Adrian terkedu. Memang betul apa yang Milly katakan tu. Milly tu kakak dia.
"Milly, kenapa kau -- " Adrian tak mampu nak habiskan ayat dia.
"Kenapa aku jadi macam ni, semuanya salah kau Adrian! Salah kau dengan budak tak guna tu!"
Flashback ..
"Bonda!!"
Kedengaran bunyi jeritan seseorang perempuan memecah kesunyian di dalam istana itu.
"Kenapa jerit jerit ni sayang?" Tanya bonda budak perempuan tu.
"Bonda, tengok Adrian dgn Aryan ni. Diorang pakat nak kenakan Milly!"
"Padanlah dengan muka kakak. Siapa suruh tak hati hati." Balas Adrian.
"Bonda, tengok diorang ni .." Adu Milly lagi.
Bonda diorang hanya ketawa.
"Ada ada jelah korang ni. Dhlh bonda keluar dulu." Lepastu bnda diorang berlu pergi.
Milly menjeling diorang.
"Siaplah korang nanti." Kata Milly lalu berlalu pergi. Adrian dan Aryan pulak tak habis habis ketawakan kakak diorang.
Begitulah kehidupan diorang. Walaupun Milly tu hanya adik beradik angkat, tapi diorang rapat macam adik beradik kandung sendiri. Gaduh tu biasalah, lepastu baik semula, gaduh balik baik semula.
Keadaan berterusan dengan sangat gembira hinggalah pada suatu hari,
Pang!
Milly menerima satu pelempang daripada ayahnda mereka. Merah pipi Milly dibuatnya.
"Kanda! Kenapa pukul Milly." Tanya bonda mereka.
"Dasar anak tak kenang dek untung. Aku jaga kau, bela kau, bagi makan minum pakai kau, kau membodoh bodohkan aku ya." Marah Raja itu.
Milly hanya tersenyum sinis. Memang tu semua rancangan dia. Dia akan tarik perhatian raja dan permaisuri supaya senang dia nak buat kerja. Pada mulanya rancangan dia berjalan lancar, tapi segalanya terbongkar bila Adrian dapat tahu semua rancangan dia.
"Heh. Ya. Memang selama ni aku bodohkan kau orang tua tak guna. Kau tau tak sebab kau, family aku merempat tepi jalan. Sebab kau kitaorang hidup susah. Aku tak fahamlah macam mana ayah aku bodoh sangat boleh percayakan kau. Eloklah, sama sama bodoh!" Tengking Milly.
Raja dah hilang sabar dia terus menyerang Milly. Tapi ntah mana silapnya Milly berjaya lepaskan diri.
"Kau mungkin tak hancur sekarang, tapi kau tunggulah satu hari nanti hidup kau takkan aman!" Selepas tu Milly menghilangkan diri.
Semasa di luar, Milly masih lagi menjalankan misi dia. Dia cuba bermacam macam cara untuk hancurkan hidup keluarga tu. Peperangan yang berlaku berpuluh tahun dahulu pun angkara dia. Dia yang melancarkan perang antara kerajaan fantasia dan kerajaan shadow bersama abang kandungnya dashin.
Dashin pulak memang dari dulu lagi tak puas hati dengan keluarga diraja fantasia. Turut sama menyertai Milly dalam peperangan. Bila kedua dua kerajaaan dah sehaluan, senanglah diorang nak balas dendam.
Mily pergi ke Fantasia untuk memperoleh kepercayaan pemerintah dekat sana. Dan dia berjaya. Pemerintah masa tu terus terusan ikut telunjuk Milly jika ingin membuat keputusan. Tanpa sedar dirinya telah ditipu sekali lagi. Malah hampir hampir sahaj jawatan pemerintah tu nak diserahkan kepada Milly.
Tapi tak sempat bila semuanya terbongkar sekali lagi. Kesemua rakyat fantasia memulaukan Milly dan memanggil dia pengkhianat. Milly pergi membawa diri bersama abangnya dan menghilang macam tu je.
Namun lepas beberapa tahun, Milly muncul balik dihadapan semua orang bila dapat tahu pewaris fantasia dah balik. Dan dia akan kembali membalas dendam bersama abangnya ..
