BAD DAY!

14 1 0
                                    

Harini merupakan hari yg paling gembira bagi eunha kerana harini hari jadi eunha.  Tetapi terdapat satu perkara terjadi pada eunha! Apakah akn jadi pada eunha? Bersedih/ gembira?








Tomorrow at school~~~

Seperti biasa setiap hari eunha akn bangun lewat. Biarpun dikejut berkali tapi tetapi lambat bangun. 'Argh!!! Ak dah lambat!! X boleh jadi ni!! ' jerit hati eunha. "Oppa! Eunha pergi dulu!!! " kata eunha. "Chakkaman eunha, x nak makan sarapan? " tanya jin. "Dah lambat!! " balas eunha. "Biar oppa hantar! " jerit jin bersedia. "Nae! " kata eunha.

Skip school~~

"Aduh! Harap2 lah mamat tu x de! " kata eunha tetapi hancur harapannya bila nampak satu tunggul berdiri tegak sambil tersenyum sinis. "Annyeong chagi! " sapanya mesra. "Apa chagi2 ko hah?! " dingin eunha. "Ala baru mood ak baik nak bagi ko masuk tapi sayangnya..... "  "Bo? Jinja?! Ahh, mianhae jungkook!!! Please let me go? Oppa? " suara manja. "Andwae Chagi! Tawaran dah tamat sebaik jer chagi marah oppa! " balas jungkook dengan suara gediknya. "Hish! Baik x yah layan ko buang masa jer! " balas eunha lalu berlalu pergi.

"Chagi, chagi nak pergi mana? " tanya jungkook masih dengan kedegikannya. "Pergi jumpa pengetua! " balas eunha ringkas kerana harini birthday nya jadi, mood dia lebih baik. "Ok! Nak oppa teman? " tanya jungkook. "Ish! X payah nak menggedik lah! Ak boleh pergi sendiri! " balas eunha. "Kamu berdua! Apa yang kamu bising2 ni? " tanya seseorang. "Hm? Taewoo oppa! Anniy saengnim? " balas eunha. "Saengnim! " balas jungkook pula. "Eunha, kenapa ada kat sini? Dah pergi masuk nnti lambat! " kata taewoo. "Nae! " jawab eunha tersenyum gembira.

Jungkook pula tidak puas hati. "Tapi saengnim....... "  "Dah! Jangan nak menyampuk! " balas taewoo tegas. Jungkook yg mendengar terdiam. Eunha pula, masuk kelas dengan gembira nya. "Hah! Seronoknya terlepas! Padan muka ko jungkook muahahaha! " kata eunha sorang2.

Skip cantin~~~

"Wei! Korang dah tau? " tanya yerin. "Tau apa? " tanya umji & sinb. "Ni berita liputan dunia! Ak dengar jungkook kene marah dengan saengnim taewoo tu " kata yerin. "Bo?! Jungkook kene marah?? Wae?! " jerit sinb x puas hati. "Ish! Sinb sabar! Sambung yerin " kata sowon. "Dia kena marah sebab jungkook menyampuk ayat dia! Camni citer dia, masa tu eunha, ko dilepaskan saengnim tu pastu jungkook nak cakap tapi akhirnya ditengking dengan taewoo pulak! " kata yerin. "Jinja? " tanya eunha. "Kesiannya jungkook oppa! " kata sinb monyok.

"Apalah yg saengnim tu x puas hati dengan jungkook " kata umji pulak. Eunha rasa bersalah pula kerana dia jungkook ditengking secara tetibe tapi dia x tau kenapa jungkook ditengking sedangkan jungkook x sempat cakap apa2. "Eunha kwenchana? " tanya sowon. "Nae! " balas eunha sambil fake smile.

Situasi jungkook~~~

"Kamu! Saya akn denda kamu bersihkan bilik renang! " kata taewoo kepada jungkook. "Bo? Wae? Saya x buat salah! " balas jungkook tidak berpuas hati. "Salah kamu sebab kurang ajar dengan saya! " kata taewoo. "Bila masa pulak saya kurang ajar dengan saengnim?! " kata jungkook geram. "Buktinya, sekarang ni! " kata taewoo. "Baiklah kalau macam tu, kenapa saengnim x kata jer kat pengetua? " kata jungkook sinis. "Jungkook! " tegur seseorang iaitu pengetua. "Pengetua! " sapa jungkook gembira.

"Betulker apa yg saya dengar? Kamu kurang ajar dengan taewoo saengnim? " tanya pengetua. "Aniy pengetua! Saya x buat salah pon! " kata jungkook menegakkan keadilan. "Saya baru jer dengar perbualan kamu terhadap taewoo sangat sinis "balas pengetua. "Aniy pengetua! Pengetua salah faham! " kata jungkook. "Saya percaya apa yg saya dengar! Oleh itu, jungkook saya nak kamu bersihkan kolam renang tu seorang diri! " balas pengetua. "Pengetua! " jerit jungkook. "Itulah akibatnya bila kamu cuba rampas dia dari saya! " kata taewoo pula dengan sinis. Jungkook pula hanya menahan geram.

Berita mengenai jungkook telah tersebar meluas satu sekolah! Makin menebal perasaan bersalah eunha terhadap jungkook.  Dia merasa semua ini salah dia.

To be continued........

Guys! This episode so boring right? Don't worry because episode will have nice moment! Please keep vote and leave some comment! Typo = leave


Lovely SisterWhere stories live. Discover now