WHY????

11 1 0
                                    

Esok kem di hutan bakal dijalankan jadi, malam ini eunha sedang sibuk menguruskan beg nya. Kemudian, eunha perasan yg barang nya kurang cukup iaitu snek! Jadi, dia mengajak jin ke shopping mall. "Oppa! Jom pergi shopping mall eunbi nak beli snek " kata eunha kepada oppa nya a.k.a jin. "Hurm? Eunbi, mana boleh makan banyak sangat snek x baik untuk kesihatan " kata jin. Eunha yg mendengar hanya memuncungkan bibir dan berlalu naik ke atas. Yuju di sebelah jin hanya melihat.

"Entah2 ak mintak banyak sangat benda kat oppa kot. Barulah oppa x nak bagi ak beli snek " kata eunha seorang diri dalam bilik dan tanpa disedari dia telah tertidur.

Keesokan paginya......

Pada pukul 5 pagi eunha telah bangun dan bersiap kerana harini hari penting jadi, dia x boleh terlewat. Tiba-tiba mesej masuk daripada sowon. "Eunha, ko nak pergi dengan ak? " tanya sowon. Eunha membalas "Wae? " . "Ak rasa ak akan pergi bank dulu baru sekolah! Ko x kisah? " tanya sowon. "Hmm... bagus jugak! Ak pon nak amik duit " kata eunha. "Amik duit? Oppa ko x bagi duit? " tanya sowon. "Nnti ak citer! Ok annyeong! Ak gi dulu " kata eunha menamatkan perbualan mereka.

Seperti yg dijanjikan, sowon telah menunggu eunha. Eunha cepat2 keluar tanpa bertemu oppa nya. "Eunbi " sapa jin. "Oh, oppa. Wae? " tanya eunha sambil mdmandang ke arah lain. "Mianhae, jeongmal mianhae " kata jin. "Wae? " tanya eunha. "Oppa x layan eunbi semalam sebab oppa sakit kepala. Mianhae " kata jin. "Kwenchana, eunbi x kesah lagipon kalau makan banyak sangat snek nnti eunbi sakit " kata eunha. "Eunbi..... " eunha menyampuk "Oklah oppa, eunbi pergi dulu takut nnti dah lambat sowon unnie tunggu lama sangat " kata eunha lalu keluar pergi.
Jin pula hanya mampu mengeluh. "Ak yg salah " katanya.

Eunha terus naik kereta sowon. "Wae lambat sangat? " tanya sowon. "Tadi tertinggal barang. " nafi eunha. Sowon pon hanya mempercayai nya.

At bank.....

"Eunha ak dah amik duit ko pulak " kata sowon. "Nae " balas eunha. Tapi, kad nya tidak boleh keluarkan duit. Eunha mencuba banyak kali tetapi keputusannya tetap sama. "Kenapa pulak x boleh ni? " tanya eunha. "Kad kredit cik telah tamat tempoh " kata seorang ahjumma disitu. "Jinja? " tanya eunha seolah-olah tidak percaya. "Ah, ottokhe? Ak dah lah x de duit " kata eunha. "Oppa ko langsung x bagi duit? " tanya sowon. "Panjang ceritanya " kat eunha lalu menceritakan segalanya kepada sowon.

"Eunha.... eunha ko nikan kenapalah suka bertindak ikut haluan sendiri? " kata sowon. Eunha pula hanya diam. "Dahlah ikut ak nnti ak belanja ko " kata sowon. "Tapi.... " "X de tapi2 nnti ko suruh oppa ko topup balik " sampuk sowon. "Arraso, gomawo unnie " ucap eunha.

Skip at bus.......

"Seronoknya lah! X sabar ak nak pergi " kata yerin. "Satu bas ada dua tempat duduk so, maknanya seorang akan duduk seorang diri " kata umji pula. "Jinja? Ottokhe? " kata eunha pula. "Kwenchana seorang tu duduk jelah depan kitorang " kata sinb pula. "Kalau macam tu kita kene main batu, gunting, kertas " kata yerin gembira. Keputusan akhirnya, eunha telah kalah. "Wae? Malangnya ak harini " kata eunha perlahan tetapi dapat ditangkap oleh sinb. "Kwenchana unnie, x de apa2 pon " kata sinb.

Eunha hanya mengeluh. "Perhatian kepada semua murid. Kita akn mula naik bas sekarang! Jadi, pandai-pandailah cari partner sendiri! Paham? " jerit saengnim. "Nae! " jawab para pelajar. Semua pelajar pon menaiki bas dan yg paling teruk buat eunha hanya satu tempat duduk sahaja yg ada tetapi partner sebelah itu ialah .......... "Apa yg ko buat sini yuju? " tanya eunha. "Ikut suka hati ak lah! " kata yuju. "Ish! Memang dah x de tempat duduk ker apa?! " tanya eunha. Eunha pula hanya mengalah lalu duduk di sebelah yuju di tepi tingkap.

"Annyeong eunha! " ucap orang di belakang nya iaitu jimin tapi yg lebih memeranjatkan orang sebelah jimin itu...... "Annyeong team! " kata jungkook. "Bo? Wae ko duduk kat sini? " tanya eunha kepada jungkook. "Kitakan satu team jadi, kenelah duduk sama2! " kata jungkook. ✌ "Ish! Memang malang betul nasib ak! " rungut eunha seorang diri.

To be continued ......

Guys, nampaknyer episode ni dah nak habis! Please keep vote and leave some comment. Then, I can know you all like this story or not.

Lovely SisterWhere stories live. Discover now