"Nampaknya kita sudah sampai ke destinasi kita" kata saengnim. "YEAY~~~~" jerit yerin. "Tolong perlahankan su..." "FINALLY WE WERE ARRIVED!!!" sampuk v yg meloncat2 kegirangan. "Boleh kamu dengar cakap sa..." "Apa kita nak buat lepas ni saengnim? " tanya umji. "Ok! Kita akn..." "well, of course lah jalan2 and pilih partner tapi yg pasti ak kene duduk ngan team ak 😆" balas jungkook. "Hei! Mana boleh! Eunha kene duduk ngan kitorang" kata yerin. "Hehe, mian oppa tapi this eunha is our" kata sinb. "What? Tapi ak tau eunha ko mesti nak duduk ngan ak kan? " smirk jungkook. "WHAT? SAPER NAK DUDUK NGAN ORG CAM KO?" jerit eunha. "Well, kita dah melepasi tahap hubungan yg dipanggil kawan kan? " kata jungkook yg semakin menjadi-jadi. "YAH!!..." "Group lelaki tidak akn bersekumpulan dengan group perempuan" kata taewoo. Semua org diam menengar manakala jungkook pula hanya melihat dengan pandangan tajam.
Skip kumpulan...
Bts & gfriend member menjadi satu group. Bts perlu mencari kayu untuk menghidupkan api manakala gfriend akn memasak.
"Okay, mula2 v, jungkook, jhope. Korang pergi cari kayu. Make sure jangan ambik kayu yg basah" kata sowon. "Naee" jawab mereka serentak. "Jimin, suga, rapmon. Korang pergi pasang khemah" "Naee sowon" balas mereka. "Kitorang yg lain ak memasak" kata umji dengan gembira. "Gulp! X sabar nak rasa masakan team ak" kata jungkook buat2 lapar. "Ak x nak masak untuk kau!" Kata eunha. "Jangan lah kedekut! Kitakan team! Ko dah makan snek yg melambangkan kita team kan!" Kata jungkook membebel panjang lebar. "Yelah, nnti ak masak" kata eunha menyerah. "Yeay~" balas jungkook girang . Lalu, mereka semua menyambung tugas masing2.
Skip makan.
Semua makanan sudah siap dimasak. Guru2 semua memberi ucapan sebelum makan. Dan mereka semua mula makan.
"Eunha shi" panggil seorang namja yg memakai kemeja putih. "Oh taewoo oppa!" sapa eunha gembira. "eunha dah makan? " tanya taewoo. "Dah! Perut ni nak meletup sebb unnie sumbat makanan banyak sangat" jawab eunha sambil melihat perutnya. "Haha" gelak taewoo. Kemudian, mereka rancak berbual sampailah ditenung oleh 2 mata.Skip waktu malam
"Sekarang semua sila duduk dalam group masing2. Memandangkan kita dah sediakan tempat tidur masing2 pastikan kamu semua berada dia kawasan kamu. Jangan nak pergi singgah2 khemah org lain pulak! Kemudian, pastikan tidak meronda sorang2 malam2 ni. Kita tidak tahu apa bahaya yg akn datang " bebel saengnim. "Yerrrrrrr... balas v panjang" semua mata memerhatinya. "Ko dah kenapa?" Tanya rapmon blur.
"Saengnim, bosannnn. Kita sepatutnya buat jungle tracking ker. Ni x, terus tido pulak. Kitorang ni bukannya budak2 lagi" kata v. "Disebabkan harini ada kita baru sampai, kita x kan buat apa2 aktiviti!" Tegas taewoo. Semua mendengar dan kecewa. Masing2 masuk ke dalam khemah. Sebelum eunha ke khemah, taewoo memanggil eunha. "Eunha shi! " "ah, oppa! Waeyo?" Tanya eunga blur. "Nnti lepas semua org tidur jom kita jumpa kat sini" ajak taewoo.
"Wae? " tanya eunha. "Oppa ada something nak tunjuk. Tapi make sure eunha alone tau. Sebb nnti kene sakat ngan member" kata taewoo. "Ouh okay! Tapi maybe lambat sikit tau! Sebb unnie mungkin nak borak2 dulu" kata eunha. "Kwenchana, oppa boleh tunggu" balasnya. Kemudian, merekea tersenyum.
To be continued....
Chapter ni dah lama x sambung so, citer dia agak kelam-kabut. 😂😂
Persoalannya, apakah yg akn terjadi kepada eunha? Kenapa taewoo nk jumpa dia tengah2 malam?
Please keep vote this story yer!
YOU ARE READING
Lovely Sister
RomanceIanya kisah mengenai seorang yeoja yg bernama eunha yg selalu dibuli oleh kakak nya yg bernama yuju! Nak tau apa kesudahannya? Sila terus membaca!