Kempen cinta semulajadi......
Hari ini sekolah eunha mengadakan kempen cinta semula jadi iaitu kempen membersihkan sekolah! Jadi, mereka akan tidur di sekolah. Kiranya macam kem......
"Eunbi, bangun!" kejut yerin. "Eo? Wae? " Tanya eunha mamai. "Datang2 skolah terus tido? " Tanya yerin. Memanglah pelik datang sekolah biasanya ada yg buat kerja sekolah tapi pelik baginya bila eunha tido.
"Ish! X de pape lah" jawabnya. "Yelahtu tengok rupa pon dah tau! Ko x cukup tido ker? Ker stress lagi?" Teka yerin. " x de papelah! " jawabnya lagi. " Eunha" tegur sowon. "Arraso! Eunha lari dari oppa harini pastu terus gi bustop!" Jawabnya minta dipercayai. (Lebih baik ak x bagi tau penuh nnti apa kata dorang?) Monolognya sendiri. "Apa yg dia dah buat? Ko gaduh ngan yuju lagi?" geram yerin. " x de papelah! Malas nak ungkit! " jawabnya ringkas. " oo arraso?"
"Dah baca pasal kempen tu? Jom pergi! " semangat sinb. " Jom!!! Eunha ko kene pergi skali tau! " ajak mereka. " ak x duit! " jawapan ringkas. All be like 😰😰
"Napa? " soalnya. "Kau nikan kenapalah cakap macam tinggal sorang diri? Kesian. Sedih ak dengar! " jawab yerin. "Eunha, ko kan ada oppa ngan unnie! Mintak duit dorang! " tegur sowon. " haih! 😧 nilah yg susah nak kene cakap banyak kali! Kan ak dah kata tadi ak lari dari oppa ak! " jawabnya semula."Ala! Unnie pergilah! Bukannya selalu boleh lari dari rumah! " ajak umji. "Betultu! Pinjam jer buat muka tembok jap pastu dah kita boleh keluar! " sokong sinb pula. "Tengoklah " jawab eunha. "Eunha are you okay? " tanya sowon a.k.a omma. "Ak oklah cuma ....." "apa?!" Soalnya mereka. "Ak lari dari sarapan sekali tadi! Laparlah! Perut ak ni berbunyi dari tadi! " rungut eunha. 😑😑😑 "tulah memandai sangat! " kata sowon. "Nah, ambik roti ak ni! Lain kali, pikir dulu sebelum buat sesuatu! " jawab yerin. "Hehe mianhae!" jawab eunha tersengih.
Di rumah,
Eunha mencari oppa nya. Jin ketika itu didapur dan eunha tau yg jin suka memasak. "Ehem! Oppa.... " tegur eunha yg berjalan duduk di atas kerusi di meja makan. Jin yg melihat eunha itu mula rasa bersalah. "Oh eunbi! " jawab jin. "Oppa! Eunbi..... mianhae! " balas eunha. Jin yg mendengar hanya diam. "Kwenchana eunbi x salah! Oppa yg salah asyik salahkan eunbi " balas jin. "Anniyo! Eunbi...." kata eunha tergantung. "Eunbi nak cakap apa sebenarnya? " sampuk jin.
Eunha yg mendengar tu diam buat seketika teringat kata umji 'buat muka tembok jer'. "Sebenarnya, eunbi nak pinjam duit untuk kempen akan datang! " balas eunha. Jin yg mendengar hanya diam. "Oppa? " tanya eunha. "Oppa akn bagi duit nnti! Pergilah mandi dulu lepastu turun makan " kata jin dengan muka kecewa. "Jinja? Gumawo oppa! " kata eunha lalu terus naik ke bilik. Jin hanya mengeluh kecil.
Semasa makan malam keadaan hanya dia membisu. Yuju telah keluar makan dengan kawannya jadi, tinggal eunha dan jin. "Hmm.... oppa! " panggil eunha. "Wae? " tanya jin. "Oppa marah eunbi lagi ker? Mianhae " kata eunha bersalah. "Entahlah eunbi! Oppa cuma rasa yg tiap kali kita bergaduh eunbi mesti akn minta maaf tapi tiap kali pon ada sebab jugak eunbi minta maaf " kata jin agak kecewa. "Mianhae " kata eunha lalu pergi ke bilik dalam keadaan sedih. Ketika itu, yuju sudah pulang dan melihat kejadian itu.
"Oppa wae? " tanya yuju. "Panjang ceritanya " balas jin.
To be continued ........
Guys, keep vote and leave some comment! Sorry for typo...
YOU ARE READING
Lovely Sister
RomanceIanya kisah mengenai seorang yeoja yg bernama eunha yg selalu dibuli oleh kakak nya yg bernama yuju! Nak tau apa kesudahannya? Sila terus membaca!