End flashback ..
"Kau dah faham sekarang. Sebab tu aku nak bunuh Ariana. Sebab dia ni penghalang besar untuk aku balas dendam." Kata Milly.
" I guess kita boleh mula fight sekarang. So, enjoy." Serentak dengan itu kabus kabus yang mengikat Ariana. Dan Milly menghilangkan diri.
Ariana terjatuh. Mereka semua terus berlari ke arah Ariana. Muka masing masing risau, lagi lagi Adrian.
"Ariana kau ok tak?" Tanya Adrian.
Ariana hanya mengangguk. Suaranya tak keluar kerana dia terlalu lemah.
"Korang semua bawak Ariana pergi tempat yang selamat." Arah Adrian.
"Kau pulak?" Tanya Edward risau.
"Aku akan bagi apa yang si pengkhianat tu nak." Jawab Adrian sinis.
Diorang semua mengangguk lalu pergi dari situ. Adrian berdiri di tengah tengah bilik yang gelap itu. Cuba untuk mengesan kehadiran Milly si pengkhianat tu.
Tiba tiba satu anak panah melintasi Adrian. Dia cepat mengelak daripada nak panah tersebut. Keadaan berjeda seketika.
Swooshh!
Satu lagi anak panah melintasi dia. Makin lama anak panah tu makin banyak dan makin laju menuju kearahnya. Adrian sedaya upaya mengelak daripada terkena ank panah itu. Entah mana silapnya, anak panah tu terkena dekat betis dia.
Adrian mengerang kesakitan. Dia jatuh terduduk. Darah mula mengalir dari lukamya tapi dia mengendahkan luka itu.
"Kau kat mana hah! Pengecut! Asal lawan dari jauh!" Jerit Adrian mahu mencabar Milly.
"Kalau serangam kecil aku tu pun kau tak boleh lawan. Apatah lagi nak lawan aku huh." Kata Milly namun kelibatnya masih lagi tidak kelihatan.
Adrian menarik nafas panjang. Dia mula fokus dekat sekeliling. Dia mesti tau mana kedudukan Milly.
Belah kanan!
Adrian mensasarkan serangan ke arah belah kanan. Namun dia tidak mendengar apa apa dari situ.
"Kau serang siapa Adrian. Kau ni memang mudah tertipu kan. Itu cuma aura aku je. Hakikatnya aku ada dekat sini." Kata Milly.
Adrian mendengar suara itu betul betul di belakangnya. Dengan beraninya dia memandang ke belakang. Tapi apa yang dia nampak kosong je.
"Aku kat sini la." Kata Milly lagi.
Adrian pusing ke belakang dan tanpa disangka sangka satu cahaya hitam terkena ke arahnya. Dia tertolak ke belakang dan menghempas dinding. Dia bangun dan kembali menyerang. Tapi apa yang buat dia terkejut ialah serangan tu langsung tak bagi kesan dekat Milly tu.
"Kau tau tak kenapa serangan kau tu langsung takde kesan. Sebab kuasa kita sama kegelapan. Bodoh betul kau ni Adrian." Ejek Milly.
Adrian mula menjadi marah, perlahan lahan matanya mula berubah warna. Iris matanya yang berwarna merah itu bertukar menjadi warna emas keseluruhan.
"Kau guna kuasa tahap kedua. Nmpknya aku pun kenalah sama demgan kau. Heh."
Well.. pertarungan baru je mula..
♡♡♡
Annyeong readers!
Sorry cause bab ni bosan. Tapi lepas ni saya akan buat gempak sikit. Oklah takde benda nak cakap.
My special tag dedicated to
💞 arinasyuhaida_ 💞
Oklah cau lu. Assalamualaikum.
P/s :- Do read, vote and comment. Bye.
YOU ARE READING
Princess Ariana ✔
Fantasía🌠MY MASTERPIECE🌠 It's just if I can fulfil our hope... Ariana ialah seorang budak yang tak tahu dari mana asal usulnya. Dia hanya seorang anak angkat kepada sepasang suami isteri. Satu bilik misteri yang menarik perhatiannya telah membawanya memas...