" Haera ! "
" Apa dia omma ? Terpekik pekik . Orang kat depan situ je kot . "
" Tak kisah lah . Dengar sini . Bulan hadapan , kamu akan dikahwinkan dengan Vernon anak Aunty Varissa . "
" What ?!! Apa ni omma ? Haera muda lagi ma ! Haera taknak kahwin lagi ! Tolong lah omma ! "
" Kamu tuu dah 20 tahun . Dah besar dah . Lagipun Vernon tu setahun je tua daripada kamu . Kamu setuju ataupun tidak , omma tak kira . Kamu kena jugak kahwin . "
Maafkan omma Rara . Omma terpaksa kahwinkan kamu dengan Vernon sebab omma nak pergi jauh . Jauh tinggalkan kamu . Omma akan ikut jejak appa kamu, sayang .
Kenapa ! Kenapa aku kena kahwin dengan mamat tu ! Erk bengang kot ! Ishh ! Ahh stressnyer ! Aniya !
5S.CO
" Korang ! Korang free tak ? Aku nak jumpa . Aku ada masalah besar nak bagitahu . Please 😣 "
ParkChae
Boleh je . Lagipun Jimin tengah out station ni . Boleh lah aku merayap .JeonBella
Bagus jugak ni . Aku tengah lapar dan bosan . Kat ne ? #akunakmakan #akunakburger #akunakstarbucks #akunaksemuaParkMary
Oi Bella . Byk betul hastag kau . Tak makan seminggu ke ape ? Erm aku free . Bolehlah ." Okelah kalau macamtu . Kita jumpa kat tempat biasa . "
Mesti diorang terkejut dengar cerita ni . Hrmm apakan daya ! Aku perlukan diorang sekarang ni .
- Peace Cafe -
" Haa , kenapa kau nak jumpa kiteorang sangad ni ? " tanya Bella kepadaku .
" Erm ..... sebenarnya aku .... "
" Sebenarnya apa ? Aku dah excited nak tau ni . " kata Mary pula .
" Aku kena kahwin bulan depan , uhukkk uhukk ! "
" Kahwin ? Nampaknya macam aku jelah yang membujang . " keluh Mary .
" Cop ! Tapi dengan sapa ? Kau tak bagitahu pun kau ada namchin . " soal Chae kepadaku . Aduhh .
" Aku kena kahwin on the spot . Dengan Vernon ! Aku tak taknak . Omo ! "
" Vernon ? Serius ah ? Nasib bukan Wonwoo . Wonu aku punya sorang je k . " kata Bella sambil menflipkan rambutnya .
" Kalau aku dengan Wonu , tak ke kau melopong nanti ? Kemon lahh . Tapi aku tak tahulah kenapa . Omma aku cakap semalam macamtu je . Macam tiba tiba . Pelik tau tak . "
" Mungkin omma kau taknak kau membujang macam orangtu !
Haha ! " Kata Chae sambil menahan air mata daripada keluar ." Amboi perli nampak ! Taulah memasing dah kahwin , dah nak kahwin " Mary menampilkan wajahnya yang sedikit muram .
" Contohilah aku wahai Mary , nasib Jimin masuk meminang aku awal yelah sebab dia kan dah tua . Lega hati aku . Tapi tulah kena jadi mak muda . "
" Mak muda ? Kau pregnant ke
Chae ? " soalku kepada Chae dengan ekspresi muka yang ingin tahu ." Ha'ah , baru 3 minggu . Sebabtulah aku mengidam durian haritu . Rupanya dah ada isi . "
" Wahh , untunglah kau . Takpa , tunggu anak aku dengan Wonu k . Mesti super duper comel . "
" Hoi hoi . Kahwin dululah . Anak , anak . Hadohaii . " kata Chae kepada Bella sambil menghirup coffee .
" Kita agak sunyi kan lepas Hanna pindah Los Angeles . Apa ntah kabar dia kat sana . " kata Chae .
" Haritu aku ada email dia . Dia kata hujung bulan ni dia dah nak tunang . Katanya dengan anak kawan omma dia . " lantas Bella menjawab .
" Serius ah , cepat siot . " kata Mary .
" Haa Mary , kau bila nak cari partner hidup ? Kesian aku tengok kau . Ke nak aku carikan ? Mamat bangla sidai tepi jalan tu banyak . Anytime aku boleh pilihkan untuk kau . " kata Chae sambil air liurnya tersembur .
Habis satu cafe kiteorang gelak . Sebab Chae menyembur . Bukan sebab mamat bangla tu .