Aku melabuhkan punggungku di sofa . Bosan betul duduk kat bilik . Terperuk . Tiba tiba , ada orang tegur .
" Haera , omma nak cakap sikit . "
" Haa apa dia omma ? "
" Tak kira apa yang jadi , kamu kena juga ikut omma malam ni pergi rumah Aunty Varissa . "
" Alaa omma ! Tak mau lah ! Haera nak stay rumah je . Malas lah nak ikut omma . "
" Aigoo budak ni . Omma potong duit belanja kamu bulan ni nak ? "
Alamak duit ! Ah demi duit terpaksa aku ikut omma .
" Yelah yelah ! Ish omma ni . Tahu je kelemahan orang . "
" Of course lah , kan anak
omma . "Erk aku nak pakai apa siot pergi rumah Aunty Varissa . Aku mana lah reti sangad pilih pilih baju ni . Aduhaii .
" Ahjumma ! Tolong saya boleh ? "
" Yer Cik Haera , ada apa ? "
" Ahjumma rasa mana lagi cantik ? Yang kiri ke yang kanan ? "
" Kalau ahjumma , ahjumma suka yang kiri . Sebab colour dia menyerlah dan sesuai untuk Cik Haera yang putih . Nampak berseri . "
" Ouh nae , thanks ahjumma ! Sayang ahjumma ! "
Itulah ahjumma , pembantu rumah aku merangkap mak angkat aku kalau omma dan appa out station . Dialah peneman aku kat rumah ni selain Miko . Miko tu kucing k bukan orang .
Rara ! Dah siap belum ? Omma dah lambat ni .
" Dah omma dah . Otw otw . "
" Amboi lawanya anak omma . Kan manis macam ni . Sebabtu lah omma suruh ikut . "
" Yah apa apa jelah omma . "
Akhirnya sampai jugak rumah Aunty Varissa . Ramai gila orang kat rumah dia . Mestilah kan , celebration company dia . Mestilah ramai .
Baru sahaja aku berpaling , aku tengok omma dah tak ada . Ish dia tinggal aku sorang sorang . Jahatnya omma aku ni -.-
Aku berjalan masuk ke dalam rumah Aunty Varissa . Swimming pool dia peh . Kalah rumah aku punya .
What ? Vernon ? Dia anak Aunty Varissa ? What the hek ! Aduh dia tak boleh nampak aku . Masak lah aku masak !
" Ehemm , nak pergi mana tu ? "
" Eo ? Saya kenal awak ke ? Awak ni siapa ? " bermulalah sketsa drama aku .
" Tak payah nak berdrama sangad lah . Saja lah tu buat tak kenal . Aku taulah aku dah makin hensem sekarang ni . "
Erk ! Perasan giler mamat ni .
" Yer memang aku kenal kau pun , Benon . Errr . Menyesal aku datang sini . "
" Lawa kau malamni . Kita tersama warna pulak malam ni . Kalau dah jodoh tu tak kemana . "
" Jodoh pale hotak kau . Tak ingin aku dengan kau . "
Setelah 30 minit berlalu , omma ajak aku pulang . Ah lega aku . Malas gila nak hadap muka Benon tu . Aku harap aku tak jumpa dia lagi .