Chapter 8

28 2 0
                                    

Sayang , get ready okey untuk esok .

What ? Sayang ? Kenapa dengan mamat ni ?

" Erm , get redy apa pulak ni ? "

" Esok kita akan pergi picnic dengan my second family . "

" Hah ? Second ? Siapa ? "

" Seventeen "

APA DIA ? ee bestnyer !

" Aik , sengih sorang nampak . Tapi awak ada task . "

" Task apa pulak ? "

" Awak kena masak untuk esok . Masaklah apa apa yang awak
pandai . "

Eh ko ingat aku tak reti masak ke ? Tak reti yt je lah .

" Kenapa saya yang kena masak ? "

" Sebab diorang request . So saya ikut jelah hyung hyung saya tu . "

" Amboi siap request . Peliklah diorang ni . "

Tomorrow

Aku bangun awal pagi sebab nak masak . Masak je lah apa apa yang reti . Baik aku buat pancake blueberry . Omma kata aku masak tu sedap . So i'll do it .

1 jam kemudian ....

Huh , finally siap jugak . Pukul 9 dah nak gerak . Elok lah aku siapkan diri aku dulu . Ntah apa cita Wak Non tu .

Eh ? Ada baju ? Ada note lah .

Haera , pakai baju ni tau . Awak tak pakai , siap awak nanti . I bagi kiss .

Erk . Lagipun baju ni nice . So pakai je lah .

Wak non ! Aku dah siap ! Bila nak gerak ? Barang barang semua dah ada dalam kereta kau .

Haera ! Masuk bilik aku kejap .

Aku berada di hadapan pintu .

Ada apa ??

Masuk jelah .

Non ? Mana kau ?

Aku kat sini . Tolong aku ambilkan baju aku dlm almari . Aku lupa lah nak amek . Pless .

Eh kau ni Non , lain kali bawak lah sekali masuk baju tu dalam bilik persalinan .

Bukak lah pintu . Ni baju kau .

Dumm !

Aku nak keluar lah Non . Sesak nafas doh dalam ni . Dengan kau tak berbaju kesian mata suci aku .

Alah , bukan dosa pun kau tengok . Kau kan bini aku . Apa salahnya ?

Tolong lah cepat .

Erm pakaikan lah .

What ? Baju pakai sendiri lah . Takkan itu pun orang nak pakaikan ?

Kalau kau tak pakaikan , aku cium kau . Baik kau buat sekarang . Aku serius .

Taknak .

Aku ditarik dan menerima ciuman pertama dari Vernon . Aku ingat dia main main tapi dia buat betul betul . Ahh tidak ! Aku dah tak suci !

Apa ni Non ? Eee dahlah aku nak keluar tepi !

Aku keluar dari bilik persalinan itu segera . Muka aku merona merah . Aku malu !

Aku terus menuju ke kereta . Daripada tadi , aku asyik teringat moment dia cium aku . Aduh boleh jadi gila ! Kenapa mesti tersemat di ingatan ?

" Okey kita gerak sekarang . Kau nakal nakal lagi , aku cium kau lagi . "

" Erk , pervert asik nak cium orang . "

" Asal muka kau merah ? Kau malu eh ? "

" Takdelah ! Mana ada . Aku terlanggar pintu tadi tu pipi aku merah . "

" Janganlah malu malu lepasni . Ia akan jadi normal . "

Normal ?

YOU + ME Where stories live. Discover now