Lisa .
Yayy . Harini sabtu . Boleh la aku tengok movie .
Aku keluar dari bilik memakai selimut dekat belakang macam elsa dengan superman pakai tu . Untuk keselamatan , aku juga mengikat getah dekat hujung dia untuk pengukuhan . Cehhh . Ye la pepagi ni nak feel jadi princess .
" Woi badak ! " suara oppa dari belakang .
" Semak je ko ni " -oppa
Aku toleh . Laaa die pun nak jadi Elsa pepagi ni . Hahahhahahaa . Like brother like sister . Ship la kami . Hahahhahahaha .
Kami berdua ke dapur .
" Woii !! Ya Allah . Kotor la selimut tuu . Bertuah betul la budak dua ekor ni . Aku panggil momok kang " -eomma
" Biar la diorang tu . Stress la tu . Biar la jadi budak2 sehari " woww . Appa support .
" Eomma !!!!! " -aku dan oppa
" OII MAK KO IJOO !! " -eomma
" Ee . Terkejut eomma . Nak apa ? " -eomma
" Nak pergi taman " jawab ku dengan muka berseri seri .
" Buat apa taman . Zoo lagi best " -oppa
" Hahhh Zoo Zoo !!! " kata ku sambil mengetuk2 lengan appa .
" Ishh budak dua ekor ni . Dah macam beruk dah " -eomma
" Hahh . Pergi siap2 . Kita pergi Zoo !!!! " -appa
" Yayyyyyyyy !!!" -aku dan oppa
Aku dan oppa berlari ke tingkat atas . Kami berdua terjatuh . Aku terpijak selimut oppa . Oppa terpijak selimut aku .
Hmmm . Nak pakai baju apa ye . Hmmm . Aku nak pakai baju zirafah ni la . Oppa belikan baju ni untuk birthday aku . So , marilah pakai .
" Wahhh cantik2 " tiba2 kepala oppa muncul disebalik pintu . Nasib aku tak terbaling pasu tepi tu . Kalau tak mati dah dia .
" Aku pun nak pakai baju camtu laa " -oppa
Ape2 je la . Ko pun abang aku . Lantak ko la . Pengakhirannye , kami berdua memakai baju zirafah .
" Eomma jomm pergi " semangat ni .
" Ya Allah anak siapa ni . Malu nye " -eomma
" Bio je laa . Dah jomm " -appa
Oppa menyarung kan hoodie baju zirafah tu kat aku .
" Ehh sama la macam zirafah . Tapi zirafah yang pendek . Hahahha "
Aku menepuk belakang kepalanye .
°•°•°•
Aku membuat rambut 'messy bun' dan oppa suruh aku pakai spek hitam sebab sesuai . Aku pun ikut je la apa yang oppa cakap . Memang sesuai pun . Kahkahkah .
" Tunggu sini . Appa beli tiket " -appa
Eomma meneman appa untuk beli tiket . Eomma suruh oppa jaga aku dengan kawalan yang ketat . So , dia mencengkam leher aku . Katanye aku susah dikawal sebab tu dia buat gitu .
Sambil duduk di sebelah oppa aku , aku terdengar
" Ee tengok tu yeobo . Cute nye pasangan tu . Baju diorang sama "
" Eee comel la pasangan tu . Ship2 "
" Awww . Aku doakan diorang kawin "
" Ee jeles aku dengan pompuan tu . Ensem je namchin die . Sama baju pula tu . Bila la namchin aku nak pakai baju sama dengan aku . Hmm . Jangan harap "
Lawak laa . Dia bukan nye namchin aku woii . Dia oppa aku . Hahhahahaaha . Eomma dengan appa pun tergelak dari jauh .
" Dah dah jom " -appa
" Uishh tengok tu Lisa . Badan dia sama macam ko " kata oppa sambil menunjuk something .
" Makk koo !! Mane ada badan aku sama macam gajah !! "
" Lisa . Pegang tangan abang tu . Nanti hilang kang " -eomma
Aku pun terpaksa la pegang tangan mamat tu . Ttbe je ade sekumpulan mamat2 raver ni . Bagus la tu . Serupa macam monyet .
" Eishh . Bang tu . Ade namja . Takut " kata tu
" Nak aku hantarkan ko dekat diorang ke ? " -oppa
" Hanbin . Protect la adik ko tu . Tengok muke takut die tu . Ko je tahu die tu takut dengan namja " -eomma
" Iyo lah eomma " -oppa
Dia mengalihkan tangan aku ke lengan dia . Sado jugak oppa aku ni . Kahkahkah .
" Peluk lengan aku " -oppa
( Hahaha aku tengah dengar lagu dumb & dumber . Tepat waktu hanbin )
Dan disitu lah mulanye namja2 tu berpiwit . Haiseme .
" Tu . Zirafah spesis korang " kata appa sambil menunjuk kearah zirafah .
Aku dan oppa bertukar menjadi kanak2 riang . Bangga jumpa spesis sendiri .
Macam2 yang terjadi harini . Best dapat luang kan masa dengan keluarga sendiri .
YOU ARE READING
Pinky Pen | Likook
FanfictionSebenarnye aku tak pandai buat description ni . Tapi kejap kejap . Aku try . Kisah ini menceritakan tentang seorang yeoja yang bernama Lisa . Semasa hari pertamanya bersekolah di sekolah menengah , dia telah melakukan kesilapan kecil . Sangat lah...