Hello gaiss.. hehe.. kat sini saya nak buat satu lagi penguguman ! kalau ada tanda macam ni ''_....._ '' means orang tu tengah cakap dalam hati. ok gaiss ? that alls.. selamat membaca .
************************************Seperti hari-hari yang biasa aku akan kesekolah seorang diri berjalan kaki. tak takut ke ? yess ! memang aku takut tapi aku harus beranikan diri juga. eomma ngan appa aku tak ada sejak aku masih bayi nenek aku yang jaga aku selama ini , tapi , setelah nenek aku meninggal dunia aku tinggal sorang-sorang .
「throwback」
''nanti bila nenek dah pergi nenek nak shin sentiasa tabah dan kuat . jangan pernah terfikir untuk berputus asa . Nenek juga nak kamu berhati-hati dengan satu roh jahat ni, nama dia Mae Ri Na , dia dah lama berdendam dengan keturunan kita dan dia juga telah bersumpah untuk menghapuskan keturunan kita jadi kamu mesti berhati-hati dengan nya , jangan sampai dia jumpa kamu kalau tidak habis lah keturunan kita'' jelas nenek ku''tapi nenek kenapa Mae Ri Na tu berdendam dengan keturunan kita nek , nenek moyang kita dulu pernah buat sesuatu ke kepada dia sampai dia hendak balas dendam ?'' tanyaku inginkan kepastian ''suatu hari nanti kamu akan faham. sekarang ini bukan masa yang sesuai untuk kamu tahu tentang semua ini'' nenek hanya tersenyum aku yang masih kehairan terus menerus memikirkan tentang hal ini sehinggalah aku sendiri yang melupakannya.
「end throwback」
kelas 6-A1,
sebaik sahaja aku melangkah ke dalam kelas,,
''yah ! minah pelik !''
Aku terkejut lalu aku memusingkan badan aku untuk melihat gerangan yang sesuka hati menjerit kepada ku pagi-pagi buta macam ni.
''k-kau ! asal kau tak bukak pintu semalam ! jenuh aku ketuk pintu rumah kau sampai nak tercabut tangan aku.''
aku tidak menjawab apatah lagi memberi sebarang riaksi kepadnya.Aku hanya memandang nya sahaja.
''yah budak ! jawabla ! kau pekak ke bisu ni ? ke kedua-duanya skali ?''
''aduhai telingaku mau tercabut dibuatnya. suka-suka hati dia je menjerit walhal jarak dia dengan aku bukan nye jauh pun. kalau dia berbisik pun aku boleh dengar la''ngomel ku sendiri di dlm hati.
Aku merenung dia. ''w-wae ? wae ? k-kenapa pandang aku macam tu ? nak lawan ke ?'' balas jin lalu menunjukan kan buku lima dia.(author: aww.. so cute jin.. cair hati mak..😂)
Aku berjalan bendekatinya. selangkah demi selangkah dia pula terus mengundur sehingga ke dinding. ''_adush , asal hati aku berdegup kencang ni . Takkan lah aku dah jatuh cinta dekat minah pelik ni_ ?'' jin bermonolong sendiri.
''err.. maafkan saya. saya just nak cakap yang tadi ... err .. mm.. lupakan aje la'' aku terus berlari ke kerusi aku . muka aku? tak payah cakap la memang dah 100% merah , blushing habis. Jin? muka dia pun merah 😂 malu la tu..
''_Gila lah kau ni shin ! takkan la kau nak cakap kat dia yang tadi ada roh berdiri kat belakang dia , mesti nanti dia heboh kan kat satu sekolah . bodoh la kau ni ! dah la kau buat babak yang macam dlm tv tadi(babak dimana boys akan tolak girls ke dinding pastu diorang k*ss) Gila ! Gila ! mana perginya shin yang dulu yang pemalu tu_ !''
''err.. ehem2 ! s-saya datang ni nak kutip balik jawapan kepada soalan yang aku tanya tadi'' Aku memandang nya . ''soalan yang mane ye?'' ''oo.. aku ingat kau bisu rupa-rupannya boleh bercakap jugak kau ni'' Aku hanya menunduk tak menjawab . Nanti kalau aku menjawab dia kata aku kurangajo ! .
''emm.. pasal saya tak bukak pintu semalam sebab .. kejap ! awak ikut saya sampai ke rumah semalam ?'' aku memandang nya dengan muka I-dont-believe-it . ''err , pasal tu saya .. sebenarnya .. emm.. '' tergagap-gagap dia hendak menjawab. Baru sahaja aku hendak membuka mulut rakan sekelas ku yang lain tiba . Aku melihat jin menghembuskan nafas lega kerana sudah terlepas dari soalan itu tadi.
Aku menilik jam ''_pukul 7 pagi_'' itu lah waktu dimana rakan-rakan sekelasku yang lain tiba. (author: macam dh berjanji pulak diorang datang sekolah pukul 7a.m .. --_--)
kelas aku macam biasa lah kelas no 1 paling bising in the world .. hehe .. tak de la 'no 1 paling bising in the Galaxy High School' je . huhu , sadis2.. mereka semua sibuk dengan 'hal' masing2 makan ketupat dalam mesin . huh . yang perempuan sibuk dengan gosip , yang lelaki pula sibuk dengan topik pasal pompuan la , bola sepak la , cikgu cun la .. ape la~-_- .. Aku ? aku sibuk main tenung menenung hantu2 dalam kelas ni , dia tenung aku , aku tenung balik . Last2 aku yang kalah sebab apa ? sebab 'diorang' main tipu , 'diorang' keluarkan biji mata la , buat muka hodoh namatey la. baik aku mengaku kalah sebelum ada yang datang cekik aku.
sedang asyik kami berpesta di dalam kelas tiba-tiba ...
krik2 ... krik2 ...
kelas kami yang tadinya riuh rendah kini sunyi sepi~
😨😨😰😰😱😱
siapa yang datang ? kenapa tiba2 je kelas 6-A1 senyap ? adakah roh yang datang ke kelas mereka ?nantikan dalam chapter yang seterusnya.. hahaha..
YOU ARE READING
I Can See U Mr Ghost !
FanfictionPark Shin Hye seorang gadis yang istimewa . Dia mempunyai kelebihan iaitu melihat benda ghaib atau lebih dikenali sebagai 'sixth sense'. Sejak kehadiran lee jong suk di dalam hidup nya bagaikan menyinari hidupnya yang selama ini gelap gelita. walaup...