Chapter 5

27 2 0
                                    

Hari yang ditunggu tunggu oleh omma dan Aunty Varissa . Mereka akan berbesan . Tapi aku yang menanggung derita . Apa ni ?

Aku disolek tipis oleh Michael . Senior sekolah aku . Aku rapat jugak dengan dia . Pernah lepak sesama .

Perasaan aku bercampur baur ketika ini . Adakah ini akan menjadi takdir yang menjadi pengakhiran yang baik ? Kahwin dengan dia ? Aku hanya menurut . Tak lagi mampu untuk berkata apa apa .

Saat itu kini tiba .....

Choi Hansol ? Sudikah awak menerima Choi Haera sebagai isteri awak dan berjanji akan sehidup semati dengannya ?

Ya .

Choi Haera ? Sudikah awak menerima Choi Hansol sebagai suami awak dan berjanji akan sehidup semati dengannya ?

Aku cuma diam . Aku taknak benda ni semua ! Aku pandang omma . Omma menyuruhku berkata ya . Tapi mulut aku berat nak berkata kata . Vernon genggam tangan aku . Akhirnya aku menjawab ,

Ya . Saya terima .

Aku dan Vernon sah menjadi suami isteri . Apa yang akan jadi lepas ni ? Sebaik sahaja aku berpaling tiba tiba ...

Yoora ! Andwae !

Eh kenapa ni ? Omma ! Omma pengsan !

Omma dihantar ke hospital . Majlis itu terhenti disitu sahaja .

" Doc , macam mana dengan omma saya ? She's fine right ? "

" Boleh awak ikut saya sekejap ? I want to tell you something . "

" Yeh , sure . "

Kim Luna Specialist Room

Maafkan saya Haera , omma awak dah tak mampu lagi bertahan .

Maksud doc ? Saya tak faham . Kenapa dia tak mampu ? Dia cuma pengsan je kan ?

Tidak . Dia mengalami kanser hati tahap empat . Dia dah kesuntukan masa .

What ? Apa dia doc ? Aniya ! Takkan , takkan .

Hati aku remuk . Bertambah remuk .

Takkan tak ada cara untuk pulihkan dia ? Tolong doc , saya cuma ada omma dalam hidup saya .

Sebenarnya melalui pembedahan . Tapi omma awak dah lemah untuk melalui proses ini . Dia mungkin ada masa dalam beberapa jam atau beberapa hari sahaja lagi .

Doc ! wad 005 ! Kecemasan !

Itu , itu omma ! Ani ! Omma ! Jangan omma ! I need you !

Aku dan Doctor Kim berlari menuju ke wad omma . Dia menyuruh aku untuk menunggu di luar .

Dia keluar dari wad omma . Perlahan lahan dia menolak pintu .

Aku menangis . Dan menangis . Orang yang paling aku sayang sekarang tengah berjuang untuk hidup . Aku sedih . Teramat sedih .

Doc , omma ?

Mianhe . Yoo ra tak dapat diselamatkan . I'm sorry .....

Omma ! Kenapa omma tinggalkan Dee ! Omma ! Bangunlah ! Omma ! Omma , bangunlah .

Aku terduduk . Aunty Varissa memelukku erat . Aku menangis teresak esak . Aku tidak mampu mengawal diriku .

Mataku mula gelap dan tertutup . Apa jadi dengan aku ni ?

YOU + ME Where stories live. Discover now