TERASA~~~

35 2 0
                                    

Di sebuah rumah yg bising~~~

"Yah yuju!!! Asal ko curi coklat ak?! " marahku. Ok! Firstly, ak nak citer ni nama ak eunbi! Ak ada seorang unnie yg bernama yuna tapi orang panggil dia yuju. So, ak pon panggil dia yuju tapi......

"Hoi eunbi! Ada nama ko ker kat coklat tu hah?! X de kan? So, maksudnya ni bukan ko punya! " balas yuju. Itu lah masalahnya dia panggil ak eunbi tapi orang lain panggil ak eunha! Kalau korang nak tau lebih mendalam ni lah sikap unnie ku yg ak paling benci meh sini ak senaraikan untuk korang yer!

Choi yuna a.k.a yuju
-Suka ambik makanan ak sesuka hati.
-suka cari pasal dengan ak
-perampas
-mendapat lebih banyak kasih sayang daripada oppa berbanding ak
-diminati ramai
-model

Ok itulah kisahnya pasal perampas tu korang akan faham kemudian dan juga ak ada seorang oppa namanya jin huhu jin~~~ namanya seokjin tapi dipanggil jin jer. Tunggu apa lagi mari sambung balik cerita ni.

"Eleh! Macam lah x tau yg tu ak punya! Sesedap hati ko jer makan coklat ak! Ak bertungkus-lumus beratur panjang demi nak beli coklat tu pastu akhirnya? Ko yg makan!!! " balasku namun kali ini suara ku makin ditinggikan. Ak lihat muka unnie ku sudah mula merah dan bakal terjadilah siblings war~~~

Memang tepat jangkaan ak unnie ku terus tarik rambut ak! "Rasakan! Berani ko tinggikan suara kat ak kan! Habislah ko ak kerjakan! " balas yuju. "yah! Apa ni sakitlah! Lepaslah!! Yuju!! " jeritku namun x de apa2 respon malah makin kuat pulak tarikan nya tapi ak ni bukan nya yeoja yg senang2 jer nak mengalah lalu ak menarik rambutnya. Maka, acara tarik menarik rambut berlangsung!

Sehinggalah..... "Yah eunbi, yuna! Apa yg kamu berdua buat ni lepas cepat! " marah oppaku jin. "Ah!! Sakitlah oppa! " balas ku mana x sakitnya oppa ak ni siap cubit cuping telinga ak ni sampai merah habis. Unnie ku pula, cepat2 lepaskan rambut ak! "Tau pon sakit! Habis tu, kamu ingat oppa ni x sakit hati ker lihat kamu berdua ni asyik bergaduh jer kerja! Hari2 pon macam tu! Sampai oppa nak mandi pon x senang! " marah oppa ku.

Ak baru perasan yg oppa ku hanya bertuala mandi paras pinggang. Ak tergelak kecil. "Hah! Apa gelak2? Kamu berdua ni adik beradik x boleh ker berbaik walaupun sehari? Ni x kalau boleh setiap jam nak berperang! " kembali marah oppa ku. Ak pula, yg sudah geram mulut terus melepas "kalau si yuju tu x makan coklat eunbi x de lah sampai nak bergaduh! " "eunbi! Kamu patut panggil dia apa? " tanya oppaku. "Macam manalah nak panggil dia unnie kalau perangai x macam unnie?! " marahku.

"X kira apa pon dia tetap unnie kamu! Unnie kandung! Mana boleh kurang ajar dengan dia! Pasal coklat tu, oppa boleh banyak2 untuk eunbi! Tu pon nak cari gaduh! " balas oppaku kali ni kedengaran sayu. "Disebabkan eunbi x nak menyusahkan oppa lah eunbi beli sendiri! Dan oppa ni pulak langsung x paham niat baik eunbi malah asyik membela yuju jer!! Apa kurangnya eunbi sampai oppa langsung x nak bela eunbi walaupun sekali? " bidasku agak marah. "Alangkah bagusnya kalau omma ada, mesti dia akan bela eunbi! " kataku perlahan tapi sempat didengari oppa ku lalu ak terus berlari ke bilik ku.

Ak tau ak x boleh berlama disitu kalau tidak macam2 lagi ayat terguris akan terkena padaku. Ak terus lentokkan kepala ku dibantal dan ak meneka bahawa unnie ku pasti tersenyum puas. Lama-kelamaan ak tertidur. "Eunbi! " panggil oppaku.

To be continued.......

Guys, please support this story~~~ just vote for this story~~~

Lovely SisterWhere stories live. Discover now