C-12

40 4 0
                                    

aq menahan nafasku dan pura2 sudah mati.  cg kook melepaskan aq kerana ia menyangka aq sudah mati.  lalu badan ku diseret ke sebuah rumah lama dan aq disumbat masuk ke dalam sebuah bilik yang.......... sejuk? 

woii,,tempat apa nihhh!!  asal sejukk!!  xkan lah dlm peti ais? 

aq cuba membuka mataku sedikit dan mengambil nafas.

apa yang aq nampak adalah seorang jelmaah wanita.

sesaat kemudian aq pingsan  .

-----------------------------------------

huh~ huh~
(bunyi nafas shinhye lemah kerana dye berada dlm peti sejuk)

perlahan-lahan bibirnya menyebut nama jongsuk.

jongsuk,,jongsuk~

t-tolong saya

se-sejuk...

jongsuk..

Jongsuk yang berada di sebelah nya tetapi dia tidak dapat berbuat apa2 kerana dia hanya lah roh.

roh xdapat pegang apa2 benda pom.

Tiba-tiba jongsuk teringat tentang ahli kumpulan shinhye.

JINN!! 

sekelip mata saja dye lesap.

                     ~~~~~~~~~~~~

DI TAPAK KEM

''baiklah ! semua pelajar dah berkumpul ke?  kumpulan mana yang xcukup ahli? '' tanya cg jaesuk

perlahan-lahan jin mengangkat tangan nya. 

Cg jaesuk berjalan menuju ke arah kumpulan jin yang berada hujung barisan.

''ahli kamu yang mana tak cukup? ''

''shi-shinhye cg! '' jawab jin tergagap-gagap.

'' macam mana ahli kamu boleh hilang?  kamu jadi ketua macam mana hah!  '' marah cg jaesuk.

jhope memberanikan diri untuk bersuara.

'' shinhye tiba2 saje berlari masuk ke hutan cg.. kami cuba kejar tapi dia lari laju sangat . dia macam sedang lari dari sesuatu cg '' jelas jhope.

Cg jaesuk hanya mengangguk tanda faham.

Lalu cg jaesuk mengarah kan semua pelajar masuk ke bilik masing2 . sementara cg-cg lain pula ke hutan mencari shinhye.

                ^^^^^^^^^^^^^^^^^

''bro ! thanks cover aq tadi '' kata jin lalu peluk jhope.  sungguh dia takut dimarahi oleh cg jaesuk tadi. siapa tak kenal cg jaesuk tu, skali dye marah habis satu skolah yang kene. 

silap-silap tadi dye  kene campak dalam lumpur dek amukan cg 😂

SKIP
.
.
.
.

malam

operasi pencarian shinhye terpaksa dihentikan kerana khuatir akan keselamatan guru2 .

semua ahli kump shinhye berkumpul dalam di suatu ruangan.

Mereka semua mengeluh memikirkan shin hye yang menghilang entah ke mana.

Jongsuk POV:

*pandang shinhye yang dah tak bermaya*

Aku cuba utk memeluknya tapi, tangan aq hanya menembusi badan shinhyee..

'_aq kene cepat cari Jin,  kalau tak shinhye akan mati kesejukan_' katanya di dlm hati lalu terbang ke kem.

I Can See U Mr Ghost ! Where stories live. Discover now