Deel 9: help!

44 4 1
                                    

'Ik kijk naar mijn benen. En dan zie ik het. Het zijn geen benen meer, het is een staart.'

Ik begin in paniek te raken, en besef me dat als ik me niet kalmeer, dat ik nooit meer uit de zee kom. Ik sluit mijn ogen en probeer aan mensenbenen te denken. Als ik mijn ogen open doe, zie ik een fel licht, en als het weg zakt, zie ik mijn gewone benen weer. Ik lach. "Het is gelukt Lisa!" "Klopt, maar je bent midden op zee zonder een staart. Hoe wil je terug gaan?" Vraagt Lisa. "Owh ja, daar had ik nog niet over nagedacht...." "ik heb wel een idee,
Alleen je zal je best moeten doen..." hoor ik Lisa zeggen, nadat ik heb geantwoord. Vol nieuwsgierigheid vraag ik "wat dan?" "Nou, je zou het water dus ook moeten kunnen besturen, en een stroming creëren. Als je je voeten bij elkaar houd en een stroming maakt die sterk genoeg is om jou voort te duwen..." "dan kom ik vanzelf bij het strand!" Maak ik Lisa's idee af. Ik begin met mijn handen te bewegen in opperste concentratie. Ik voel een kleine stroming, maar nog lang niet groot genoeg om mij voort de duwen. Ik begin me te ergeren, en verlies mijn concentratie. Ik vraag aan Lisa of ze nog tips heeft. "Concentreer je en voel de kleine stromingen om je heen. Dan zoek je er een die richting het strand gaat, en probeer je hem te versterken door alle andere strominkjes bij die ene stroming te stoppen, en als dat niet genoeg is help je zelf ook nog mee." Antwoord Lisa. Ik probeer het, en na een tijdje voel ik ongeveer 7 kleine strominkjes, waar een ervan richting het strand gaat. Ik focus me op die stroming en ik voeg de andere strominkjes erbij. Ik heb nu een grote stroming die mij makkelijk kan duwen. Ik duw mijn voeten tegen elkaar en span mijn benen aan. Vervolgens laat ik de stroming er tegen aan duwen. Ik voel dat ik voortgeduwd word, steeds sneller en sneller. Ik stuur de stroming een beetje naar boven en ik schiet uit het water, en land zo'n 15 meter verder weer. Meteen hoor ik Lisa: "Bella! Dat mag je niet doen! Als de mensen je zien.... de 'normale' mensen weten het niet, en dat moeten we ook zo houden!" "Owh ja, sorry..." antwoord ik schuldig. "Geeft niet, ik liet me ook even gaan..." zegt Lisa, even schuldig. De rest van de -best wel korte- rit zeggen we niks meer. Op een gegeven moment hoor ik Lisa. "Rem maar een beetje af, nu kunnen ze je nog niet zo goed zien, je zal het laatste stukje moeten zwemmen" "oke" zeg ik, en ik rem af. Ik zwem rustig naar de kant en ik zie Jack onrustig heen en weer lopen. "WAAR WAS JE NOU?!" Roept Jack zodra ik op de kant sta. "Uhmm, tja, ik hem net mijn waterkracht ontdekt en ik was dus zonder dat ik het door had naar het midden van de zee gezwommen..." zeg ik ongemakkelijk. "Owh, oke" zegt hij, en vervolgens schieten we allebei in de lach. Daarna gaan we naar huis, want ik had al genoeg gezwommen. Eenmaal in de auto kijk ik naar mijn telefoon en powerbank. Ik zie dat de powerbank leeg is en mijn telefoon 99% 'serieus' denk ik bij mezelf. Dan word ik plotseling gebeld, door hetzelfde onbekende nummer als eerder. Ik hoor een heel erg vervormde stem die zegt "Bella Ocean, heb je lekker gezwommen?" En dan een lange stilte. Ik schiet in paniek, en blijkbaar is dat ook te zien, want Jack zet de auto langs de weg en gebaart dat ik hem op luidspreker moet zetten, dus dat doe ik. De vervormde stem praat weer verder...
————-————————————-————————————————–———
Hey lieve lezertjesss, ik uploadde zo weinig de laatste tijd, dat was omdat ik het heel druk had met school. Maar nu heb ik vakantie, en dacht ik: nu ga ik gewoon heel veel schrijven om het een beetje in te halen. Daarom ook een lang hoofdstuk.

(Later toegevoegde A/N)
ik ben bezig met een hoofdstuk, maar ik heb een writersblock & ik heb mezelf echt vast geschreven...
Ps. Als je een woord ziet die niet klopt of een rare zin, gewoon commenten, ik word niet boos hoor! En ook als je een tip hebt om dit boek te verbeteren: graag zelfs.

-xxxx-
Up04

634 woorden 😊

Wicked Witch (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu