shinhye memandang ke arah semak samun itu. serta merta wajah nya menjadi pucat.
seekor hantu yang wajah nya dipenuhi ulat2 dan matanya hampir terkeluar merangkak mendekati nya.
semakin lama smakin dekat. ''Aaaaaa...shuh2 pergi lah hantu hodohhhh!!''
semua ahli kumpulan nya memandang shinhye dgn pandangan pelik.
tiba tiba shinhye berdiri lalu berlari masuk ke dalam semak samun . jin cuba utk mengejarnya tp shinhye menghilang seperti bayang dlm ke hutan.
...............
''habis lah! macam mana ni! shin hye dah hilang, nnti msti cg marah! huhu,,eotteokke!! '' chorong menangis teresak esak. jin cuba untuk memujuknya.
''aku yakin dia akan selamat, aku kenal si shinhye tu jngn lah risau ye''
''bangang! ingat aq nk percaya ke kata2 kau nih.. kau igt aq xtahu yang korang a.k.a kingka kat skolah ni slalu xpedulikan shinhye mase dlm kls ! huuu..'' chorong menangis lagi kali ni smakin kuat.
jin, jhope dan v speachless... terkejut gamaknya.
SKIP,
shinhye Pov,
huh,,huh,, (bunyi nafas shinhye y xteratur )
dlm hati ,
_seseorang please tolong aq! aq dah xlarat nk lari dri hantu gila nih_aq ternampak seseorang berdiri di sana . terus aq menggunakan kudrat terakhirku untuk memecut ke arah nya.
yess cg jong kook!
aq terus menghampirinya lalu memegang erat tgnnya y berotot.
cg jong kook memandang aq sambil tersenyum sinis lalu mengangkat tangn nya y sbelah lagi sambil memberi arahan kpd hntu gila yang kejar aq td supaya blah.
i'm heol ,really ,shockk!!
aq melepaskan pelukan tgn cg kook.
lalu perlahan lahan menjauhi nya, aq berasa tidak sedap hati melihat pandangn cg kook.''siapa kau yang sbenarnya! kau bukan cg kook kan!? '' cg kook mandang aq lalu menghadiakan senyuman sinis yang menakutkan seperti dye mahu membaham aq.
''emm..apa maksud shinhye , ni cg la, kim jong kook! '' balas cg kook sambil tersenyum sinis . K seram.
aq mengudur ke belakang perlahan lahan bersedia untk mlarikan diri.
namun,
cg kook lebih cepat, dye mencekik tengkuk ku menggunakan kain yang tergantung di pinggang nya.
aq xdpt bernafas dan mataku semakin gelap. adakah ini penamat hidup ku? dibunuh oleh cg sendiri? huhu..
tiba2 satu suara berbisik kepada ku.
''pura pura kau dah mati ~'' yess aq kenal suara ni, ni suara jongsuk. dye mahu bantu ku.
aq menahan nafasku dan pura2 sudah mati. cg kook melepaskan aq kerana ia menyangka aq sudah mati. lalu badan ku diseret ke sebuah rumah lama dan aq disumbat masuk ke dalam sebuah bilik yang.......... sejuk?
woii,,tempat apa nihhh!! asal sejukk!! xkan lah dlm peti ais?
aq cuba membuka mataku sedikit dan mengambil nafas.
apa yang aq nampak adalah seorang jelmaah wanita.
sesaat kemudian aq pingsan .
10 minit slps shinhye menghilang ,
jin memandang sepi ahli kumpulan nya . lalu mengembus nafas lembut.
Jin POV,
_takkan lah kitorang nk duduk dan tunggu shinhye kat sini ! takk, tak boleh, kalau shinhye dlm bhaya atau tercedera aq yg kene bertanggungjawab ! _ jin berkira-kira dlm hati nya.
stelah memerah otak 'bijak'nya setelah lama tidak digunakannya , dia mendapat kata putus !
''korang ! aq rase xde guna kita duduk diam kat sini . kalau pergi cari shinhye pom xde guna nya jadi aq sebagai ketua mngarahkan korang angkat bontot korang yang dah panas tu dan kita teruskan expedisi kita! ''
semua ahli memandangnya,
mereka bangun perlahan lalu pergi meninggalkan jin yg membebel keseorangan.
vote and keep reading ~^^•
YOU ARE READING
I Can See U Mr Ghost !
FanfictionPark Shin Hye seorang gadis yang istimewa . Dia mempunyai kelebihan iaitu melihat benda ghaib atau lebih dikenali sebagai 'sixth sense'. Sejak kehadiran lee jong suk di dalam hidup nya bagaikan menyinari hidupnya yang selama ini gelap gelita. walaup...