haii gaiiss.. di sini saya ingin maklumkan sesuatu ! tak penting pun tp utk makluman anda je 😉 lepas pada ini kalau cikgu jong kook sy akan tulis = cg jk... kalau jeon jung kook sy akan tulis= kookie.. arraseo ? alright gaiss.. selamat membaca 😳
************************************
''jangan dekat ! tolonglah jangan kacau aku ! aku tak boleh bantu kau ! jebal'' orang ramai yang lalu lalang di situ serta merta berhenti setelah mendengar jeritan ku. ''budak tu gila ke ?'' ''kenapa dia cakap sorang-sorang tu?'' ''ish3 , kesiannya dia kecik-kecik lagi dah gila'' .aku takut
takut sangat
banyak 'mata-mata' yang memandang
aku terus berlari meninggalkan roh-roh dan juga manusia2 yang mengelilingiku. Aku berlari menuju ke suatu tempat . kat mana lagi kalau bukan rumahku sendiri .
Aku mengunci semua pintu dan juga tingkap. Aku mengambil tangkal yang tergantung di dinding lalu aku menggemgam erat. air mataku tidak berhenti mengalir. Aku..aku takut. Aku takut roh-roh itu memasuki badan ku dan mengawal ku.
aku tak mahu sejarah berulang ...
「throwback~」
6 tahun yang lalu...sewaktu aku berumur 12 tahun.
''baiklah murid-murid sila jawab soalan2 yang cikgu berikan . Shin hye kenapa dengan kamu ? kamu tak faham ke tentang tajuk tadi ? shin hye ! shin hye kenapa ni ?'' cikgu ji hyo terus menuju ke arah ku memandangkan aku tidak menjawab pertanyaan nya tadi aku hanya menunduk ke bawah ''ah shin hye kenapa kamu mengigil ni ? kamu demam ke ?'' tanya cikgu ji hyo bertubi-tubi.
''pergi'' ''apa kamu cakap ?'' soal cikgu ji hyo. ''PERGI !!'' aku bangun , mataku sudah berubah menjadi warna biru raut muka ku sedikit pucat seperti mayat , aku dirasuk oleh roh yang berdiri di sebelah cg ji hyo ketika dia sedang mengajar .
Rakan-rakan sekelasku bertempiaran lari menyelamatkan diri manakala cikgu ji hyo cuba untuk menenangkan aku. ''shin hye cikgu tahu kamu ada dalam tu , lawan dia shin hye kamu kuat . jebal shin hye kamu mesti lawan dia''
'Aku' memandang cikgu ji hyo dengan pandangan yang tajam lalu mendekati nya. ''shin hye ni cikgu . cikgu sayang kamu jadi tolong lah, lawan dia . dia tak kuat macam kamu jeba ... '' kata-kata cikgu ji hyo tergantung disitu apabila 'Aku' mencekik lehernya.
Lagi kuat cikgu meronta lagi kuat 'aku' mencekik nya. tidak cukup dengan itu 'aku' mengambil pisau lipat yang berada dalam pecil box salah seorang rakan sekelasku lalu memotong satu persatu jari cikgu ji hyo . cikgu tidak dapat menjerit meminta tolong kerana kesakitan yang dirasainya sungguh perit . kejam . itulah satu-satunya ayat yang dapat mengambarkan situsi ini.
setelah 10 minit , di hadapan ku hanyalah tinggal sekujur badan milik cikgu ji hyo . disebelahnya pula jari-jari cikgu yang telah dipotong ku . Aku memandang pula rakan-rakan sekelas ku yang menyaksikan kejadian itu lalu ku bunuh satu persatu .
kejadian itu masih berlegar legar dalam mindaku walaupun bukan aku yang melakukannya tetapi peristiwa itu dilihat dengan mata kepala ku sendiri.
「End Throwback」
knok...knok...knok(actually bunyi pintu ni kuat macam kena tendang pun ada tapi authors xreti nak explain macam mana 😅)
aku terkejut dek ketukan yang bertalu-talu itu lalu aku memanjat katilku dan berbungkus dalam selimut tebalku . aku sangat takut sekarang. ''oemma , appa , kenapa tinggal kan shin sorang-sorang macam ni'' aku menangis teresak-esak sehinggalah aku tertidur.
sementara itu,
''aish , asal minah ni tak bukak pintu . jenuh aku ketuk pintu rumah dia sampai nak pecah pintu ni -_- . biarkan je la minah tu buat apa aku kesah bukan kawan aku pun . tapi , asal dia tiba-tiba jerit tadi ye ? sah dia tu pelik wal mereng wal sewel wal gila'' ngomel jin seorang diri lalu mengambil langkah untuk pulang ke rumahnya. (banyak pulak 'wal' 'minah' pink tu bagi , dahla xde dlm skrip suka-suki dia je main tambah -_-' )Hallo gaiiss.. new update hereee... amacam ? k dah tahu daa.. xbest kan.. huhu😩😢.. tp pless readerss2 skalian keep reading and vote .
Luv u gaiss.
YOU ARE READING
I Can See U Mr Ghost !
FanfictionPark Shin Hye seorang gadis yang istimewa . Dia mempunyai kelebihan iaitu melihat benda ghaib atau lebih dikenali sebagai 'sixth sense'. Sejak kehadiran lee jong suk di dalam hidup nya bagaikan menyinari hidupnya yang selama ini gelap gelita. walaup...