Lisa .
" Weyh jom la balik " ajak Jenny .
" Umm aku kena balik lambat la . Ade hal sikit . Ko balik lah " jawab ku .
" Alaaa . Aku ada buat salah ke ? Hmmm . Biar aku teman ko laa " jawab nye .
" Ehhh no no no no . Tak ko tak ade silap apa2 pun . Umm . Balik la dulu . Nanti kalau aku dah balik aku mesej ko . Nanti aku cerita "
Ishh . Kalau die ikot ni . Mamat tu mesti marah aku . Alahaii nasib nasib .
" Ehh asal aku tak boleh ikut pula ?"
" Pleasee . Balik jee . Balik nanti aku mesej ko . Aku cerita semua benda "
" Hmm . Ko nampak macam terdesak jee . Hmm . K la . Aku ikut cakap ko . Jangan lupa mesej tauu . Kalau tak - "
" Ye yee . Kalau tak ko merajuk . Dah dah pergi balik " aku mencelah lalu menolak beg nye ke jalan keluar a.k.a 'JALAN YANG BENARR'
HAHAHAHAHAHAHA
Huhhh k . Next stop . Kantin .
Aku mengeluh . Kenapa aku mengeluh ? Haishhh . Aku menggeleng kepala . Nak tau kenapa aku mengeluh ?
Tadi , ade orang tu . Die pijak kasut aku . Terbukak tali kasut . Bodo punye manusia . Aku dah amik masa berapa jam kat luar kelas pakai kasut . Pastu ko pergi pijak hasil berjam2 tu . Pakk uuuuuu !!!!
K la . Nasib ko senior . Kalau tak . Mati ko . Aku benci ko selamanye . Gi matiiii .
Aku meneruskan perjalanan aku dengan tali kasut yang tercabut . Yepp . Aku tak betulkan . Aku malas .
Lebih kurang 3 orang yang terpijak tali kasut aku . Hmmm . Ramainye orang kat kantin . Nak duduk mana ek .
" Woi dik . Asal tali kasut terbukak tu ? Asal jalan sorang2 ni? Nak oppa teman kan ? " kata senior laki yang ttbe je nak tegur aku . Kemudian die memijak tali kasut aku .
Tali kasut aku ni femes a . Semua nak pijak . Macam tak ade tali sendiri je . Hmm tak boleh gerak dah sekarang . Kalau mamat semalam tu tak nampak aku kat kantin ni mesti dia ragging aku lagi teruk ni . Haishh .
Kemudian namja tadi memegang tangan ku . Aku memberontak .
Tiba - tiba ......
" Woii . Ko lepas kan die sekarang . Dah tak ade kerja ke kacau anak dara orang . Gi kelas la . Belajar . Ni ngorat orang apahal " ehhh mamat semalamm . Omg ! My hero .
Die tarik aku ke tempat teduh berdekatan kantin .
Aku tak tau macam mana nak desc tempat tu . Tapi itu tempat yang macam sikit je orang . Time kitorang kat situ , tak ada orang pun lalu .
" Asal ko tak lari je tadi ? " mamat semalam .
" Da- dah di- die pijak ta- tali kasut aku . Macam mana nak gerak " balas ku . Tergagap bhaii .
" Bahaya ko tau tak . Macam mana kalau die tarik ko pergi tandas tadi ? Ko tau ke ape berlaku selepas tu ? Nasib la aku datang selamatkan ko . Lain kali hati2 . Ko jangan percaya sangat namja dekat sekolah ni . Tapi kalau die baik macam aku ko mesti la percaya . Faham tak ? "
Aku just mengangguk .
" Tha- thanks sebab tolong aku tadi " -aku
" Hmm ye la . Ko tak tercedera an ? "
Humm . Kaki . Tangan . Jari . Kepala . Alhamdulillah semua ada .
" Umm . Aku ok " -aku
" Ke- kenapa ko suruh aku stay ? " -aku
Why so much gagap Lisaaaaa .
" Hahahahhahaha . Cute " -mamat tu .
Ko ingat aku tak dengar ke siaa . Memang la ko cakap slow2 . Tapi kat sini tak ada suara lain pun selain kipas . Yaaa . Thats awkward .
" Mehh ikot aku " -mamat tu .
Hmm . K . Hehh .
Omg . Ya tuhann . Tolong lah aku . Ramai nye namja yang hisap rokok kat depan tu .
Ehh . Siapa yang pegang tangan aku ni ?
Whatt thaa heckkkkk ?!?!??!?!?!
Aku menahan kemerahan muka ku .
Kami melalui najma2 tu . Diorang berpiwit bagai .
°•°•°•
Kami tiba di kantin . Tangan kami sudah dilepaskan . Aku ttbe rasa macam tak boleh bercakap . Why ? Ehhh muka aku merah tak ? Maluu maluu .
" Bak duit ko . Biar aku beli makanan . Ko duduk sini "
Aku mengangguk lalu menyerah kan duit lebihan .
Die pandang bawah . The hell man ? Die melutut lalu membetulkan tali kasut ku .
Okyh . Second time muka merah . Bruhhh .
" Lain kali ikat tali kasut ni betul2 . Kang jatuh kang . Kena pergi hospital " Dia pandang aku . Senyum . Dan pergi . Ya tuhann . Jantung aku berfungsi tak ni ?
Aku menunggu dia . Hmm . Tak sangka ada senior selamat kan aku 2 kali harini . Dah la tinggi . Hensem . Nampak badan die lawo tadi . Sebab pakai baju sukan kot . Bahu die perhhhh . Slurppp .
HAHAHAHHAHAHAHHA .
" Dah jom pergi tempat tadi "
-hero aku . Ececece .Yayy tak ade namja . Hidup aku amannnnn . Yassss .
Makanannn !!!!!
Aku makan ape yang die beli tadi . Sandwich dengan air laici .
Aku tak selesa senanye au . Because time aku makan tu , die tenung je aku . Nasib ensem .
Out of the blue , die mengangkat dagu ku supaya pandang muka die . Omgg . Tutup mata woii . Takuttt . Maksiatttt .
" Hahaha asal ni ? Asal muka merah ? Asal pejam mata ? Pandang la . Takut ? Aku tak makan orang pun . Aku jilat je " aku memejamkan mata aku lagi kuat .
" Hahahhaha . Cute la . Aku gurau la . Cepat la makan . Teman aku kejap lagi "
Alhamdulillah aku masih suci . Huhhh . Sakit mata aku pejam lama2 .
YOU ARE READING
Pinky Pen | Likook
FanfictionSebenarnye aku tak pandai buat description ni . Tapi kejap kejap . Aku try . Kisah ini menceritakan tentang seorang yeoja yang bernama Lisa . Semasa hari pertamanya bersekolah di sekolah menengah , dia telah melakukan kesilapan kecil . Sangat lah...