2. rész

307 21 0
                                    

A konyha asztalánál ült, egy darab papír fölé görnyedve. Kezében egy tollat markolászott, melynek végét idegességében agyonrágcsálta.

Nem tudta, miként folytassa. Amióta a nő csak elment ezen levél írásával bajlódott, és most, hogy már a papír háromnegyedét beterítette a lelkét marcangoló érzéseivel, úgy érezte elfogytak a szavak. Be kellett látnia, hogy a levél végéhez érkezett, nem maradt több mondanivalója.

Felsóhajtott, s még egy utolsó pillantást vetett a papírra, valamint a lehető legszebben megformált betűire. Hezitált. Egyáltalán mi volt a célja ezzel? Valóban elé akarta-e tárni az érzéseit? És ő akarta-e tudni? Mit érezhetett ő? Előfordulhat, hogy félreértette a jeleket; a sejtelmes mosolyokat, a hirtelen beálló csendet a vidámabb beszélgetéseik alkalmával, a nő összerezzenését, akárhányszor hozzáért? Mindez csupán a fantázia játéka? Annyira vágyna a viszonzás apró jeleire, hogy a nő minden gyengédebb megnyilvánulásában azt látja?

Ez kész katasztrófa. Igen, ilyen a szerelem – állapította meg gondolatban, miközben fejcsóválva bambult maga elé.

Megteszem – határozta el magát. Úgy firkantotta alá a levelet, hogy még maga sem ismerte fel saját, kusza betűkkel formált nevét. Mintha abban reménykedett volna, hogy az olvashatatlanság megmenti őt a nő reakciójával való szembesüléstől... elrejti őt, névtelenné teszi.

És ha most inkább összetépném? – harapott ajkaiba idegesen. Nem! Nem lehetek ennyire gyáva! – csapott öklével az asztalra a következő pillanatban. Kezdett nagyon mérges lenni magára, lassan az őrületbe kergette a döntésképtelensége.

Átfutott az agyán, vajon mit fog tenni a nő, miután elolvasta a levelet? Boldogan a nyakába ugrik, és megcsókolja? Ó, igen, mennyire szerette volna, hogy vágyai szerint alakuljanak a dolgok! Mégis görcsösen rettegett a bukástól, a csalódástól. Ez esetben pedig, azt találta a legokosabb ötletnek, ha inkább elmegy. El, minél messzebb tőle. Egy percig sem maradt volna tovább, mivel tisztában volt azzal, hogy nem bírná a viszonzatlanság tényét egykönnyen feldolgozni a nő közvetlen közelében. S ugyanezen ok miatt lehetetlennek látta, hogy valaha is el tudja felejteni őt, kiölni az iránta táplált érzéseket.

Nem maradt más választása, minthogy elfogadja a döntését, bármi is legyen az. A visszautasítást is.

A szerelem kegyetlen.

Halk neszre lett figyelmes, amitől teljesen kizökkent kavargó, félelmekkel teli gondolataiból. Ajtónyitódás, majd csapódás hallatszott, végül kulcscsörgés, amely nagy valószínűséggel a padlóra hullott. A konyhában kattogó faliórára pillantott, s amint leolvasta az időt, rájött, hogy alig egy órája ment el a nő. A felismeréstől hirtelen rossz előérzete támadt. Nem tudott másra gondolni, minthogy történt vele valami, s ez a gondolat görcsbe rántotta a gyomrát.

Amilyen gyorsan csak tehette, összehajtogatta, és zsebre vágta a levelet. Nagy léptekkel sétált ki az előszobába, s minden megtett lépéssel egyre jobban hatalmába kerítette a rettegés. A lehetséges látványtól való rettegés, mely fogadja majd.

Sokk. Szinte sokkot kapott, mikor meglátta őt, ahogy térdre rogyva zokog a tenyerébe. Teste rázkódott a gyors, és egyenetlen levegővételektől, majd mikor a segíteni kívánó kéz megérintette a vállát, még az eddiginél is fájdalmasabb zokogásba kezdett. Védekezésként összekuporodott, s ettől olyan picinek tűnt, mint egy kisgyerek. De mitől is félt? Tőle? Az érintésétől?

