Seperti biasa eunha bangun awal pagi untuk ke sekolah. Awal tu maksudnya lewat yer macam biasa! "Argh!! Ak bangun lambat lagi! " jerit seorang yeoja yg sedang kecoh di rumah itu iaitu x lagi x bukan jung eunbi a.k.a eunha. "Oppa eunbi dah lambat! Eunbi pergi sekolah dulu! " kata eunha kepada oppa kesayangannya. "Eunbi, chakkaman! Ni oppa ada buat bekal! " kata oppa nya. "Nae, gomawo oppa! Saranghae ❤ " jerit eunha. Eunha pon berlalu pergi ke sekolah seorang diri. "Haih.... 😧 nilah malangnya dapat saeng yg manja! Cubalah sekali - sekala bangun awal ni x! Kan dah huru-hara! " ujat jin seorang diri.
"Argh!!!!! Ak dah lambat!! " terdengar satu lagi jeritan dari seorang yeoja iaitu yuju. "Oppa yuna dah lambat! Yuna pergi dulu! Annyeong! " kata yuju kepada jin. "Yah, chakkaman bekal ni! " kata jin. "Nae gomawo oppa! Saranghae ❤ " kata yuju. "Haih.... ni lagi sorang saeng! Lepas saeng, unnie pulak! Memang adik-beradik yg sepadan betul sikap dia! " kata jin seorang diri. "Omma, appa mian! Jin susah nak uruskan kedua beradik yg mempunyai perangai yg sama macam ni! Lain kali, jin bela kambing jelah omma, appa! " kata jin seorang diri lagi.
At school~~
"Alamak! Ak dah nak lambat! Lagi satu minit! " kata eunha yg sedang berlari. Sampai di depan pagar eunha terlihat taewoo sedang berdiri tegak di situ. "Aik? Wae taewoo oppa? Mana jungkook? " tanya eunha seorang diri hairan. "Eunha! " sapa taewoo. "Oh! Oppa! " jawab eunha. "Lambatnya sampai! Kalau hari2 macam ni biar oppa jemput jelah! " gurau taewoo. Eunha ingin menjawab gurauan itu tetapi .... "Mianhae saengnim, tapi eunbi dah berpunya! Jadi, saengnim tau2 jelah! " kata jungkook yg tiba2 berada di sebelah eunha sambil meletakkan tangannya di atas bahu eunha."Jungkook? " terkejut eunha. Jungkook wink kepada eunha. "Mianhae chagi! Oppa terlewat nak jemput chagi! Jeongmal mianhae! Kajja, kita masuk! " kata jungkook kuat2 kepada taewoo. Eunha yg mendengar "yah! Apa yg ko buat ni? " bisik eunha. "Jalan jer " kata jungkook. Jungkook sempat menjeling kepada taewoo. Taewoo yg mendengar hanya menahan geram.
"Yah! Jeon jungkook! Apa benda ko pikir ko tengah buat ni hah?! " kata eunha sambil mencubit perut jungkook. "Auch!! Sakit.... sakit " rayu jungkook. "Tau pon sakit! Tulah balasannya! " kata eunha. Jungkook pula hanya mencebik mengalahkan itik. "Tapikan kenapa ko ada kat situ? Ko bati datang? Ko kan pengawas mana boleh datang lewat! " kata eunha hairan. Mana x nya sebelum ni x pernah pon jungkook datang lewat maklumlah pengawas yg adil. "Ak dah berhenti jadi pengawas " jawab jungkool ringkas. "Bo?! Berhenti??? Wae?? " tanya eunha seperti tidak berpuas hati.
"Semenjak pengetua x percayakan ak, ak dah berhenti jadi pengawas dan skang ni ko dah x kan jumpa jeon jungkook yg adil tu! " kata jungkook sambil wink. "Habistu? Skang ni ko sapa? " tanya eunha. "Skang ak nak jadi seorang pelajar yg nakal dan budak jahat! " kata jungkook sambil tersenyum. Kemudian.... "auch! Sakitlah! " kata jungkook bila eunha pukul kepalanya. "Tulah! Walaupon ak datang lewat kat skolah, tapi ak ni pelajar yg baik! Ko pulak? Nak jadi jahat? Giler ke apa? " kata eunha.
"Ak x bergurau! Kalau nak salahkan, salahakan pengetua! Dia yg menyebabkan ak jadi camni! " kata jungkook dengan geram. Eunha yg mendengar secara tiba2 berasa kasihan pada jungkook. Sebelum ni, dia menjadi kepercayaan no.1 bagi pengetua tapi disebabkan satu hal pengetua terus denda dia. Sebelum ni x pernah pula. Memang hairan. 'Pasti dia telah terima tamparan paling besar ' monolog eunha dalam hati. "Arasso jadilah apa yg ko nak! Ak x halang! " kata eunha sambil tersenyum. "Jadi jahat sama2 nak? " ajak jungkook. "Bo?? " terkejut eunha. Soalan yg x disangka keluar macam tu jer.
"Yelah kan! Kalau jadi jahat nnti kene denda sorang2 bosan, x de teman so, ko temanlah ak yer! Arraso! Kita satu team! " kata jungkook sambil mengusap kepala eunha. "Yah! Bila masa pulak ak setuju? " tanya eunha geram. "Sejak ko makan makanan yg ak belanja semalam " kata jungkook sambil lari masuk kelas. "Ish budak ni!! Geramnyer ak!! " kata eunha lalu kejar jungkook.
To be continued.....
Guys! How about this episode? Fun or boring? If fun please vote and comment! Anyway, thanks for your vote before! Just leave the typo
YOU ARE READING
Lovely Sister
RomanceIanya kisah mengenai seorang yeoja yg bernama eunha yg selalu dibuli oleh kakak nya yg bernama yuju! Nak tau apa kesudahannya? Sila terus membaca!