Ik sta voor een groot gebouw. Ik kijk nog even naar het adres op de brief in mijn handen en naar het huisnummer. Alles lijkt te kloppen. Ik haal diep adem, en check de tijd. 13.02. Meer dan genoeg tijd voordat Jack thuis komt. Ik adem diep in.
Is dit wel de goede keus? Wat als ze wél iets slechts in de zin hebben? Ik leg mijn hand op de poort. Lisa is wel aardig stil vandaag, jeez. Ik geef de poort een duwtje en hij geeft meteen mee. Een schelle kraak komt uit de poort, waar ik van opschrik. Ik loop twijfelachtig naar de deur. De deur ziet er oud uit en de muren zijn overwoekerd door klimop. 'Dus ik moet verzorgd worden door mensen die niet eens voor hun huis kunnen zorgen? Fijn.' Mompel ik zacht.
Ineens klapt een baksteen open en verschijnt er een camera. Uit schrik doe ik een stapje terug. 'State your name and reason for visit.' Zegt een monotone stem. Nog voordat ik kan antwoorden zegt de camera weer: 'state your name and reason for visit.' Ik haal diep adem. 'Bella Forrest.' Zeg ik zo zelfverzekerd mogelijk, en ik houd de brief omhoog. 'Access: granted.' Zegt de camera ineens in een veel vriendelijkere stem.
De houten deur zwaait zonder ook maar een geluidje te maken open. Ik loop op mijn hoede naar binnen. Verwonderd kijk ik rond. De vloer is van mooi, robuust hout. Er zijn twee grote trappen aan weerszijde, die gebogen zijn. Ze zijn van hetzelfde hout.
Een soort schoolbel gaat en ineens lopen de gangen vol met kinderen. Sommige zien er apart uit, anderen doodnormaal. Een jong meisje kijkt naar mij, en wanneer ze knippert met haar ogen zie ik dat ze een tweede ooglid heeft. 'Wat the fu-' mompel ik.
Het ruikt hier echt heel lekker, bijna te lekker. Ik sluit mijn ogen en neem de geur goed in me op. Een tweede bel gaat en in een paar secondes zijn de gangen weer leeg.
Ik hoor iemand de trap af stormen. Halverwege de trap ziet hij mij staan en hij stopt abrupt. Hij kijkt mij recht in mijn ogen aan en iets veranderd in zijn blik. Hij loopt met grote stappen op mij af en ik kijk hem met grote ogen aan. Hij ziet er best intimiderend uit. Ik doe een paar kleine stapjes naar achteren. Hoe dichterbij hij komt hoe sterker die geur. Wat is dat voor gestoorde cologne?
——————————————
Sorry voor t late updaten. Alweer. Ik heb lang niet meer op Wattpad gezeten. Ik heb het laatst weer gedownload en begon weet te uploaden op mijn boek "Two worlds apart", en dacht laat ik even hier ook weer updaten. DE READS THO. THANK U. I LUV U GUYS.Maar wie is die jongen? Waarom ruikt ie zo lekker? ;)
Laat wat feedback achter als je wil :)
X
JE LEEST
Wicked Witch (NL)
FantasíaDit verhaal gaat over een meisje, Bella. Ze is een gewoon meisje, met gewone cijfers en een gewoon leventje. Tot ze haar lotsbestemming te horen krijgt; ze moet de wereld redden door een hele sterke vijand te verslaan. Hoe ze dit moet doen? Ze krijg...