(Flash back)
Kereta yang muncul dipandu oleh seorang pemuda berhenti mengejut hampir melanggar Vivianna yang sedang melintas di situ.Berderau jantung Viviana dengan apa-apa yang berlaku.
"Hey,kau nak mati ke?Jalan pandang depan nasib baik tak jadi apa-apa."Jerkah pemandu itu.Viviana memandang pemuda itu dia mula naik angin siapa yang buta sekarang ini.
"Hello,you jaga bahasa ok?Siapa yang salah sekarang you bawak kereta macam orang gila buta ke sekarang tengah lampu merah dan lampu pejalan kaki hijau."Vivianna mula menyirap dengan lelaki belagak bagus ini.Pemandu itu keluar dari kereta sambil mengempas pintu kereta dengan kuat.
"Kurang ajar mulut nyonya ni kan!"Pemandu itu mengangkat tangan ingin memukul Vivianna tetapi tidak kesampai tangan pemandu itu di tangkis oleh seseorang.Vivianna terkejut dengan tindakkan pemandu itu.
"Please jangan jadi dayus depan perempuan je berani.Lebih baik engkau pergi sebelum aku report polis." Amaran pemuda itu.
Pemandu pun beredar dengan muka bengis.Lelaki itu menarik lengan Vivianna sehingga ke kaki lima.
"Miss are you okay.Lain kali jalan hati-hati dekat sini kereta memang laju.I hope you must be carefully okay.I have to go now."Vivianna mengangguk pemuda itu senyum dan berlalu pergi.
Lepas kejadian tempoh hari Vivianna guna kereta walaupun kemana dan tidak lagi mengunakan kenderaan awam.Kereta yang di pandu Vivianna masuk ke kawasan Segi University & Colleges dia perlu menghabiskan pengajiannya yang tertangguh di semasa di UK.Papa meminta dia balik dan sambung belajar di Malaysia.Akhirnya dia terpaksa akur dengan kehendak orang tuanya.Pengajian di UK hanya tinggal 1 semestar saja.Di hari pertama dia ke kelas dia ramai memandang dia.Rasa rimas juga di perhatikan dalam kelas juga begitu.
"Vivi...rindu dekat you."Marsha,Jenny dan Stella memeluknya dengan erat.Vivianna terkejut tiba-tiba di serbu begitu tapi dia happy dapat jumpa kawan dia dari sekolah dulu.
"Terkejut I tadi.Girls...I rindu you all.Jom teman I makan laparlah." mereka seiringan ke kaferia dan ingin beborak panjang lagi.
"Jenny dengan I satu course cuma Marsha je lain course.Kita orang tinggal 2 sem je.You continue course or ambik course lain."Vivianna senyum gembira ada BBF di sini."I continue lah tak naklah ambik course lain.I dah jumpa dengan pihak kolej dan dah buat presentation.1 sem je I belajar lepas tu I dah grade."Vivianna menyambung makan tapi ada seseorang yang dari tadi memerhatikan dia dari tadi.
"Seriously,nampaknya you grade dululah.Girls lepas kelas kita pergi shopping okay.Lama kita tak keluar sama."Jenny memberi cadangan.
Mereka serentak menjawab."Okay girls",sambil tergelak.
MEREKA sudah redah hampir kesemua kedai di Mid Valley banyak juga barang yang mengoda nafsu Vivianna untuk membeli.Mereka leka berborak sehingga Vivianna terlanggar lelaki yang bertentangan dengannya dan dia hampir terlentang tapi lelaki itu sempat menahan badannya.
"Ahhh..."jerit Vivianna.
Vivianna segera kembali ke posisi asal.Adeh,malu betul dia rasa sekarang ini.Dia menunduk kepala sambil.
"Sorry..I tak perasaan tadi.Maaf ya encik..."Terhenti suaranya bila dia mengangkat mukanya dan agak terkejut memandang lelaki ini.
"Eh!You tolong I tempoh harikan.Tapi maafkan I sebab langgar you tadi tak sengaja sangat."Teman Vivianna semua sudah kerut dahi dengan apa yang berlaku.
"Alvin!buat apa dekat sini.Sorry okay pasal kawan I ni."Stella sudah mengaru kepala.
"Oh!Its okay girls.My fault jalan tak tengok juga tadi.And you I lupa nak tanya nama you."Alvin sudah tersenyum.
"Vivianna Koh."
"I Alvin Chong.So you kawan Stella rupanya.Okaylah nice to meet you.I have to go now but I see you later okay."Alvin menghulurkan salam perkenalan dan mereka bersalaman dan Alvin ingin berlalu pergi."Bye Vivianna..Stella and girls."Alvin berlalu sambil tersenyum pergi,Vivianna mengaru kepala malunya.
"Beb you ada rahsiakan sesuatu ke?Macam mana you kenal Si Alvin tu."Stella sudah berpeluk tubuh ingin tahu apa yang berlaku antara mereka.
"Dia tu cuma tolong I.Time I nak melintas jalan ada kereta nak langgar I masa itu driver tu tak puas hati dekat I dan hampir kena pukul I kebetulan mamat tu tolong I je.That all,"Vivianna menaikkan mata ke atas.
"Serius ke beb?Nasib baik you tak apa-apa.You tahu tak Alvin tu senior kita dan dia tu ramai yang minat termasuklah kita orang ni."Marsha sudah mula dengan perangai gediknya.Stella dan Jenny sudah tergelak cuma Vivianna saja mengerut dahi perasan lebih budak ni.
YOU ARE READING
Senafas Kasih
RomanceWatak -Vivianna Koh/ Nur Vivianna Raisyah Bte Abdullah -Dato Syed Hakeemy Bin Dato Seri Syed Usmani -Dato Seri Syed Usmani Bin Haji Syed Al-Attas -Datin Seri Sharifah Kalsum Bte Syed Adam -Alvin Chong -David Chong -Ellen Jlow -Sofi Alya Bte Maslan ...