"Weh aku dengar ada budak hensem masuk kelas kita weh. Wahh ni baru ganjaran! Yes!" Kata Sofee.
Aku sakit telinga betul dengan minah ni. Aku mengambil notepad kecil lalu menulis sesuatu di atasnya. Aku lantas bangun dan berjalan ke arah Sofee.
Tiba-tiba kelas menjadi sunyi. Tadi bising bukan main. Bila aku jalan baru senyap. Apa entah.
Aku ambil notepad tadi lalu aku tampalkan di dahi Sofee. Memang muka dia dah merah. Lepastu, aku pergi balik dekat tempat aku lalu aku mengeluarkan ipod dan earphone. Aku membuka lagu dan membaca novel sementara tunggu cikgu.
Aku tau aku buat macam sekolah ni bapak aku punya. Memang sekolah ni bapak aku punya. Lantak dia orang lah nak cakap apa.
Oh ya. Nama aku Aira Eireen Park Joo Young bt. Tan Sri Adam Park Hyun Young. 16 tahun. Terlebih bijak sebab ada IQ 200. Mix Korea- Malay. Tak nak riak pun. Aku tau bapak aku famous satu Malaysia. Anak dia ni pulak famous satu sekolah. Wahaa. Father- Daughter goals.
Okay. Back to the story. Tau apa aku tulis sampai muka dia merah? Nah. 'Wahai Cik Sofee yang nak sangat popular dengan menjerit. Please shut your mouth. Aku tak nak dengar kau cakap. Cakap serupa menjerit. Memang tak kahwin lah kau. Habis pecah gelas kat kantin - Park Joo Young- '
Melihat mukanya yang merah, budak lain semua ketawakan dia.
Padan muka muahahaha.
Dia orang kata aku ni 'Perempuan Beku'. Apa aku kesah.
Aku nampak cikgu masuk. Aku terus simpan ipod aku. Walaupun ni sekolah bapak aku, aku hormat cikgu. Mana berkat ilmu kalau tak hormat cikgu.
Aku nampak seorang budak lelaki. Budak baru mungkin? Aku memang tak kisah pasal budak baru ke dia ni hensem ke lelaki semua sama. Dan ya aku jadi beku semua sebab lelaki.
Aku terkejut apabila budak baru tadi duduk sebelah aku. Setahu aku, aku rasa orang yang duduk sini tak tahan sampai seminggu. Err aku pun tak tahu.
Tok tok. Aku terdengar orang ketuk pintu. Biar je lah.
"Cikgu Sazzy. Nak jumpa Eireen." Kata budak lelaki itu. Memang aku kenal.
Siapa lagi. Mestilah Amar Eireez Park. Abang kembar aku lah. Siapa lagi yang panggil aku Eireen?. Cikgu Sazzy membenarkan aku keluar sebentar.
"Apa? Oh jap jauh sikit busuk." Aku berkata dengan dingin.
Aku tak nak bau peluh dia melekat. Mamat ni kan atlet bola keranjang sebab tu tinggi dan BERPELUH. Memang padan. Dia bola keranjang. Aku? Netball.
" Lek ah. Pergi ambik beg. Papa call suruh balik. " bisik Amar
Oh ya. Kenapa dia bisik? Dia tak nak orang tau. Sememangnya tak ada sesiapa tahu aku ada kembar. Muka pun sikit je iras. Memang tak sangka lah kan? Walaupun duduk sekelas.
"Tapi kan belum hari sabtu. Mana boleh balik? Nak jawab apa kat warden? "
"Alah Eireen ni. Macam tak kenal papa. Dia dah bagitau awal-awal lah."
Yep. Aku hidup dalam sekolah berasrama. Aku yang suruh papa wujudkan asrama. Sebab? Parents selalu outstation.
Aku pusing dan masuk ke dalam kelas. Aku tengok semua budak perempuan ternganga tengok aku dengan abang. Apa? Tak pernah tengok orang eh? Kesian.
Aku terus ambik beg dan aku meminta kebenaran dari cikgu dan menyalami cikgu. Kalau mama nampak ni sejuk hati dia. Haha.
Bila aku keluar kelas, abang menyuruh aku menyerahkan beg aku kepadanya. Biar dia. Nak sangat bawak. Haa abangku rajin.
Semua orang terkejut tengok kami berdua berjalan. Ada yang gelak dekat abang aku. Aku baru nak bersuara tapi dia dah tarik aku dulu. Apa boleh buat, lelaki lagi kuat dari perempuan kan?.
"Jangan buat hal adik. Dia orang gelak sebab ingatkan aku kena buli. "
Sejujurnya. Boleh aku gelak kat sini? Hahahahahaha.
"Lawak sial dorang ni. Takkan lah my hot brother kena buli dengan adiknya yang hot ni. Woah. Seriously not my style." Kata aku . Seriously orang pertama paling hot kat sekolah. Abang aku lah. I know. Siblings goal. Wooo.
"Oh yeah. Apasal kena balik?" Tanya aku.
"Entah. Kau nak drive ke aku drive?"
"I drive. Esok kau drive. Nak buat kontroversi sikit."
Aku memang suka cari pasal. Haha konfem fans abang aku marah. Seriously doing this is fun. Dah berapa kali aku kena kecam. Tunggu sampai aku announce satu sekolah kata aku ni adik kepada AMAR EIREEZ PARK. Memang sorang - sorang datang melutut depan aku. Muahaha.
Fans aku? Aku ada fans? Woah. Gempak gila camtu. Aku memang ada fans. Junior? Ramai. Senior? Entah.
"Haih kau ni. Suka sangat tengok dorang gaduh. " abangku mengeluh.
Sememangnya aku dengan gaduh takkan berpisah.
Wahh aku buat iklan hahahahaha.
739 words.
YOU ARE READING
(C) » Perempuan Beku, Aku Punya
Ficção Adolescente"Dorang gelar aku 'Perempuan Beku'. Aku tak kisah." Datangnya seorang lelaki yang akan mengubah sikapnya. Mampukah Asyraf Izran 'mencairkan' Aira Eireen Park? Atau Aira akan menjadi 'Perempuan Beku' selamanya? Wehee bacalah ehh. Start: 14...