Bab 16

4.3K 238 31
                                    

Satu dewan tersenyap. Mata mereka kini tertumpu kepada perempuan yang buat Adrian bengang tadi.

"Awak ke Ariana?" Tanya Adrian lagi.

"Maybe kau salah orang. Aku pergi dulu." Kata perempuan tu lalu berlalu pergi dari situ.

"Kau pergi mana pun aku tetap cam kau." Kata kata Adrian membuat perempuan tu senyap.

"Kalau betul pun kenapa? Aku ni penting ke dekat kau?" Tanya perempuan tu a.k.a Ariana.

Adrian tersenyap. Ya tak ya jugak. Kenapa dia risau dengan Ariana. Padahal diorang berdua bukannya ada apa apa pun. Jumpa pun baru sekali.

"Kau penting Ariana. Kau penting." Balas Adrian.

Ariana tersenyum sinis.

Mata mata seluruh dewan masih lagi tertumpu dekat diorang berdua. Rata rata bertanya siapa perempuan tu. Macam mana Adrian kenal dia. Macam macam lagilah.

Lepas hampir setengah jam diorang berdiam diri, mata mata seluruh dewan tidak lagi tertumpu dekat diorang.

Ariana pergi ke arah Arissa.

"Jom balik." Ajaknya.

"Eh kenapa pulak? Kitakan baru sampai. Kenapa nak balik awal." Tanya Arissa.

"Aku takde mood nak stay dekat party ni." Kata Ariana. Sesungguhnya dia masih tak sedia lagi nak jumpa Adrian. Tapi boleh pulak terserempak dengan dia.

"Kenapa pulak. Ha yelah. Bonda, kitaorang balik dulu. Nanti ada masa kitaorang datang lagi." Pinta Arissa.

"Takpelah kalau macam tu. Nanti jangan lupa lawat bonda dekat sini selalu." Kata Permaisuri Evinda.

"Cepatlah." Kata Ariana.

"Sabarlah." Kata Arissa lalu mengikut langkah Ariana.

Mereka keluar dari dewan dan berlalu pergi.

'Kenapa kau tak nak jumpa aku Ariana.' Keluh Adrian.

Nadia side...

"Ariana. Dia ke tu. Kenapa dia macam tu. Dia dah tak ingat aku ke." Tanya Nadia kepada dirinya sendiri.

♡♡♡

"Rin. Kenapa kita balik awal. Erisha pun kita tak jumpa lagi." Tanya Arissa.

"Aku tak ada mood. Kau faham tak. Tolonglah jangan serabutkan kepala otak aku. Stress tau tak." Jawab Ariana dalam nada yang agak kasar.

Arissa tergamam. Tak pernah pernah Ariana cakap kasar dengan dia macam tu. Selalunya dia akan bahasakan diri nama dengan Arissa. Tapi kali ni dia berkau aku. Arissa membuang pandangannya keluar.

Ariana mengeluh. Dia tak tau kenapa. Setiap kali isu tentang Adrian dibangkitkan dia jadi emo. Dia tak yakin dengan perasaan sendiri. Mungkin dia nervous kot. Yelah dia dah tau tentang masa depan dia dengan Ad- dia tak nak ingat. Entah mengapa dia merasakan perjalanan kali ni terlalu jauh. Lalu dia teleportkan diri sendiri ke istana.

"Aria- eh. Mana dia pergi?" Tanya Arissa. Niatnya nak menegur Ariana. Tapi gadis itu telah menghilangkan diri.

"Ceh. Mentang mentanglah boleh teleport. Hilang macam tu je." Rungut Arissa.

♡♡♡

"Kau kenapa Ria. Kau tak kesian ke dekat Adrian tu. Hari hari kot dia tunggu kau. Bila kau depan mata, kau buat tak tau je." Areine, allicorn milik Ariana.

"Memanglah aku rindu dia. Tapi.. aku tak ready lagi nak jumpa dia. Tunggu jelah nanti aku jumpalah dia." Kata Ariana.

"Rin! Apasal rin teleport tak ajak rissa."

Ariana tersenyum.

'Jangan risau Adrian. Kau akan jumpa aku


P/s :- Don't ever call me sis. I DON'T LIKE IT. Hanya kata kata sebab banyak comment panggil saya sis. Bye. Assalamualaikum.😉

Princess Ariana ✔ Where stories live. Discover now