FIRST MEET~~~

12 2 0
                                    

Keesokan harinya di sekolah........

"Annyeong! " sapa yerin mesra kepada eunha. Eunha pula hanya melihat dengan muka yg Agak sembam. "Wei, napa ngan ko ni? Sedih lagi ker?! Ish! Teruk ni! Dah makin menjadi-jadi unnie ko ni! Geram pulak ak! " kata sowon pula. "Anniy! Ak x de papelah cuma semalam ak terlebih tidur!" jawab eunha.

"Ooooo" jawab mereka serentak. "Jadi, macam mana semalam? Ok x? " tanya sinb. "Korang tau lah kan? Ak gaduh ngan yuju! " bo?!" Jerit mereka serentak. "Ish korang ni kan senyap lah sikit! " kata eunha "okkk mian! Tapi asal gaduh? Berbaiklah! " kata yerin. "Buat apa ak nak berbaik ngan perampas! Lebih baik ak berbaik ngan jungkook daripada perampas tu! " kata eunha tersasul. "Opps! "

"Oooooooo! Ko nak berbaik ngan jungkook?! 😆Baguslah tu! " jawab mereka. "Ish! Korang ni ak tersasul kan! " jawab eunha. Muka nya sudah merona kemerahan. "By the way, apa jadi? Oppa ko x marah ker korang gaduh? " tanya sowon. "Asal ko minat kat oppa ak ker? Dari dulu ko selalu tanya pasal oppa ak! " jawab eunha. "Ish! Ak tanya jer kan! Yelah, biasanya ko selalu complain kat ak yg oppa ko marah ko la, denda ko lah! Macam2! " kata sowon.

"Hehe mianhae! Ak kene denda sebab x nak bagitau sebab kitorang gaduh! Pastu melutut kat ruang tamu and tertidur kol 5 pagi pastu bangun2 terus tido balik! Mana lah mata ak x sakit! Asyik tido jer! " jawab eunha panjang lebar. "Lagipon kenyataan nya ko memang suka tidur! X pelik pun kalau dalam dua hari ko x bangun2! " jawab yerin.

Secara tetibe......
"Perhatian kepada semua murid sila bergerak ke bilik renang sekarang dengan kadar segera! Yang lewat akan didenda! " ujar guru yang bertugas.

"Alamak! Ak x bawak baju renang lah! " kata eunha. "Apa? Hmm... X pelah! Ak ada spare part! Ko cari kat loker ak! " kata yerin. "Gomawo! Ak pergi dulu tau! " kata eunha. "Nae! Palliwa! " kata sowon.

Eunha menuju ke loker yerin dan mengambil pakaian renang. Kemudian, muncul seorang namja yang ingin membuat sesuatu tidak senonoh kepada nya. "Hei, gadis cantik sinilah! " kata namja itu. "Ish! Tepilah" eunha menolak lengan namja itu.

"Makin kasar makin ak sukalah jawabnya! Muahahaha! Siaplah ko ak kerjakan! " kata namja itu manakala eunha sudah mula menjerit memanggil nama chingu nya. "Sowon, yerin, sinb, umji!!! Tolong!! " jerit eunha. "Hei, lepaskan dia sekarang! " tegur seorang namja. "Eh, ada hero lah! Sapa ko ni hah?! Menggangu projek ak jer! "

"Projek yer! Hambik ko ni projek ko! " jawab namja tu sambil menumbuk muka namja yang kacau eunha. "Untuk pengetahuan ko ak ni bakal jadi saengnim ko so, jangan nak kurang ajar sangat ok! " kata namja itu lagi. "Saeng... Nim? Mi... an hae saengnim" kata namja itu sambil lari lintang pukang.

"Hei, kwenchana? " tanya namja itu. "Erm... Nae! Gomawo saengnim " kata eunha. "Hmm... Saya beza ngan awak 3 tahun jer! Panggil saya taewoo! " kata namja itu. "Ta.. Pi awak tetap saengnim saya jadi..... " "shush! Kalau saya dah suruh awak panggil saya taewoo maka panggil jelah camtu! " jawab nya. "Nae! " jawab eunha ringkas.

Skip kolam renang....

"Mana pulak lah eunha ni risau pulak ak! " kata sowon. "Tulah pasal! Asallah lambat sangat! Rasa x sedap hati pulak! " balas yerin pula. "Sabarlah unnie! Nnti dia datang lah tu " pujuk umji. "Hmm....  " beberapa minit kemudian, eunha pon datang seperti biasa.

"Hei, chingu! Asal lewat sangat? " tanya yerin. "Adalah! Nnti ak bagitau korang tau! " balasnya. "Nae" jawab mereka ringkas.

Skip at home.....

"Wei, korang jom lepak kat cafe yg kita selalu pergi tu! " ajak eunha. "Boleh jer! Sekarang yer! " balas yerin. "Nae! "


To br continued........
Guys, part ni Agak kurang menarik! Tapi author tetap akan berusaha untuk siapkan nya. Keep vote and comment to any idea. Type just abaikan...

Lovely SisterWhere stories live. Discover now