PERAMPAS?!

23 2 0
                                    

Night at home~~

"Bosannya duduk rumah! Ak nak keluar rumah! Hah! Ak tau ajak 'oppa' keluar lah! " kata eunha bersendirian.

Tut... Tut....

Bunyi deringan telefon kedengaran....

Eunha : Yeoboseyo! Oppa jom keluar makan! Eunbi bosan duduk rumah sorang2!

X : arraso chagi nanti kita jumpa kat sungai han ok!

Eunha : Nae annyeong!

Tring......

Bunyi talian tamat! Seperti yg dijanjikan eunha telah bersiap sedia untuk berjumpa orang yg digelar 'oppa' di sungai han.

Dalam ketika berjalan-jalan tetiba eunha ternampak orang yg amat dikenalinya dia berasa gembira tetapi.......

"Oppa!! " jerit eunha. "Eo? Eunbi! Wae terjerit-jerit? Ada masalah ker? " kata namja itu. "Inilah masalahnya! Apa yg oppa buat ngan yeoja ni! " marah eunha. Yeoja itu pula kelihatan seperti orang dikenali juga dan tetibe dia mengalirkan air mata.

Orang itu ialah unnie nya, yuju..
Bukan setakat tu jer malah yuju mengeratkan pelukan nya di pinggang namja itu sambil tersenyum sinis. Eunha sudah tidak tahan lalu "oppa! Kita break! Mulai hari ni, ak x nak jumpa ko lagi!!! " tengking eunha lalu berlari pergi. "Pergilah ak x kesah pon lah yeoja x guna! Dasar yeoja murahan! " jerit namja itu.

Ak sekalian kalinya menahan air mataku tapi apakan daya banyak pulak yg mengalir dan ak berputus untuk pergi rumah ommaku sowon omma. Korang ingatkan ak pernah kata bahawa unnie ku tu perampas dan inilah maksudnya.

Sesampai di rumah sowon.....
"Omma!!!! " jeritku dan berlari memeluk sowon. Tanpa ku sedari semua member ada kat situ. "Eunha" kata yerin. "Yah! Budak ni eunha wae? Apa jadi? Asal menangis ni? " kata sowon. "Jap, ak tau! Mesti pasal unnie ko kan! " sambung sowon.

Ye sememangnya sowon ni lah antara member ak yg faham perasaan ak. "Dia rampas namchin eunha!!! " rintih ku. "Dah ak agak dah kalau tiap2 kali ko nangis camni mesti pasal unnie ko! " kata sowon sambil mengusap belakang badanku. "Haih! Sampai bilakah unnie ko nak rampas namchin ko? Ni kali ke berapa dah!! " kata yerin. "Yg ni kali ke sembilan namchin unnie kene rampas! " kata umji.

"Udah2! Jangan nangis lagi tapi macam mana namchin ko kena rampas? Setahu ak ko tinggal sorang2! " tanya sinb pula. "Ak pon x tau hiks.... Tapi tadi ak ajak oppa keluar pastu bila dah sampai ak nampak dia ngan unnie siap peluk2 mesra2 bagai huwaaaaa..... " jawabku dan kembali menangis.

"Woi2! Dah2! Jangan panggil dia oppa lagi yer! Ini satu arahan daripada ak! " kata sowon tegas. "Dan juga, jangan nangis demi dia lagi! " kali ni daripada yerin pula. "Betul tu! Walaupun ak x tau apa hak yerin nak bagi arahan kat ko, tapi apa yg dia kata tu betul! Eunha, ko kena berubah kepada baharu! X boleh dah main2! Masih banyak lagi cinta baru yg menanti di luar sana" kata sowon penuh emosi.

"Haih! Kalau dah x de kat luar sana apa susah! Ambik jelah jungkook tu! Dia tu smart jugak! Lagi smart daripada namchin ko yg sebelum2 ni" usik sinb. "Yah!!! Setahu ak ko yg suka dia asal nak suruh ak ambik dia memang x lah! Ak lebih rela kahwin ngan batu daripada kahwin ngan jungkook! " jawab eunha sambil mencebik.

"Ak ni just fan! Lagi pon percaya lah satu hari nanti ko mesti akan mula menyukai namja yg bernama 'jeon jungkook' dan..... Auch!! Yah! Sakit lah!! " kata sinb dan mengaduh kesakitan sebab apa? Eunha yg x boleh tahan lagi kemarahan dia terus baling kasut kat sinb. "Ambik ko!!! Ko mengarut lagi ak belasah ko sampai mati! " kata eunha kali ni telinganya merah!

"Hei!! Korang berdua ni asyik bergaduh jer!! Dah2 korang yg lain ni x nak balik rumah ker? Nak tido rumah ak??! " tanya sowon. "Boleh ker? " tanya yerin. "Lebih baik korang balik rumah!" bidas sowon. "Hah! Eunha ko? X nak balik rumah? " tanya sowon risau. "Sowonie, boleh x ak tidur sini malam ni lagi pon esok cuti! " jawab eunha muram. "Arraso! Ko tinggal malam ni je tau! Esok mesti balik rumah dan bagitau oppa ko tau!" tegas sowon.

Sememangnya sowon sayang kat eunha ni dan member2 lain. "Gomawo sowon unnie! " jawabku ceria. Ak terus masuk bilik dan lentokkan kepala ku di bantal sowon sambil memikirkan apa yg bakal terjadi esok harinya selepas pulang ke rumah. "Esok akan menjadi satu hari yg susah lagi! " kata eunha dan terlelap dibuai mimpi.

To be continued.....

Hello readers, how this part? Kalau x menarik sila jangan baca just skip. Kalau typo #abaikan. Please keep vote.

Lovely SisterWhere stories live. Discover now