Bab 12 : Payah Nak Moveon

151 23 11
                                    

Lisa .

Fwehhh . Kelas sudah tamat . Masa untuk balik !!

Aku mengemas beg ku . Buku2 yang berat seperti gajah tu aku tinggalkan bawah meja .

Baru je nak feel kebebasan , ttbe ade sorang unnie ni panggil aku .

" Lisaa !! "

" Nae unnie ? " dia senior aku dari sekolah rendah lagi . Tua setahun dari aku .

" Ada orang nak jumpe ko . Die tunggu dekat rumah hijau . Pastu die suruh cepat sikit "

" Siapa dia tu ? "

" Tengok la sendiri "

°•°•°•

Aku tiba di rumah hijau . Banyak nye oksigenn . Ehh ade sorang namja ni duduk bersendirian . Macam kenal bhaii . Siapa ekk .

" Hai Lisa . Dah lama tak jumpa . Kenal aku lagi tak ?"

Iyapp . Its you .

Bambam . Tua setahun dari aku . Dia suka aku senanye . Dari sekolah rendah lagi . Payah sangat nak move on .

" Meh la duduk sini " ajak nya .

" Hahh . Asal nak jumpe aku ? " -aku

" Umm sebelum ni aku cakap dalam chat je . Sekarang ni aku nak f2f . Aku tak nak ko reject lagi . Will you be my favourite girl , baby ? "

Umm . Long story . Biar aku short kan .

Bambam ni dah lama suka aku . Like every year die akan mintak couple . Not every year , but every month . Aku pun dah muak dah tengok die hantar chat setiap tahun sebab nak mintak couple je . Susah sangat ke nak move on ?

" Sorry . Aku tak nak " -aku

" Why ?? Why ko always tolak aku ? Ape kurang nye aku ? Haishh . Sedih la macam ni "

" Aku kata tak nak tu tak nak la . Jangan la paksa . Jangan la buat2 sedih . Move on la weyhh . Tak bosan ke setiap bulan . Ko mesej orang sama dengan tujuan yang sama . Every month . Tak penat ke ? Ko dah tau kan aku akan tolak . Kenapa kena tanya banyak kali ? "

Hamek ko . Apabila Lisa berbicara .

" K fine tak ape . Aku akan cari ko lagi " -Bambam

K ayat tu seram .

Selepas mamat tu cakap tu dia bla . Okyh . Cari a . Batak . Booo . Paboo .

°•°•°•

Sebab die la aku kena balik lambat . Pastu kena balik sendiri pula tu . Jenny , Rose , Jisoo mesti dah balik . Hmm . Aku benci ko Bambam . Aku benci ko . Aku mencarut sepanjang jalan .

Dushhh !!!!

Lamakkk . Pahal langgar2 ni ?

" Miann . Mianhaee . Awak ok tak ?"

Wahh . Hensem nyee . Wahhh . Wahhh . Hakak Lisa sudah tergoda .

" Hurmm awakk ? Ok tak ni ?"

" Ehhh . Ehh saya ok "

Lama sangat ke aku pandang dia tadi . Erghh malu .

Dia menghulur kan tangan untuk membantu aku bangun .

" Betul ke awak ok ni ?"

" Hahhh yeye saya ok "

" Btw nama saya Kim Taehyung . Awak panggil saya V je "

" Ohh . Saya Lalisa . Panggil Lisa je "

" Woii V !! Cepat aa " adumakk kawan dia ni . Baru nak cakap dengan dia . Kacau a gigit kang .

" Okyh la awak . Saya nak pergi dulu . Sorry tau sebab langgar awak tadi "

" Ehh takpe takpe "

Kawan nye mendekati kami . Semak la jebon nii .

" Woi V . Ko borak ape siaa . Berjam aku tunggu "

" Baru berapa minit " jawab V

Ehh macam ku kenal mamat ini . Siapa ek jebon ni . Pikir Lisa pikirr !!

" Ehhh . Ko Lisa . Macam mana semalam ? Best balik dengan Jungkook ? Hahahhaaga . Gurau2 "

" Ehh ko kenal dia ke Jimin ? "

Hahhhhh . Jebon tu Jimin namanyee .

" Ofcourse a . Dia la yeoja yang Jungkook bawak gi pandang semalam " -Jimin

" Lahh awak kee . Kesian awak . Lama kot awak tunggu situ " -V

" Ehh . Tak ade la . Saya dah biasa " aku tau jawapan aku ni macam tak kena . But hmm .

" Ko dah biasa ? Duduk tengah panas ? Ke tunggu lama lama ? " -Jimin

" Err . Saya pergi dulu la ek . Dah lambat ni "

" Okyh byee " jawab mereka berdua .

Erghh . Tak ade la lambat pun . Saje je tak nak jawab soalan tu . Kah kah . Haishh . Penuh nye bas stoppp . Pabo punye dweji .

( Sementara di Zoo Korea )

" *Batuk* Oink Oink Oink Oink Oink ? (ada orang sebut nama aku ke ?) "

OM TELOLET OMM !!!

Yeshhhhgghgg . Bas dah sampai . Yehettt ~~

Keadaan sunyi didalam bas . Hmm .

Piutttt ~~~ !!

" Babi siapa kentut ni ? " Allah !! Terlepas cakap . Aku melihat sekeliling .

Hahahahhahah . Muke sorang tu merah . Mesti dia yang kentut . Macam syaiton je bunyi kentut die .

Keadaan kembali senyap .

Drutttt .

Aduhhh ape lagii ?!?!!

PPAP !
I HAVE A PEN !
I HAVE AN APPLE !
ERGHHHHHH !

" Hello ? Nanti aku call balik aku dalam bas ni " -stranger a.k.a orang sebelah aku .

" Hahhh Senah beli emas baruu ?? " hahhh mula dah dia . Makcik2 . Bile la nak insaf .

" Elehhh . Dia tak tengok lagi emas dekat tangan aku ni . Hahhh . Tengok nii " dah la guna speaker . Pastu tunjuk2 emas die pula . Makcik , FYI , Makcik bukan nye video call dengan die . So tak payah la nak tunjuk emas tu sangat . Kang ada pencuri culik ko kang . Aku tengok emas tu pun macam emas ciplak je . Puihh .

Akhirr nye sampai pun . Buenos dias makcik . Hahahahah . Ehh betul ke ek . Aku rasa adios . Lantak a .

Pisssssss !!!

Ehhh . Lain macam bunyi bas ni berhenti . Sepak kang .

Pinky Pen | LikookWhere stories live. Discover now