Damla gittikten sonra Baran Deniz i kaldırdı ve kahveye taşıdı. Bir kaç sandalyeyi birleştirerek üzerine gelişi güzel yatırdı Deniz i. Burnundan akan kan ağzını kırmızıya boyamış , kaşı patlamıştı. Yüzün de fazla hasar yoktu ama vücuduna yediği tekmeler adamın kendisini kaybetmesine neden olmuştu. Ecza dolabına ilerledi içinden tenturdiyot ve pamuğu aldı.
- Kadir ılık suyla bez getir koçum
- getiriyorum abi
Altemur a baktı Baran ters ters
- sen dağıt biz toparlayalım
Altemur umursamazca omuz silkti
- bıraksaydın da geberseydi it
Baran sabır çekti. Kadirin getirdigi bezi ıslatıp aldı eline. Adamın suratını temizleyip tentürdiyot u sürdü. ayağa kalktı arkasını döndüğünde Deniz in sesini duydu.
- sagol yardım için
- senin için degildi. Damla nın hatrına dua et sen. Yoksa o bebek suratına bir tekmede ben atardım. Uyandığına göre gidebilirsin artık.
O sırada Altemur un sesi duyuldu boş kahvede
- bunu uyarı olarak say bebek surat. Tekrarı olursa , seni Damla nın veya bu mahalleden her hangi bir kızın etrafında görürsem duyarsam bu kadarıyla kalmam anladın mi beni ?
Deniz korkuyla karışık bir sinirle başını hızlı hızlı salladı ve karnını tutarak ağır adımlarla çıktı kahveden. Sağlam dayak.yemisti. Hiç bir kavgasında böyle karşılık veremeden dayak yediğini hatırlamıyordu. Her tarafı sızlıyordu. Ama vazgeçecek miydi Damla dan?
Hırsla mahalleyi terk etti.Baran Altemur a döndü
- abi ne yapıyorsun sen ? Daha ilk günden şu yaptığına bak
- ne yapmışım
Dedi Altemur umursamadığını belli eden bir ses tonuyla
- abi sana dedim hâlâ seviyorsan gitmeyelim diye sen bitti o iş mahalleye onun için dönmüyorum demedin mi ? şimdi yanında gördüğün ilk adamı getirdigin hale bak.
- bitti zaten Baran. O it rahatsız ediyordu. Arkadaşı olsa elimi sürmezdim. Damla için değil mahalleden kim olsa aynı şeyi yapardım. Bu mahallede namusuda artık benden sorulacak. Kimse benim mahallemin kızına sarkıntılık edemez.
- öyle olsun abi. Ama o kızın halini gördün mü? Yapma be abi madem sevmiyorsun bari kızın canını yakma böyle yaparak.
altemur hiddetle ayağa kalktı bir sandalyeyi geriye doğru fırlattı tok sesiyle bağırdı.
- yeter Baran ! Ben kimse için değişmeyecem. Canı yanar yanmaz beni ilgilendirmez. Kim ne hissederse hissetsin. Oda anlayacak zamanla bunu. Canı yana yana öğrenecek umursamamasi gerektiğini.
Baran başını salladı cevap vermedi Altemur a biliyordu cevap verirse kırılacaktı ikisinden biri. Kadire döndü
- abim sen dışarıyı topla bende içeriyi halledeyim.
- peki abi.
Mahalleli kavgadan sonra dağılmıştı. Kimileri Altemur u kahraman ilan etmişti kimileri anlam verememişti olanlara.
Kadir masaları topladı. Arda kalan kurabiyeleri bir poşete doldurdu. Altemur abisi onları kuşlara götürmesine izin vermişti. Poşeti bir köşeye bıraktıktan sonra içeri girdi.
- tamamdır abi hallettim ben dışarıyı.
Altemur başıyla kadir e gelmesi için işaret verdi ve bodruma indi.
Kadir içinde merak ve korkuyla Altemur un arkasından asagu indi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mahallenin Delikanlısı-Altemur
RomanceAltemur... Adının anlamı gibiydi tıpkı. O ateşti. Yüreğindeki yangına tesiri olmayan bir ateş. Demir kadar sert. Ve belli etmesede aşkla dolu bir kalp. Böyle adamlar güzel severdi. kendinden koruyacak kadar güzel severdi. Ondan uzak kaldığında acı ç...