Bab 1

9.3K 357 11
                                    

''Waa! I want to cry!"

''Apahal kau ni.Terjerit jerit?''kata Ariana.

''Ish kau ni Ariana,langsung tak ada perasaan sedih.''kata Emelda.

''Buat apa nak sedih.kita cuti bukannya lama pun.sebulan je.tak payahlah nak sedih sangat.''kata Ariana sambil bermain dengan smartphone nya.

''Aku sedihlah.Lepas ni kita akan beepisah.kalau hari hari jumpa takpe.Ni minggu depan aku nak kena terbang ke singapore pulak.Ish rasa malas pulak nak pergi sana.''jelas amelda dengan panjang lebar.

''Alah singapore je''.Kata Ariana dengan perlahan namun Emelda masih dapat mendengarnya dengan jelas.

''Ish dahlah.Cakap dengan kau ni memang aku kalah.Dahlah aku nak balik ni.Ayah aku dah sampai.Bye.''kata Emelda sambil melambaikan tangannya kepada Ariana.

''Bye.''Jawab Ariana. 'Untungnya masih ada ayah' gumam Ariana di dalam hati.

Pon!!pon!!

Rupa rupanya ibu angkaynya Puan Maisarah sudah pun tiba.Dia bergegas mencapai beg galasnya dan berlari menuju ke kereta.

''Assalamualaikum ibu.''Ucap Ariana.Begitulah kebiasaannya.Setiap kali naik kereta atau berjumpa denhan ibunya,dia akan memberi salam.Barulah nampak beradab sikit.

'' Waalaikumsalam''.Jawab puan Maisarah.

''So how's college?everything okay?'' Tanya Puan Maisarah.

''Ok je ibu. Hari last ni tak ada apa yang menarik pun.Cuma mel tu terlalu overacting pulak sedih dia.Cuti sebulan je pun.Gaya dia macam cuti setahun.''rungut Ariana.

''Biasalah tu.Ariana kan selalu berkepit dengan dia.Jadi,bila korang berpisah sekali sekala mestilah dia sedih.''kata Puan Maisarah.Ariana terdiam.''yelah ibu''.Puan Maisarah tersenyum sambil fokus kearah pemanduannya.

♡♡♡

SELEPAS makan malam,Ariana menghabiskan masanya dengan menonton drama korea yang bertajuk 'kill me heal me' di komputernya.

'Kringg!kringg!'
'Kringg!kringg!'

Bunyi telefon Ariana.Ariana terus mencapai iphonenya yang diletak di tepi meja komputer.Emelda yang call.

'Hello' jawab Ariana.
'Hello Ariana' jawab Emelda di hujung talian.
'Ni kenapa kau call aku'
'La.Nak call kawan sendiri pun tak boleh ke.'
'Bukan tak boleh.Tengah syok aku layan drama korea tiba tiba kau call.Kacau daun betul'
'Ye ke. Sorrylah.Manalah aku tau kau tengah tengok drama korea.'
'Hmm... takpe ni kenapa kau call?'
'Oh lupa pulak tujuan call.Ni aku nak bagi tau kau.Flight aku bukan minggu depan tapi jumaat ni.'
'Eh kenapa pulak dah berubah tarikh?'
'Takdelah Ayah aku urusan dia habis awal.so flight awallah.Ayah aku kata tak elok tangguh tangguh.'
'Ooo...'
'Jadi aku call kau ni sebab nak ajak kau keluar esok'
'Apasal pulak'
'Sebelum aku terbang ke singapore,aku nak luangkan masa dengan kau.Boleh ya?'
'Eh kau ni gaya cakap macam nak pindah terus kat sana pulak.'
'Ala boleh la.Aku belanja.'
'Hmm... yela yela.Nanti kau mesejkan detailnya.'
'Okay.bye jumpa esok.'
'Jumpa esok'

Kalau nak diikutkan hati,Besok dia nak duduk kat rumah je sepanjang hari.Malas nak jalan.Tapi dia juga faham perasaan kawan baik dia yang seorang tu.Ariana dan Emelda dah berkawan sejak tingkatan satu lagi.Diorang ni dah macam belangkas dah.Dimana ada Ariana disitu ada Emelda.

Ariana merenung jam di dinding.Pukul 12.00 tgh malam.Bukanlah main syok tengok drama korea sampai tak sedar masa berlalu.

Ariana menarik selimutnya dan kemudian baca doa tidur sebelum melelapkan matanya.

Princess Ariana ✔ Where stories live. Discover now