Seperti biasa aku akan ke sekolah. biasanya aku turun lewat sedikit tetapi entah mengapa hari ini aku turun awal .
Dalam perjalanan menuju ke kelas 6-A1 tiba-tiba..
''t-tolong saya. Tolong bantu saya'' aku tidak hiraukannya. kenapa? sebab 'dia' bukan nya manusia dia tu roh. Aku meneruskan langkah ku sambil menyumbat earphone di telingaku. Aku berjalan melepasi 'dia' tanpa menoleh sedikit pun aku tak mahu 'dia' tahu yang aku nampak 'dia'.
kelas 6-A1,
aku duduk di tempat duduk ku lalu mengeluarkan sebuah buku kegemaran ku yang bertajuk How To Protect youreself From a Ghost. menyeramkan bukan? sebab itu juga lah semua pelajar mengelarkan aku budak pelik. Aku tak mahu mereka takut kepada ku kerana itulah aku merahsiakannya. sedang asyik aku mengelamun aku disapa seseorang.
''oiip budak !'' aku tersentak lalu aku memalingkan mukaku untuk melihat wajahnya. oh! rupa-rupanya si jin anak setan. opps silap,, nama dia kim seok jin salah seorang ahli kingka sekolah ini iaitu BTS. ''K aku tahu aku ni hensem tapi tak perlu lah kau tenung aku macam tu nanti aku cair'' katanya lalu mengeyit mata kepadaku aku cepat-cepat mengalih kan pandangan ku. Malu.Aku terus menyambung pembacaan ku yang tergantung tadi sehinggalah ''buku apa yang kau baca ni khusyuk betul aku tengok kau baca buku ni. best ke?'' tanyanya sambil merampas buku itu. Aku? aku bangun dan cuba untuk merampas buku itu balik tetapi hampa sebabnya dia mengangkat tangan nya ke atas aku ni dahla pendek mana sampai nak capai 👉👈.
Akhirnya aku mengalah.
''oiip si pelik! buku apa yang kau baca ni ? pelik semacam je.'' dia terus membelek buku itu helaian demi helaian sambil mengerutkan wajah untuk cuba memahami isi kandungan buku tersebut.
Jin memandang aku ingin kan jawapan kepada soalan nya tadi tapi aku hanya membisu. ''awak ni bisu ke? kalau tak jawablah soalan saya tadi'' baru saja aku ingin membuka mulut tiba-tiba rakan sekelasku yang lain menyerbu masuk. Jin menyerahkan buku tadi kepada ku dan cepat-cepat kembali ke tempat duduk nya dia takut rakan-rakan sekelas nya akan salah faham jika melihat mereka berdua berbual nanti jatuh lah reputasi dia as a kingka di sekolah ni.
''annyeonghasae u ollss!'' jerit seseorang yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam kelas , siapa lagi kalau bukan Kingka sekolah ini, V , salah seorang Kingka sekolah ini. V bersikap ramah dengan semua orang walaupun dia seorang kingka yang lain pun ramah tapi tidak lah seramah V. Selepas itu satu persatu ahli BTS masuk ke kelas.
''wei jin, apa mimpi kau datang awal harini?'' ''tah! asal kau datang awal harini biasa nya kau lah yang paling lambat datang ke sekolah'' kata j-hope sambil ketawa. ''entah la tiba-tiba je aku rasa nak datang awal hari ni'' jin menjawabnya dengan bersahaja tetapi disebabkan jawapan nya itu rakan-rakan nya semakin galak mentertawakan nya.
Tidak lama selepas itu , cikgu kim jong kook(guru kelas) masuk untuk mengajar. ''bangun ! hormat ! selamat pagi cikgu'' kata ketua kelas mereka iaitu suho. cikgu jongkook mengangguk lalu semua murid duduk. ''baiklah hari ini kita akan belajar bab 2 dan cikgu nak kamu semua bla bla bla. Faham semua?''
''faham cikgu !''
''bagus''
Lalu mereka belajar sehingglah tamat waktu persekolahan.
kringg~
kringgg~~loceng sudah berbunyi menandakan waktu pulang sekolah. Semua pelajar tidak sabar-sabar untuk pulang ke rumah tetapi bukan aku.
Dalam perjalanan pulang , aku sengaja mengambil jalan yang sesak dengan orang ramai sebab apa ? sebab aku tidak perlu mendengar suara-suara roh yang meminta pertolongan jika keadaan sekelilingku bising.
sedang asyik aku berjalan tiba-tiba...
'mereka' jumpa aku !
itu je kata-kata yang dapat aku ungkapkan apabila aku dikepung oleh sekumpulan roh.
Hye guyss.. boring ? sorry to readers . Authors dah cuba sehabis mungkin 😖😖 keep reading n kalau sudi ringan kan lah tangan anda untuk vote..
YOU ARE READING
I Can See U Mr Ghost !
FanfictionPark Shin Hye seorang gadis yang istimewa . Dia mempunyai kelebihan iaitu melihat benda ghaib atau lebih dikenali sebagai 'sixth sense'. Sejak kehadiran lee jong suk di dalam hidup nya bagaikan menyinari hidupnya yang selama ini gelap gelita. walaup...