Bab 7 : Sorry

166 30 5
                                    

Jungkook .

Kaki ku berjalan menuju ke block junior . ( block f1 )

Like seriously ? Kenapa kaki aku pergi sana ?

Ouh lupa . Aku nak mintak maaf kat minah pendek tu . Tapi , dia tu siapa ? Cute jugak . Eh eh . Melebih pula .

Jimin kata dia class first sooo ini lah class first . Then mana minah pendek tu ?

Ni lagi satu hal. Nak mencarinya lagi.

Pabo yeri . Kalau kau duduk diam diam bawah tiak mak kau . Tak tolak2 orang . Aku takdenye meminta kemaafan kat minah pendek tu .

Sabar kook sabar .

" Eh awak ni senior kan ? Kenapa datang sini ? Cari siapa ? " kata yeoja yang ttbe sesat kat situ .

" Ouh aku cari budak rambut bangs . Dia pendek pipi dia gemok eh silap tembam . Dia class first . Nama dia urm tah tak penting untuk di ingat " terangku panjang lebar .

" Erm mungkin yang awak cari tu erm . Hah Lisa ! Dia je yang rambut macam tu . Cari dia ? Kejap eh saya panggil "

Katanya lalu masuk ke kelas .

" LISAA ! "

Omakkau . Fuhh nampak je cute . Suara macam tertelan microfon .

" Ada oppa cari kau kat luar " kata budak itu tadi . Dia senyum ke arah ku .

Aku ? Erm

Senyum je lah balik .

" Thank you " kataku sambil wink kat dia .

Dia tersenyum malu .

" Nak apa ? Kacau betullah . Aku baru nak tido . Hah siapa senior yang berani kacau aku ti- "

Kata katanya terhenti saat melihat aku .

Aik ? Tadi bukan main lagi .

Dia diam .

Tahu takut .

" Erm aku datang erm nak .. erm mintak maaf . Ish hilang macho . Ha mintak maaf mewakili Yeri . Minah tu otak letak lutut . Sorry a sebab die tolak kau . Dia tak tahu cerita
sebenar .  Ok dah bye "

Kataku ingin berlalu pergi .

" Eleh mintak maaf macam cari gaduh " omelnya sendiri .

Fikir aku tak dengar ?

Aku pusing kan badan ku semula . Eiy kira bagus la tu abe hot mintak maaf kat kau . Baru tahun pertama dah ada abe hot macam aku ni ajak berbual .

Err lebih kepada mintak maaf sebenarnya .

" Kau cakap apa tadi ? " tepat mata ku memandang matanya .

Dia mengalihkan pandangan . Eleh baru tenung sikit dah melebur .

" Er ta-takde pape " jawabnya tertunduk .

Please la . Abe hot ni tak pekak okay. 

" Iye latu . Erm so kau maafkan Yeri kan ? Act aku sebenarnya malas gila babi nak jumpa kau ni . Menagih kata " maaf " dari kau . Ko tak ade tercedera mane2 kan ? Kalau tak ade tu kire nye bende ni dah settle " terangku panjang lebar .

Dia hanya mengangguk akur .

Ceh , tadi berani sangat . Budak ni tak kan aku nak lepaskan centu je ? Membazir siot .

Pandai kook pandai .

" And one more thing . Kau kenal aku kan ? Abe paling hot dalam high school ni . Kau dah calarkan maruah ke - machoan aku so aku nak ragging kau "

Aku smirk .

Dia takut ? Ahahahaha cutenya dia ni aish .

Eh ?

EH ?

AIK ?

SEJAK BILA AKU PANDAI PUJI ORANG NI ?

" Ap-apa raggingnya ? " dia tnya menunduk .

Aku angkat dagunya supaya pandang aku .

" Esok kau balik pukul berapa ? " tnya ku . Smirk lagi .

" Ah es-esok sa-saya bab-balik pukul 2.30 . Ke-kenapa ? " tanyanya takut . Tutup mata pulak tu .

Sia sia je melepaskan peluang pandang abe hot ni * fliphair *

" Jangan balik . Stay skolah . Bawak duit banyak . Tunggu kantin . Jangan berani tinggalkan kantin . Nanti aku datang . Kata kat eomma kau , kau balik lambat . Dan jangan sesekali berani-  "

Aku rapatkan muka ku ke telinga dia .

Dia menutup matanya erat .

Cuak ke kak ? Ahaha .

" -bawak kawan lain . Faham ? " sambungku .

" Nae " dia angguk .

" That's my girl "

" B-bo ? " mukanya terkejut .

Ah shit macam mana boleh terlepas cakap . Bodo kook bodo .

" Apa kau ? Aku ada cakap pape ke ? " aku tenung wajah dia .

Mata dia .. lawa

Mulut dia .. pink

Hidung dia .. kecik . Comel je

Dahi dia ..

Aish kenapa rambut dia tutup dahi ? Baru nak tengok . Fav port tu fuhh .

" Ta-k . Mung-mungkin saya salah dengar kot " jawabnya .

Bodoh . Betulla aku ada kata something tadi . Biarlah dia tak tahu pun . Muka curious dia cute . Heh .

《 Majoriti idea dari bab ini adalah idea dari musytari_ . Soo thankss !! Sayang ko . Muah muahhhh !! 》

Pinky Pen | LikookWhere stories live. Discover now