ethanille ja silloinkin hyvin hiljaa. Ehkä tämä oli kavereidensa seurassa puheliaampi, tai sitten tilanne itsessään tarvitsi niin paljon järjestämistä, että hiljaa olo ei olisi yksinkertaisesti toiminut.

Harry Potter Story - What is love, baby don't hurt me (Finnish)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang