Lapunk legújabb számában a trónörökössel készítettünk interjút, aki készségesen válaszolt minden kérdésünkre.
Haley Elizabeth London Pettington 3. lánya Paul Gustav Henry (49) és Angelika Hannah Pettingtonnak (47). Nővére, Alexandra Heidi Matilde (26) 22 éves korában mondott le a trónról, személyes okok miatt, s adta át a helyét 2 évvel fiatalabb húgának, Helena Carly Victoriának (24). Viszont ő házassági szándéka miatt adta át a stafétabotot Haleynek, aki várhatóan trónra is fog lépni. A királyi párnak van még 2 fiatalabb gyermeke is, Joseph Peter Sheldon (12) és Conor Adam Leonard (8).
A királyi pár 3 legfiatalabb gyermekével együtt a versailles-i kastélyban él, s az interjú is ott készült.
Intejút készítette: Erik Rollinsky (24)Erik: Milyen érzés volt, amikor megtudta, hogy Ön lesz a királynő? Ki mondta el Önnek? A nővére vagy az édesapja?
Haley: Amikor elmondta nekem Léna (Helena hercegnő becézése, a szerk.), úgy gondoltam, hogy biztos csak viccel, s egészen addig a pillanatig nem hittem el, amíg apa be nem jelentette hivatalosan is a TV-ben.Erik: El tudom képzelni felséged arckifejezését. Mi sem hittük el, hogy Helena lemond a trónról, és pont a házasságkötése miatt. Elárulná kérem, hogy a házasságkötés mennyiben befolyásolja a trónra lépést?
Haley: A 3. világháborút lezáró békeszerződésnek volt egy olyan pontja, mely csak a trónörökösökre vonatkozik, hogy házasságot csak azonos kontinensbeliekkel köthetnek. Helena feleségül megy 2 hét múlva egy ausztrál sráchoz. Alexandra is hasonló okok miatt mondott le a trónról, ő egy amerikai milliomoshoz ment feleségül 2 évvel ezelőtt.Erik: Akkor gondolom, ezen okok miatt szakítottak James Simon Arthur Gwarzes-sal (amerikai trónörökös, 24 év). Vagy ez ennél kicsit bonyolultabb? Hisz 2 éve a sajtó nagy jövőt jósolt maguknak, s másfél év után hirtelen véget ért a nagy szerelem.
Haley: A mi esetünk kicsit bonyolultabb, de nagyjából tényleg ez a lényeg. James szakított velem, mert nem akarta kockáztatni a trónt, s én ezért a döntéséért meg is értem őt. A történtek ellenére barátok maradtunk. Viszont nagy szerelem nem volt, ezt elárulhatom.Erik: Hogyan készül az uralkodásra? Az utóbbi 1 évben elég nagy vihart kavartak azok a képek, s máig érzékeny seb a királyi család számára.
Haley: Hát igen. Azok a képek. Nagyon leszidtak a szüleim, amit meg is értek, viszont én nem érzem magam annyira hibásnak. Ennyi erővel mindenkinél kutakodhatunk, és találunk valamilyen hibát, amit megpróbál eltitkolni. Visszatérve a kérdésére, nagyon koncentrálok a nyelvtanulásra, most párhuzamosan megpróbálkoztam 3 nyelv tanulásával is, remélem nem lesz semmi gond sem.Erik: Hol fog élni a koronázás után? Mi lesz az elsőrendű uralkodóállam? A koronázás után egyből oda is költözik vagy vár egy kicsit?
Haley: Már kiskoromban elhatároztam, hogy Bécsben, a Schönnbrunni kastélyban fogok lakni. Valószínűleg már a koronázás előtt odaköltözöm 1-2 hónappal.Erik: Egyedül fog odaköltözni? Születésnapjakor már lehetséges, hogy bemutatja azt, akivel lefogja élni hátralévő életét, vagyis a Nagy Őt?
Haley: Hát, jön velem a komornám meg 5 biztonsági őr. Ennek nem látom esélyét, de nagyon örülnék neki, ha már a koronázáson ott lenne.Erik: Csak ennyi?! Nem kevés ez? Hol fogják megkoronázni?
Haley: Életem azon pillanatáig, ahogy megtudtam, hogy én leszek a királynő, addig teljesen egyedül voltam, önállóan éltem. Miért most változtatnék ezen? Én az 5 biztonságit is soknak tartom, de apám miatt muszáj. Vagy Párizsban vagy Ausztriában.Erik: Mi vonzza ennyire Ausztriában? Amikor a nővéreitől kérdeztem ugyanezt, hogy hol szeretnének élni, mindkettő csak nevetett, s azt a választ adták: "majd apa eldönti". A királynak is van beleszólása ebbe?
Haley: Nekem Ausztriához sok emlék kötődik, hisz minimum évente egyszer elmegyünk oda. Nekem a szabadságot, a kikapcsolódást jelenti, mindig izgulok, ha odautazunk. A nővéreimmel szemben én határozott vagyok, mindenről van egy véleményem, s pár éve emiatt rakta rám a sajtó a "lázadó" nevet. Apának ebbe nincs beleszólása.Erik: Ön szerint hol fogja megtalálni a szíve szerelmét?
Haley: Nem tudom, de a következő 3 hónapban rengeteget fogok utazniErik: Mi céllal? Vagy csak úgy?
Haley: A király szerint fel kéne nőnöm ahhoz a feladathoz, hogy trónra léphessek. Nekem mindig meg kellett küzdenem azért, hogy a szüleim elismerjenek. Szóvak ez már nem lep meg. Ezért hetente országot/ államot fogok váltani.Erik: Ha jól tudom, a trónra készülés mellett más elfoglaltságot/ hobbit is csinál. Beszámolna róla kérem?
Haley: Persze, örömmel. A látszat ellenére elég okos vagyok, 16 éves koromban érettségiztem le, s 2 évig tanultam divattervezői szakot esti tagozaton, nappalin pedig elvégeztem az üzletvezetőit. Persze ilyenkor még semmit sem sejtettem a jövőről. Mostanában egy napom a nyelvtanulásból áll, s arról, hogy egy ország/ állam kultúráját, politikáját kiismerjem. De mondjuk a politikához nagyon nem értek, tehát ott vannak még gondok, de azért tanulok, hogy fejlődjek, s egyre jobb lehet.Erik: Szabadidejében mit csinál?
Haley: Testvéreimmel játszom, vagy kirándulunk. Hetente 1-2 alkalommal találkozom a barátnőimmel. Sportolni is szeretek, szívesen úszom, lovagolok, teniszezek. De mostanában annyira nincs szabadidőm, mert Léna esküvői ruháját tervezem, meg a közelgő szülinapom miatt is nagy a felhajtás.Erik: Köszönöm, hogy válaszolt a érdéseimre, Haley hercegnő. Sok sikert mindenhez, szerintem kiváló királynő lesz magából!
Haley: Nagyon szívesen, és Önnek is sok sikert Erik!Lapunk következő számában Helena hercegnő esküvőjéről árulunk el kulisszatitkokat, s olyan titkokról rántjuk le a leplet, amikről még senki sem tudott.
Erik Rollinsky
ESTÁS LEYENDO
Királyi Krónikák 1.
RomanceMiután véget ért a 3. világháború, a világ új felosztás alá került. 5 kontinensen vannak most már uralkodócsaládok, s a kontinensen belüli országokból államok lettek. Haley Európa hercegnője, aki születésekor még csak trónörökös sem volt. Most visz...