C-6

79 6 3
                                    

kringgg~~
(loceng sekolah berbunyi)
-waktu rehat tamat-

''bangunn! bow! '' arah rap mon slalu ketua kelas.

''baiklah semua boleh duduk! hari ni cg nk sampaikan satu berita gembira dan satu berita buruk kepada kamu semua , nak dengar yang mana dulu?''  cg jongkook bertanya kepada mereka.

Dengan serentak mereka menjawab 'berita baik dlu'!

''baiklah berita baik nya, kamu semua akan terlibat dalam summer camp yang akan diadakan di  kem rahsia yang pasti tempat itu berhampiran dengan hutan dan sungai'' semua murid teruja mendengarkan nya.

''errr,,berita buruknya apa cikgu? '' tanya suga kepada cg

''baiklah,  untuk berita buruknya kamu semua dikehendaki menyiasat tentang aktiviti paranormal di sana atau umtuk memudahkan kamu faham, kamu semua dikehendaki menyiasat tentang hantu2 disana..'' jelas cg kook dengan nada yang menyeramkan.

semua pelajar kelas 6-A1 sudah menelan air liur dek ketakutan mendengarkan tujuan kem tersebut diadakan.

''ada sebarang pertanyaan?  ''

serta merta shin hye mengangkat tangan nya lalu cg kook mengganguk tanda supaya shin hye menerus kan pertanyaan nya.

''kalau saya tak nak sertai nya boleh cg? ''

''malang nya tak boleh shin hye, pengetua sudah mengarahkan cikgu untuk memastikan semua murid terlibat '' jelas cg kook

air muka shin hye kembali suram mendengarkan jawapan cg kooj tadi.

''baiklah.. kem ini akan diadakan 3 hari dari sekarang, cikgu nk kamu semua bersedia dri segi fizikal dan mental jngn pula bila dah sampai ada yang tak tahan, dan untuk pengetahuan kamu semua, kamu tidak dibenarkan balik dri kem sehingga lah semua pelajar selesau tugasan nya. FAHAM !! '' kata cg kook dengan nada keras membuatkan semua murid ketakutan.

''ok bersurai '' cg kook pom keluar dri kelas

''weh korang perasan tak yang cg kook  lain macam je sikap dia ''

''ha a..aq pom perasan tadi, ye memang tak dinafikan yang dia garang tapi tadi dia dah macam orang lain, macam kena sampuk pom ada ''

''kan!  aq setuju! '' semua pelajar 6-A1 mengiakannya.

jin berkata dalam hatinya _ish,,kenapa aq rasa macam cg kook memerhatikan shin hye sejak dri awal dia bercakap?  macam dia sedang merancang kan sesuatu kat shi hye.. tak boleh jadi ni, aku!  sebagai pelindung wanita cantik eh tersalah pulak,  pelindung rakan sekelas serta salah seorang kingka sekolah ni aq berjanji akan melindungi shin hye dengan jiwa dan raga aq sendiri..hohoho! _ smbil bercakap dlm hati smbil buat gaya yang pelik2, ahli2 bts mengeleng kepala melihat telatah jin

++++++++++++++++++++++++++++++++

HARI KE SUMMER CAMP,

''baiklah semua sila naik bas,  kita akan bertolak sekejap je lagi ''kata cg jessica selaku guru kaunseling serta nurse di sekolah kami. (untuk makluman readers, guru pengiring yang akan mengikuti camp ini hanya la 5 org iaitu cg kook,cg jessica,cg jae suk,cg joong ki,dan cg yoona)

Dalam bas,

''baiklah cg akan menerangkan kepada kamu tentang aktiviti2 yang akan dijalankan di sana nanti. setibanya nnti cg akan membahagikan kamu kepada beberapa kumpulan, setiap kumpulan akan mendapat sebuah rumah. Di rumah tersebut akan ada dua buah bilik satu bilik untuk yeoja satu lagi untuk namja. cg harap kamu semua akan jaga tingkah laku kamu semasa berada dalam rumah tersebut faham!
ok seterusnya malam ini kita akan meneruskan fasa pertama dalam aktiviti paranormal ini. kamu semua dikehendaki memasang alat2 elektronik seperti kamera, mikrofon dn lain2 di kawasan penyiasatan kamu dengan pemantauan guru.  baiklah itu sahaja untuk aktiviti hari ini, aktiviti besok akan diterangkan pada keesokkan harinya '' ujar cg yoona.

''saya ingin bercakap sebentar '' kata cg joong ki lalu cg yoona mengangguk.

''kamu semua sudah maklum tentang tempat yang akan kita tujui ini,cg harap kamu semua dapar menjaga percakapan,tingkahlaku dan semuanya kerana tempat itu boleh menjadi bahaya kepada kita. faham semua!  yang paling penting, ikut semua arahan guru2 kamu dan tiada bantahan!  arasseo ! ''

''neee! ''




I Can See U Mr Ghost ! Where stories live. Discover now