Aku mengabaikan pukulan yang hinggap di bahu. Nasib perlahan. Kalau kuat mahu makan penumbuk gamaknya.Aku rasa menyampah. You know why? He kept bothering me! Like seriously so annoying duh.
"Kau nak apa setan? Tak boleh bagi aku tidur ke hah? I'm tired okay! Bila aku cakap tak nak tu tak nak ah!" Aku terus membuka mataku dan menghamburkan rasa tak puas hati kat muka dia.
Ya la, siapa je yang tak stress when someone keep on disturbing me? Plus, Halmeoni just died. And he kept bothering me. Istighfar Aira. You're strong enough to handle this.
Asyraf kelihatan terkejut apabila aku membuka bicara dengan 'lembut'. Siapa suruh cari pasal? Everything was his fault.
Tak semena- mena air mata terus jatuh je pipi. Aku tak kisah dah nak control beku or what. Aku tak kuat.
Asyraf yang tadi hendak bercakap terus terbatal perbuatannya sebab nampak aku menangis. Tiada esakan keluar. Sebab apa?
Habit. Dari kecil sampai sekarang. Aku nangis bukan orang tau. Biar dorang nak kata aku control beku or what.
I'm super hurt. By what? Don't know la deh.
••••••••••••••
Aku teruskan memandu. Walaupun aku rasa nak pujuk Aira tu, aku tak berani. Aku berasa sedih dan bersalah. Kenapa?
Sedih sebab nenek Aira baru meninggal dunia.
Bersalah sebab kacau perempuan ni tidur.
Now see, dia nangis. Your fault Asyraf! Your fault!
Betul lah kata orang, jangan kacau harimau tengah tidur.
(Wujud ke benda ni? Haha lol)Aku tak boleh lah tengok orang nangis. Aduhhh nak nangis jugak lah!
Wait wait. Tak boleh. Hilang ke'macho'an aku. Oh no no. Nanti dia kata aku cengeng.
Jatuh maruah aku woi!
Aku pandang sekilas ke arah dia. Hm. Dah tidur. Penat sangat kot.
Aku berhentikan kereta lagi sekali. Aku ambil telefon dan keluar dari kereta. Aku mendail nombor Amar.
Asyraf: Helo der. Sorry tak jawab tadi. Aira yang reject call kau tadi. Kenapa?
Amar: Kau kat mana hah? Dah malam ni. Kau bawak dia pergi mana? Kau buat apa kat adik aku hah?!
Asyraf: Lek ah der. Dia ada dalam kereta. Tengah tidur. Dia mintak aku bawak dia pergi dorm. So how?
Amar: Bawak pergi situ. Aku on the way pergi dorm. Kalau dia tukar fikiran minta balik rumah jangan bagi. Huru hara sikit kat rumah ni. Tolong control dia okay. Selagi aku tak sampai jangan bagi dia pergi mana. Okay bye.
Tut tut tut.
Aik mamat ni. Aku tak jawab apa pun lagi dah end call. Bangang.
Aku terus masuk ke dalam kereta. Hm. Lena jugak minah ni tidur.
Aku mencapai sweater yang ada di tempat duduk belakang. Aku menyelimutkan Aira yang nampak kesejukan.
Tapi
Dia tengah menangis. Okay that's weird. Super weird. Tak tidur ke minah ni?
Aku ambil tisu dan lap pipi dia. Tak kisah lah dia tidur ke tak.
• • • • • • • • • • •
Aku buka mata. Aik? Bukan tadi kat tepi jalan ke? Okay.
Aku menonyoh mata banyak kali. Hm. Dah sampai sekolah.
478 words.
Hello ^
YOU ARE READING
(C) » Perempuan Beku, Aku Punya
Novela Juvenil"Dorang gelar aku 'Perempuan Beku'. Aku tak kisah." Datangnya seorang lelaki yang akan mengubah sikapnya. Mampukah Asyraf Izran 'mencairkan' Aira Eireen Park? Atau Aira akan menjadi 'Perempuan Beku' selamanya? Wehee bacalah ehh. Start: 14...