(Flash back)
Sejak kejadian tempoh hari Vivianna mengelak dari teman-teman kerana rasa di kianati.Alvin ada juga carinya tapi Vivianna mengelak dari berjumpa dengan Alvin."Vivi wait,"Stella menuju ke arah Vivianna yang sedang duduk di kaferia tetapi bangun dan terus melangkah malas mahu terserempak dengan Stella.
"Vivi stop!!" Jeritan Stella membuatkan langkah Vivianna terhenti.Keadaan kaferia yang kecoh tiba-tiba jadi senyap seketika Stella menarik tangan Vivianna ke arah kereta.
"I tahu kenapa you marah dekat I pasal tempoh hari.I buat sebab dia memang nak kenal dengan you faham tak.He not bad guy okay."Stella sudah mengeluh tak tahu macam mana nak explain lagi dekat Vivianna.Tiba-tiba Jenny datang melihat mereka yang membisu diam seribu bahasa.
"Vivi sudahlah jangan macam ni.Alvin dia okaylah maybe cara kami salah sampai bila u nak merajuk lagi.Niat Stella baik okay."Jenny mengenggam kedua tangan temannya.
Vivianna mengeluh lalu memandang kedua temannya itu.Akhirnya dia akur dengan egonya.
"Okay kali ni I maafkan korang berdua.But if u buat lagi siaplah!"Amaran dari Vivianna.Stella mengangkat tangan tanda janji selepas itu mereka berpelukkan tanda berdamai.
Keesokkan harinya Vivianna datang kolej seperti biasa Stella dan Jenny masih belum sampai.Dia duduk di kaferia menanti bbf.Vivianna ternampak Alvin yang menuju ke kaferia.Cepat-cepat Vivianna bangun cuba ingin mengelak dari jumpa dengan Alvin.
Tapi tangannya di tarik oleh Alvin.Mereka menuju ke kawasan taman yang agak sunyi.Alvin melepaskan pegangan tangan Vivianna.Vivianna cuba ingin berlalu tapi di halang oleh Alvin.
"Vi,please...I miss you okay!"Alvin memeluk pinggang Vivianna.Erat.
Alvin mengucup dahi Vivianna tapi Vivianna diam seribu bahasa bagai terkena magik dari Alvin.Tiba-tiba dia menolak tubuh Alvin."Apa ni?How dare you!"Vivianna menjarakkan dirinya.Alvin tergelak dengan telatah Vivianna comel.
"Vivi take your time how long you want.I still waiting your answer.I akan berusaha untuk tackle hati you okay.Mulai hari ni I akan selalu ada dengan you.Every morning I akan tunggu depan rumah you and kita ke kolej sama-sama.Bagi I peluang okay,"Alvin mengenggam tangan Vivianna.Vivianna merasa sesuatu tapi dia cuba menafikannya.Tapi hatinya rela setiap tidakkan Alvin.
"Jom I ada kelas..after kelas habis I nak bawa you pergi satu tempat.You jangan lari dari lagi okay.I will found you."
2 bulan kemudian..
SETIAP pagi Alvin akan tunggu Vivianna di depan pagar rumah untuk ke kolej sama-sama.Vivianna pada mulanya keberatan tapi lama- kelamaan dia mula biasakan diri dengan Alvin.Alvin sangat kelakar dan lovely setiap hari dia makin selesa dengan Alvin.Hatinya mula terbuka untuk menerima Alvin.
"Baby malam ni ikut I dinner okay.Ada majlis makan dekat rumah kawan daddy.I nak kenalkan with my parent about you.Mummy nak jumpa you.
"What you bagitahu pasal kita dekat parent you ke?Perlu ke?"Vivianna memandang wajah Alvin yang slamba.Hubungan mereka baru masuk dua bulan terlalu awal untuk dia sejauh ini.
Alvin mula memandang Vivianna seperti memikirkan sesuatu.Dia mengenggam tangan kekasih hatinya membuatkan Vivianna tersedar.
"Relax lah nothing to happen when you meet my parent.Trust me."Alvin menghidupkan enjin kereta dan menuju ke kolej.
Setelah 30 minit kemudian mereka samapai di kawasn kampus.Stella dan Jenny menunggu Vivianna di parking mereka sudah berjanji nak buat study group petang ni."Hai..,Vi jom kita gerak pergi cafe dulu.I tak sarapan lagilah. Alvin nak join sekali ke?"Stella memegang lengan Vivianna dan menanya kepada Alvin.
"Nope.I got to go because my presention pagi ni.Vi..,I see later okay.."Alvin menghadiahkan ciuman di dahi Vivianna benda yang takkan pernah tinggal dan takkan lupa.Stella dan Jenny sudah pandang tempat lain.Vivianna malu dengan apa yang berlaku dia hanya menunduk bawah .Jenny dan Stella buat-buat tidak nampak apa yang berlaku mereka meninggalkan pasangan yang tengah hangat bercinta itu.
Semakin hari hubungan Vivianna dan Alvin semakin baik.Alvin sangat memahami apa yang Vivianna mahu dan inginkan.Vivianna mula menunjukkan rasa sayangnya pada Alvin setiap kali mereka keluar pasti Alvin tidak pernah lupa memberi ciuman seperti selalu.Hubungan terjalin mekar dan mengeratkan lagi cinta mereka.
YOU ARE READING
Senafas Kasih
RomanceWatak -Vivianna Koh/ Nur Vivianna Raisyah Bte Abdullah -Dato Syed Hakeemy Bin Dato Seri Syed Usmani -Dato Seri Syed Usmani Bin Haji Syed Al-Attas -Datin Seri Sharifah Kalsum Bte Syed Adam -Alvin Chong -David Chong -Ellen Jlow -Sofi Alya Bte Maslan ...