chorong melihat cuaca diluar dan nampaknya hujan mula berhenti.
Jin, V , shinhye , dan jhope mengemaskan peralatan sprti kamera, laptop dan lain2 . Mereka bersedia utk pulang ke tapak kem mereka.
tiba-tiba...
sayup-sayup kedengaran bunyi seseorang mengetuk pintu rumah usang tersebut.
''weii,, sape pulak main ketuk-ketuk pintu malam2 buta nii..takkan hantu pulak.. '' soal jhope. pucat lesi muka nya.. almaklum lah penakut skitt..
jin mengetuk kepala jhope . ''eh kau nii, kalau cakap tu pakai insurance skitt , main cakap ajoo kalau tu betul2 hantu macam mana!!'' ngomel jin.
chorong,jhope,shinhye dan V menjeling ke arah jin .
jin hairan. ''apasal korang jeling aq! aq salah cakap ke ?''
KONG!! KONG!!
(bunyi pintu ditendang)aaaaaaaaaaaa!!!!~~
mereka menjerit . lalu menutup mata mereka dngn tangan ,takut gamaknya nk tgk apa yang masuk dlm rumah😂
'' korang buat kat sini!!''
''_aikk.. macam kenal suara ni_'' kata jin dalam hati.
perlahan-lahan mereka buka mata mereka.
''CIKGU KOOK!!! '' kata mereka serentak.
•••••••••••••••••••••••••••••••••
TAPAK KEM,
jin,jhope,V,chorong dan shinhye sedang buat ketuk ketampi.
cg jaesuk yang sedang mundar mandir di depan mereka pun bersuara ''korang tahu kenapa korang kena hukum!!''
''TAK CIKGU!''
''korang tahu tak rumah banglo usang yang korang duduk tadi tu dalam luar lingkungan kawasan yang ditetapkan!! kawasan tu bahaya tahu tak!!'' jerit cg jaesuk.
krik,krik...
''JAWAB LA!!''
''TAK TAHU CIKGU!!''
''nasib baik cg kook jumpa korang.
lepasni, cg dah xnak korang pergi ke sana lagi.. arasseo !!''''Nae!!''
''Dah! pergi masuk dlam rumah kamu..pergi berehat esok kita nak mulakan aktiviti lasak!'' arah cg jaesuk.
''NAE!!''
Mereka bergegas menuju le rumah grup 1. berebut-rebut mereka masuk dlam rumah nasib baik pintu rumah tu besar.
v dan jhope dah ready utk tidur.
jin dan chorong bersiap-siap utk mandi.
manakala shinhye berbual-bual dgn budak hantu yang berada dlm bilik nya.
sedang shinhye rancak berbual.. tiba2 datangla sekor hantu penyibukk..siapa lagi kalau bukan si jongsuk 😂
''hei kau,, kau ikut aq eyhh..'' kata shinhye sambil tersenyum pada jongsuk.
'' ala.. aq boring la duduk kat situ sorang2. baik aq ikut kau boleh la jugak aq kacau kawan kau yang muka dia macam kuda tu ''
''apa.. ! kuda ?! maksud kau jhope''😂
''ha a! jhope... alaa aq suka la dgn mamat cute tu. cantik je muka dia😆''
shinhye tergelak besar bila si jongsuk kata jhope cantik, cute 😂 .. alahaii jhope ada fanboy la pulakk.. hantu lgii..
sementara jongsuk tgh angau dekat jhope... shinhye dan hantu budak bersiap-siap utk tidur..
shinhye menarik hantu budak ke dalam pelukan nya, lalu mendodoi kan nya..
chorong ? ohh.. dia dah tido matii daa 😅
apabila jongsuk kembali ke alam realiti nya setelah angau dkt jhope utk setengah jam menuju ke arah shinhye yang sudah nyenyak tidur.
jongsuk tersenyum.
lalu dengan perlahan-lahan dia baring di sebelah shinhye lalu mengucupnya dan tertidur lena sambil memeluk shinhye.
**********
sorry guyyss... dah lama dah author xupdate.. author sebenarnya malas nak tuliss😅😅 author mohon ampun atas kemalasan author yang memang sejak azali lagii😝 amd sorry skali lagi kalau citer xbest or
xmenarikk.. sebab cite ni sbmrnya xsampai klimaks nya lagii..keep reading ye ~
insha-Allah author update lagii ^-^
YOU ARE READING
I Can See U Mr Ghost !
FanfictionPark Shin Hye seorang gadis yang istimewa . Dia mempunyai kelebihan iaitu melihat benda ghaib atau lebih dikenali sebagai 'sixth sense'. Sejak kehadiran lee jong suk di dalam hidup nya bagaikan menyinari hidupnya yang selama ini gelap gelita. walaup...