— Mi történt? – térdelt le mellé kétségbeesett arccal, melyet a nő nem láthatott, hisz sajátját még mindig kezeivel takarta. Társának megcsukló hangját viszont tökéletesen hallotta, és bele sem akart gondolni hogyan fog majd reagálni, ha meglátja az arcát.

— Helena? — próbálkozott újra, immár nevén szólítva a nőt, aki utálta, ha így hívták. Egyből felkapta a fejét, és szemrehányóan, könnyeitől elhomályosult tekintettel nézett a mellette térdeplő alakra. Összeszorította szemeit, hogy kipréselje az abban felgyülemlett könnyeket. Ezek után már tisztán látta társa halottsápadt arcát, s azt, ahogy szájára tapasztott kézzel megpróbálja elfojtani a torkából kitörő elborzadt nyögést. — Mondd azt, hogy nem ő tette! – vette el szája elől tenyerét néhány másodperc múlva. Még mindig a nő vérző orrát, és elharapott ajkait kémlelte, majd tovább siklott tekintete. A sírástól duzzadt, és kivörösödött szemeibe nézve összeszorult a szíve. Nem csupán azért, mert nem látta a csillogásukat, hanem mert fájdalommal, és félelemmel voltak tele.

A legjobban akkor érezte magát reménytelenül elveszettnek, és egyben átkozottul dühösnek, mikor segélykérő arckifejezéssel bólogatva megszólalt, és közölte vele azt, amit a legkevésbé sem akart hallani.

— Ő tette – ejtette ki a szavakat remegő ajkai közül. — Nem akartam... - szipogta. A kérdő tekintetet észrevéve folytatta... az előre kidolgozott hazugságát, ami voltaképpen csak félig-meddig volt annak mondható. — Le akart velem feküdni. Én viszont nem... erőszakoskodni kezdett, aztán... megütöttem... ő pedig visszaütött... sokszor, és nem csak kézzel – nyelt egy nagyot, s a hangsúlyából ítélve nem volt folytatás.

Társa megrökönyödve térdelt az imádott nő mellett, el sem tudta hinni, hogy a férfi, aki annyira boldoggá tette őt sok-sok héten át, és mosolyt csalt az arcára, most ilyen kegyetlenül elbánt vele... megverte, megalázta. Csak mert férfiúi büszkeségébe beletiport azzal, hogy elutasította szexuális közeledését.

A pokol legmélyebb bugyrában fogsz égni... az idők végezetéig! Ezt garantálom!

— Megölöm – vörösödött el a feje az indulattól, és olyan gyilkos tekintettel méregette a nőt, hogy az teljességgel megrémült tőle. — Soha többé nem fog hozzád érni – kelt fel nagy hévvel.

Lena kissé szédelegve, de követte a példáját, és mielőtt még forrongó lakótársa lehajolt volna, hogy felhúzza cipőjét, megállt mögötte, és átölelte őt.

— Nem engedem, hogy őrültséget művelj – erősített szorításán, hogy véletlenül se tudjon szabadulni karjai közül. Nem is akart. Kellemes bizsergés futott át egész testén a nő forró ölelésének érzetére. — Ha egy kicsit is szeretsz, kérlek, ne csinálj semmiféle marhaságot, rendben? — könyörgött, majd valamiféle reakcióra várt.

Kicsit? Nagyon szeretlek, te kis buta... És, persze vagyok annyira őrülten, gyógyíthatatlanul szerelmes, hogy vakon azt tegyem, amit kérsz. Ha valóban ezt szeretnéd... legyen.

Legyen, de nagyon remélem, hogy soha többé nem találkozol vele - fordult felé, miután sikerült kibontakoznia a karok közül. Látni akarta az arcát, és tőle hallani a szavakat.

— Mit képzelsz? Nem vagyok hülye! – csattant fel sértődötten Lena.

— Csak biztosan akarom tudni, hogy véletlenül sem fordult meg ez a gondolat a fejedben, és nem is fog... soha – nyomta meg az utolsó szót, s egész végig ellentmondást nem tűrő komolysággal beszélt.

— Nem kell aggódnod emiatt – mondta a nő egy egészen halvány mosollyal az arcán, majd ismét átölelte őt, mielőtt még újabb hozzáfűznivalója támadt volna.

Zöld szemek (Javítás Alatt)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang