MIANHAE!

31 2 0
                                    

"Eunbi" panggil oppaku. Itulah ayat terakhir yg ak dengar sebelum terlelap.

Keesokan harinya....

Ak bangun daripada tiduran lena ku dan terus turun ke dapur. Yg ku lihat masa itu oppa ku sedang masak break fast. Ak terus menuju ke arah oppa ku. "Eo? Eunbi! Dah bangun? " tegur oppa ku.

"Erm... Nae! " balasku. Keadaan agak krik2 untuk seketika. "Oppa! " ak cuba untuk mulakan perbualan. "Mianhae eunbi ah! Oppa tau semua tu salah oppa! Jeongmal mianhae" balas oppaku. "A.. niy! Eunbi yg patut mintak maaf! Semua salah eunbi sebab terlalu ego! " jawab ku.

"Hmm.... Dah lah! Usah diungkit kisah lama dan mari bukak buku baru! Eunbi dah mandi ke belum? " tanya oppaku. Ak pulak apa lagi tersengih la kat situ sebab ak tau apa akan terjadi lepas tu. "EUNBI!! Pergi mandi sekarang!!!! " jerit oppaku. Ak terus berlari pergi mandi.

Skip sekolah....

"Fuh! Nasib baik! Ak selamat kan?! " kataku sambil berlari menuju ke pagar sekolah. "Hmm.... Eunbi! Hari ni awak.. " "saya x lewat kan??? " soalku kepada ketua pengawas sambil dalam keadaan lelah. "Salah! Hari ni awak lewat tapi awak lewat 1 minit! " katanya sambil ketuk kepalaku. Ak merengek kecil. "Hish! Satu minit je pon! X kan lah tu pon nak berkira! Jungkook! Please! Bagi lah ak masuk! " kataku kepada ketua pengawas yg bernama jungkook tu.

"Andwae! Ko tau kan ak ni seorang yg adil " katanya. "Yelah2! Ak tau lah ko ni seorang yg jujur, adil ramai nak kat ko feymes lah katakan sebab tu lah ko jadi ketua pengawas! " kataku. "Kalau dah tahu tu tunggu apa lagi pergilah jumpa pengetua! " katanya. "Ala please lah jungkook! " kataku sambil buat aegyo depannya. "Sebelum ak heret ko pergi bilik pengetua lebih baik ko pergi sekarang! " katanya sambil membuat muka dingin.

"Yelah2! Ak pergi! Cis! 1 minit pon nak berkira! Habislah riwayat ak kalau jumpa pengetua nanti matilah! " bebelku sampailah di bilik pengetua. "Aduh macam manalah ak nak masuk bilik ni! Ish! Kalau bukan disebabkan jungkook memang x lah ak pergi sini! " kataku sambil berdiri tegak depan bilik pengetua.

"Eh! Eunbi! Apa kamu buat kat sini? " tegur seseorang. Ak menoleh untuk melihat orang itu dan korang tau x sapa yg tegur ak?? Orang tu...... "Pe..... pengetua! " jawab eunha sambil tertunduk. "Apa pulak alasan kamu kali ni? Hmm?? " tanya pengetua. "Pengetua! Masalahnya jungkook tu!! Saya x buat salah pon! " cakapku. "Hah! Umpat ak lah tu! " ak menoleh dan orang itu jungkook.

"Huh! Habis tu sapa lagi! Lewat 1 minit je pon dia nak berkira! Pengetua mana boleh macam ni! X adil! " kataku. "Pengetua tau kan jungkook ni seorang yg adil jadi kalau sesaat pon dia lewat mestilah kena denda! " rengek jungkook pulak dekat pengetua. Kononnya minta di simpati.

"Kamu berdua ni kan! Bila jumpa asyik bergaduh! Baiklah jungkook kamu pergi masuk kelas dulu dan eunha hari ni pengetua lepaskan kamu tapi lain kali kamu tau2 lah! " kata pengetua dan berlalu pergi. "Yes!" sorakku gembira. "Ko bertuah jer! " sinis jungkook.

Ak berlalu masuk kelas. "Yo, eunha! Asal lambat? Kena tangkap lagi? " tanya chinguku yg bernama yerin. "Ak lewat satu minit jer! " balasku. "Tau2 jelah sikap jungkook tu! Dia memang macam tu! " kata umji mengenai sikap jungkook. "Tapi kan disebabkan sikap dia yg menarik tulah dia diminati ramai sampai ak pon jadi fan! " kata sinb dan disokong oleh yerin. "Betul tu! Jadi eunha janganlah asyik gaduh dengan jungkook! Cubalah berbaik-baik! "katanya lagi.

Tiba-tiba...... "Ak sokong cadangan yerin tu! Ko berbaiklah dengan jungkook kan itu lagi bagus" kata sowon a.k.a omma ak. "Ish! Tengoklah! Kalau mood ak baik jadi ak berbaik dengan dia yer tapi kalau perangai dia macam sotong memang x lah jawapannya! " bidas ku. "Mesti x kan berjaya" kata umji. "Ak rasa akan berjaya! " kata sinb sambil tersenyum sinis.

To be continued.....

Guys, apakah awak rasa akan berlaku? Mungkin sinb akan buat apa2 yg dirancang? Tunggulah part yang akan datang! Please keep vote~~

Lovely SisterWhere stories live. Discover now