İnsan bir yandan Rabbinin rahmetine ulaşmayı çok arzuluyor; fakat öbür yandan Rabbinin takdirini sorgulamaya cüret ediyor: "Acaba beni affetmiş midir? Acaba duamı kabul edecek mi? Acaba istediğimi ne zaman verecek? Ya beni bağışlamazsa ! Yoksa istemediğim şeye kaderimi mahkum etti de ben boşuna mı uğraşıyorum?" Böyle düşüncelerle şeytanın ekmeğine yağ sürüyor.
Yüce Allah'ın lütfuna gerçekten erişmeyi diliyorsak şu hususlara dikkat ederek haddimizi bilelim:
Allah'ın bize neyi nasıl vereceğini sorgulamayı bırakalım, sürpriz olsun.
Allah'a tam güvenelim, asla çabamızı karşılıksız bırakmayacak.
Zamanını sorgulamayı da bırakalım, en uygun vakti o bilir.
Bize düşen dua ve çaba... Cennette karşılıklar biriksin.
Biz çırpındıkça Rahmet bizi sevgiyle kuşatsın.
Allah'a güvenelim. En büyük ve tek gerçek sığınak, evren saltanatının Sultan'ına kulluğa tutunmaktır. Allah yeryüzünü insana boyun eğsin diye, insan kalbini ise islamiyete tutunsun diye yarattı.
İnsanlığın çoğu, " Besle kargayı,oysun gözünü!" sözünü doğrularcasına bir isyana sürükleniyor. Daha dün süt emen bebek olduğunu unutuyor; hele de yaşlanıp bebekliğinde ki gibi çökeceğini aklına getirmiyor. Gençlik tam bir sarhoşluğumuzla geçiyor!
Hayat yolundaki şeytani şehvetlere takılıp Allah'ın yoluna sığınmayı unutan kul, sırtlanların pusu kurduğu karanlık ormanlara dalan ceylan yavrusu gibi belalara düşer. Allah'a kulluktan başka tutunabileceğimiz hiçbir kudretin sevgisi, kalbimizin engin ihtiyaçlarını doyuma taşıyamaz. Öyleyse kendimize gelelim: Allah'ın emrine, zikrine, şükrüne sığınalım...
Bir ömür bir koca çanta dolusu para biriktiren teyze, kazancının kuruşunu dahi kullanmadan ölmüş. Mirasçı evlatlar paraları sakladığı kanepeyi eskici ye vermişler de, eskici de durum ortaya çıkmış. Nimet ayağının ucunda durur da, Allah izin vermezse ondan kıymık koparamazsın. O kadar kolayında duran bir iş için de Allah izin vermeyince kılını kıpırdatamazsın. Nasibin bitince ağzındaki lokmayı bile yutmaya fırsat bulamadan verirsin son nefesini. Emin oldum ki Allah izin vermezse her başarı çabası yılan hikayesi oluyor. Ama bir de Allah yolunuzu açtığında gökten paraşütle iner gibi hedefinize ulaşıyorsunuz. Allah'ın yolumuza engel koyması da, yolumuzu açması da imtihanımız oluyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SONSUZLUĞA YOLCULUK
EspiritualSay ki öldün; Yalvardın, yakardın Sana 1 gün daha verildi. Bugünü o gün bil ve öyle yaşa...