Gerdek Gecesinde Kanlı Çarşaf Geleneği Nedir?

20.6K 31 8
                                    

 İslami kültürden uzak bazı bölgelerin kötü bir gelenekleri de bulunmakta. Damatla gelin gerdeğe girdikleri esnada, dışarıda kız ve erkek tarafından sonucu öğrenmek amacı ile yengeler bekletilmekte. Kız için de, erkek için de bundan daha çirkin bundan daha iğrenç bir şey düşünülemez.

İslami açıdan da karı-koca arasında gizli kalması gereken ve başkalarının duymaması, başkalarına anlatılması, gösterilmesi haram olan kanlı çarşaf olayı, genç evlilerin bir ömür boyu çekecekleri utanç ve ıstıraplara vesile olmaktadır. Kapıda kanlı çarşaf bekleyen bu insanlar, gençleri hem aceleye sevk etmekte ve huzursuz etmektedirler. İleride genişte izah edeceğimiz, gerdek gecesinde cinsel ilişkiden önce yapılması gereken sohbet, ön sevişme gibi eşleri birbirlerine yaklaştırıcı davranışların yapılmasına zaman da bırakmamaktadırlar. Acelecilik ve beklenilme tedirginliği, gençleri de psikolojik açıdan baskıya almakta ve kolay iş zorlaşmakta ve acelecilikten dolayı başarısızlıklar ile sonuçlanabilmektedir.

Başarıya ulaşamayan bir erkek bireyi ise utançtan yerin dibine girmektedir. Kedinin bir ciğeri beklediği gibi kapının önünde kanlı çarşaf beklemek, bekleyenin ve bekletenlerin de en büyük ayıbıdır. O gece bekleyip olumlu bir sonuç alamayanlardan da kurtuluş yoktur. Ertesi gece kapıda yine bekleyen insanlar var. Bu yüzden psikolojik olarak sıkıntı yaşayan, hatta eşini öldüren ya da intihar eden erkekler bile görülmüştür.

Gerdek gecesinde çarşaf durumu esnasında kanı görmeyen erkek, genellikle kapıda bekleyenlerden çekinerek ya da kendisinin hiçbir fikri olmadan eşini kovmakta. Tıbbi araştırmalar yapmadan namuslu kadına iftira atan ve açıkça zina ile sulayan erkek, eğer tıbbi bir araştırma sonucunda kadın gerçekten kız çıkar ise (Kızlık zarı yerinde ise) iftira atan ve atanların cezası (İslam hukukuna göre) 80 sopayı hak eder.

Sevgili Peygamberimizin eşler arasındaki cinsel konuların açıklanmaması hakkında emirlerinden bir tanesi de şöyledir:

“Kıyamet günü Allah katında insanların en şerlilerinden biri de eşiyle sevişip ilişkide bulunduktan sonra, aile sırrını (cinsel davranış özelliklerini) açığa vurandır.” (Müslim, Nikâh:2, Nn:1437.)

    

GERDEK GECESİ/EVLİLİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin