Ve yine bu saatlerde sizinle paylaşmak istediğim birşeyler var. İsyanla alakalı. Bu aralar bakıyorum da herkes bir isyan peşinde. Dışarı çıktığım da rastladıklarım mı desem evde rastladıklarım mı? En ufacık birşey de bir bağrış, çağrış, oflamalar. Nedenini merak etmedim. Ama beş dakika sonra gülebiliyorsa mühim birşey değil. Ben en ufacık bir olay da sinirlenmemek gerektiğini düşünüyorum. O an yanında arkadaşların ya da ailen varsa ister istemez kalp kırıyorsun. Değer mi 5 dk sonra güleceğin bir olay için? HAYIR. Ayağımıza bir taş takılıyor ve isyan ediyoruz, Allah kahretsin diyoruz. Halbuki şükretmemiz gerekmez mi? Çoğunuz neden şükredelim ki diyorsunuzdur. En azından taşa takılacak bir ayağınız var :) Olaylara bu yönden baktınız mı? Mesela, namaz kılmak için birçok sebebiniz var. Öncelikle diliniz var duaları okuyabilmek için, kollarınız var tekbir almak için, ayaklarınız var namazı tam anlamıyla kılmak için ama yapmıyorsunuz. Geçen bir arkadaşıma sordum. ' neden namaz kılmıyorsun?' dedim. O ise bana ' zamanım olmuyor,dersler falan' ben de dedim ki ' sen bir müslümansın değil mi?' dedim 'evet' dedi. 'o zaman herşeyi bir kenara bırakıp, namaz kılman gerekmez mi? Şuan seni oyalayan dünya malı. Peki, bu dünyada başardıklarının kaçını ahirete götürebileceksin? dedim. 'Şu derslerim bi azalsın başlayacağım' dedi. Bende daha ısrar etmedim. Şeytan birçok bahane sunar size, siz farketmezsiniz. Arkadaşım dersler azalınca başlayacağım dedi ama dersler azalana kadar yaşayacağı ne malum. Allah size şükredecek o kadar çok fırsat veriyor ki. O sinirlenip küfür ettiğiniz taş bile bir sebep. Ama isyan etmeyi seçiyorsunuz. Ben boğazımdan geçen her bir lokma için şükrederim mesela. Yokken de şükrederim varken de. Önemli olan Allahı yoklukta değil bollukta da unutmayıp şükretmek. Olmadığın da isyan etmeyin,şükredin. Ne kaybedersiniz. Hiçbir şey...
Ne demiş Necip Fazıl Kısakürek;
AIIah, ızdırabını çektirmediği şeyin, nimetini vermez!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SONSUZLUĞA YOLCULUK
SpiritualeSay ki öldün; Yalvardın, yakardın Sana 1 gün daha verildi. Bugünü o gün bil ve öyle yaşa...