"Dah lama tunggu?" Asyraf yang sedang leka bermain buaian di taman permainan memandang ke arah suara tersebut.
"Tak lama. Sempat jugak bedal tiga aiskrim." Asyraf hanya tersengih. Dia tahu wanita itu sibuk bekerja. Dan sebab itulah wanita itu terlewat.
"Nak sindir-sindir pulak. Tampar sebijik karang, terlekat terus muka kat motor pak cik aiskrim tu." Eireen bercekak pinggang.
"Duduk dulu." Asyraf memberhentikan ayunan buaiannya.
"Cepatlah. Kenapa mesti nak jumpa dekat taman permainan sedangkan ada banyak kafe ber'air-cond'. Dahlah petang pulak tu, dengan trafik jam lagi." Asyraf mencuba sedaya upaya untuk memekakkan telinganya. Tak, tak berhasil.
"Saja, tengok budak-budak ni main. Comellah." Eireen hanya menggulingkan matanya ke atas. Layan si Asyraf ni sampai esok dekat taman ni.
Asyraf bangun dari buaiannya, dan melutut di hadapan Eireen.
"Hoi, bangun lah. Budak-budak tengok ni." Eireen berbisik keras. Namun, Asyraf kekal melutut.
"Bersaksikan budak-budak dan mak bapak dorang." Asyraf mengeluarkan cincin dari poket seluarnya.
"Will you marry me?" Eyesmile dan senyuman menampakkan gigi membuat Eireen hendak terlompat-lompat.
"Kalaulah kan... aku tak nak?" Muka Asyraf berubah cemberut.
"Kenap--"
"I do." Orang sekeliling mula bersorak. Mereka telah menjadi saksi, kepada lamaran Asyraf.
"Hoyeah!" Asyraf menjerit kegembiraan. Sampai terlompat-lompat macam kanak-kanak tak cukup vitamin.
"Please, jangan buat malu aku." Eireen memberhentikan Asyraf yang lompat macam tak pernah lompat itu.
"So... bila nak merisik? Lamar sudah."
"Udah beres, ibu Eireen." Sejak bila Asyraf jadi warga Indonesia? Eireen hanya diam.
"Jangan cakap--"
"Minggu depan kita kahwin!" Mata Eireen terbuntang. Lelaki dihadapannya sangat brutal.
"Jangan. Buat. Malu. Aku." Nada mendatar menutup dirinya yang sebenarnya teruja.
Teruja nak kahwin. Euw gataaaalllll.
• • • • • • • • • • • • • •
"Penat?" Eireen yang sudah terbaring di atas katil miliknya sudah melelapkan mata.
"Apa punya soalan tu hah? Tolong cari soalan lain." Tangan Eireen membuat isyarat menyuruhnya pergi.
Ish, halau suami sendiri.
"Tuan Puteri Eireen sayang. Pergi mandi dulu. Nanti katil sayang busuk, DENGAN BAU PELUH SEHARI TAK MANDI HAHA-- AUW!" Tangan Eireen menampar belakang badannya.
"Pernah baca novel melayu, yang kahwin kontrak tu?" Asyraf mengangguk.
Bantal diambil dan dicampak ke muka suaminya. "Silakan tidur di tempat lain selain katil ni. Walaupun ni katil awak wahai suami saya, saya tak suka berkongsi."
"Lantai pun lantai lah. Janji awak sayang saya kan?" Mata dikelip berkali-kali. Acah-acah comel katanya.
"Sila ninggal." Eireen merebahkan badannya ke atas katil.
"Auw, saya sayang awak jugak. Perempuan beku, aku punya aum." Dibisik ditelinga isterinya.
"TIDUR LUAR!"
DAH HABISSSSSSSHSHSJSHSHS 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
ENDING MACAM TAHI, YES SIS TAHU! 👏👏👏👏👏👏👏👏👏🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉
JANJI DAH habis kan?
So jumpa lagi di Memikat 'Ex-Wife'!!!! 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉👏👏👏👏
BYEEEEEEEEEEEE👏👏👏👏👏👏
YOU ARE READING
(C) » Perempuan Beku, Aku Punya
Teen Fiction"Dorang gelar aku 'Perempuan Beku'. Aku tak kisah." Datangnya seorang lelaki yang akan mengubah sikapnya. Mampukah Asyraf Izran 'mencairkan' Aira Eireen Park? Atau Aira akan menjadi 'Perempuan Beku' selamanya? Wehee bacalah ehh. Start: 14...