Part 3

4.6K 27 0
                                    

(Flash back)
Setelah hampir sebulan menyambung pengajian Vivianna mula serasi dengan keadaan dan persekitaran di kolej ini.Lagi tu temannya sentiasa ada di sisi ketika di perlukan.Vivianna sudah menyewa rumah dia berdekatan dengan kolej jadi dia tidak perlu mereda jam lagi.

Bila dia dalam kelas pasti ada suara-suara nakal yang megusiknya.Tapi ia tidak membuatkan dia rasa terganggu.Cuma dia belum mesra dan tidak biasa lagi dengan teman sekuliahnya.

Rutin harian seperti biasa assignment yang makin banyak dan kadang kala Jenny,Stella dan  Marsha ada ajak dia ke disco untuk hilangkan stress belajar.Vivianna hanya ikut saja kawannya ini.Seronok juga sekali sekala berhibur begini.

"Marsha you tak nak dance ke jomlah."Jenny sudah tarik tangan Marsha dan Marsha tarik tangan Stella.Stella pula tarik tangan Vivianna tapi Vianna mengeleng kepala.Tapi Vivianna terpaksa juga ikut.

"Kali ni you kena menari okay jangan mengelak lagi.Enjoy yourself...jangan malu."Stella cakap di telinga Vivianna.

Vivianna memandang sekeliling yang khusyuk menari.Vivianna tidak selesai dia suka jadi pemerhati saja tapi kali ini mereka tidak akan dia duduk saja.

"Okay."Vivianna mengangguk dan mengerakkan badannya.Stella,Jenny dan Marsha sedang seronok menari.

Tiba-tiba ada seseorang melanggar  ketika menari.Vivianna menoleh ke belakang macam kenal.Lelaki itu pun pusingkan badan menghadapnya terkejut sungguh lelaki itu Alvin!

"You!"mereka serentak menjawab.Alvin menarik tangan Vivianna ke arah meja.Teman-temannya tidak perasan ketiadaannya yang hanyut dengan muzik rancak.

"You datang dengan mereka?I dengan member I dekat sana."kata Alvin menunjuk arah kawan-kawannya.

"Yup I dengan mereka.Banyak betul,kebetulan antara kita.Kita tak pernah jumpa secara formal pun."Vivianna sudah tersenyum.Alvin sudah gelak.

"Maybe you jodoh I kot."Alvin sudah tergelak sambil minum.Vivianna memandang wajah Alvin memang sangat tampan dia pun hampir tergoda dengan senyuman Alvin.Alvin menarik tangannya untuk menari sekali Vivianna hanya ikut saja.Seronok.Teruja.

Stella memerhati Vivianna dengan Alvin dia membiarkan saja.Akhirnya plan dia berjaya.Muzik rancak sudah menghanyutkan mereka.Vivianna khusyuk tanpa sedar jam sudah masuk pukul 2 pagi.Stella,Jenny dan Marsha ingin pulang dan meninggalkan Vivianna di situ.

"Mana Vivi ni."tanya Marsha.
"Biarlah nanti ada yang hantar dia balik.Jom."Stella menarik tangan Jenny dan Marsha keluar dari tempat itu.

Alvin menarik tangan Vivianna ke meja.Vivianna memandang ke tempat temannya mana mereka pergi.Vivianna cuba call Stella tak angkat.Call Jenny dan Marsha masuk mailbox.Gesa wajah Vivianna ketika ini Alvin memandang Vivianna.Dia tersenyum bagus betul kerja Stella ini.

"Alvin I rasa kawan I dah tinggalkan I lah,macam mana ini.I nak balik."Vivianna ingin beredar tapi di tahan oleh Alvin.

"I hantar you okay.Malam macam ini bahaya kalau naik teksi."Vivianna tanpa berfikir panjang hanya mengangguk.Vivianna hanya ikut langkah Alvin.

Sampai di parking kereta Honda Civic gold,Alvin membuka pintu untuk Vivianna kemudian Alvin pun turut masuk.Dia menghidupkan enjin kereta terlebih dahulu.

"Vivianna I nak cakap sikit boleh."
"Apa." Vivianna memandang Alvin di sebelah tempat pemandu.
"Honestly I nak cakap I very like you.Sejak kita jumpa tanpa sengaja.I think I not see you again after apa yang berlaku.Tapi sejak I terserempak dengan you dekat shopping mall mintak tolong Stella bawa you jumpa I macam sekarang ini.Dia balik with your friend."pengakuan Alvin buat Vivianna terkejut.

"What did you say this?I not understand.You cakap Stella pakat dengan you buat benda ini nonsense lah!"Vivianna mula rasa tertipu.Sampai hati Stella buat dia begini.

"Yes but bukan salah Stella I yang paksa dia buat.I memang suka you.I'm sorry okay.Bukan sengaja nak tipu or perdayakan you."Vivianna ingin keluar dari kereta.Tapi Alvin lock pintu.

"I nak keluarlah.Jangan sampai I jerit okay."Vivianna mula memberi amaran.

"I dah janji nak hantar you.Dekat luar tu bahaya."Alvin menarik tapak tangan Vivianna.Lalu di kucup lembut Vivianna hanya memerhati saja tindakkan Alvin.

"I'm sorry if you dont like what happen right now.But I'm serious what I told you.I nak declare dengan you untuk jadikan you girlfriend I.But I buat you marah sorry."Alvin memandu kereta untuk menghantar Vivianna pulang sepanjang perjalanan mereka diam seribu bahasa.

Sampai saja di rumah Vivianna.Alvin keluar dan buka pintu untuk Vivianna.Alvin memandang tepat ke mata Vivianna  lalu wajahnya semakin rapat.Vivianna memang tak dapat lari terkunci di antara lengan sasa Alvin.Jantungnya tiba-tiba berdegup laju.Alvin merapatkan bibirnya ke bibir Vivianna untuk seketika Vivianna juga terhanyut dalam perasaan sendiri.Alvin  menekan lagi tapi Vivianna sedar lalu menolak tubuh Alvin.

"You buat apa ini."Alvin sempat kucup dahi Vivianna.

Vivianna menjarakkan tubuhnya dari Alvin.Alvin tersenyum.

"I cannot control myself.Sorry."Alvin tunduk.

Vivianna terus masuk kedalam tanpa ucapkan terima kasih.Malam itu dia langsung tak boleh tidur dengan kejadian di luar kawalannya.Dia menutup muka dengan bantal malu geram berdebar semua bersatu padu.

Senafas KasihWhere stories live. Discover now