____________________________________Bam
Satu tembakan tersasar pada dinding menyebabkan dinding itu berlubang.Si penembak itu mengigit bibir menahan geram.
"Kau boleh tak duduk diam-diam!?"tengking si penembak itu kepada seorang namja.
"Macam mana aku nak duduk diam kalau kau nak bunuh aku!!Kau ni bangang ke apa!?"tengking namja itu dengan marah.
"Hish bising betullah kau ni!!"kata seorang yeoja dengan marah.
"Kau....."
Bam
Satu tembakan tepat terkena pada jantung namja itu.Si penembak hanya menayangkan wajah tidak bersalah.
5 orang yeoja memandangnya dengan tajam.
"What!?"soal si penembak itu dengan wajab tidak bersalah.
"Kalau ye pun bagilah dia bagi ucapan terakhir."kata yeoja yang yang memegang pisau ditangannya.
"Dah mati dah pun."balas si penembak itu dengan wajah tidak bersalah.
"Haish,ikut suka hati kaulah,Jiyeon."kata yeoja yang memakai kasut but merah berkilat.
"Okay.Kalau macam tu aku balik dululah.Nanti ada malaun cari aku dekat rumah.Bye."kata si penembak yang dipanggil Jiyeon itu.
Kakinya bergerak dengan laju keluar dari rumah usang itu.Gadis yang rambutnya ditocang satu hanya mampu menggeleng.
"Wei,aku pun balik dulu lah.Nanti appa aku marah kalau balik lambat sangat.Esok kita jumpa dekat Sekolah baru.Annyeong."kata gadis yang berbaju hitam itu sambil berlari kearah pintu rumah usang itu.
"Dah korang tak pandai nak balik ke?"soal yeoja yang bertocang satu itu sambil mencekak pinggangnya.
Matanya tajam memandang 3 orang yeoja dihadapannya.Keningnya diangkat berkali-kali.
"Nak balik lah ni.Kau tak nak balik ke?Or kau nak stay dekat sini?"soal gadis yang memakai kasut but merah berkilat itu.
"Aku nak baliklah ni.Annyeong."kata yeoja berambut tocang itu sambil berjalan dengan selamba kearah pintu rumah usang itu.
"Yah tunggulah!!"jerit 3 orang yeoja itu secara serentak.
Kaki mereka berlari mengikut langkah kaki yeoja bertocang itu.Tanpa mereka sedar ada seseorang yang memerhati mereka.
"Tak guna kau,Vampire Hunter.Kau bunuh kawan aku.Aku akan pastikan korang semua mati."kata namja itu dengan wajah marah.
Perlahan-lahan gigi taringnya mulai kelihatan.Matanya merah manakala rambutnya berwarna hitam berkilat.
____________________________________
EV High School
Sekumpulan namja yang berkulit pucat berjalan dengan penuh bergaya ke kelas mereka.Setiap kali mereka berjalan,jeritan yeoja pasti kedengaran.
Tie merah tersarung dileher mereka.Mereka hanya menayangkan wajah dingin.
Tiba-tiba langkah kaki mereka dihalang oleh sekumpulan namja.Tie hitam menandakan mereka dari keturunan yang berbeza.
"Apa yang kau nak,Joshua?"soal salah seorang dari namja yang memakai tie merah itu.
"Aku nak vampire macam korang ni berambus dari sekolah ni."kata salah seorang dari namja yang memakai tie hitam.
"Kau siapa nak kami berambus?Kalau setakat demon kami tak heranlah."balas seorang namja yang berambut hitam dan ber tie merah.
"Auww menusuk ke jantunglah,guys.Hahahaha."kata namja yang berambut panjang dan ber tie hitam.
"Kau....."
"Apa yang kamu semua buat dekat koridor ni!?"satu suara memetir.
Namja yang memakai tie merah memandang kearah pemilik suara.Sekumpulan namja yang memakai tie hitam terus menghilangkan diri.
"Masuk ke kelas kamu sekarang!!"arah pemilik suara itu bersama mata yang berwarna merah.
"Macamlah aku takut sangat."kata namja yang berambut coklat.
Mereka terus meninggalkan tempat itu tanpa menghiraukan pemilik suara itu.Wajah dingin ditayangkan.
4 EA 1
"Annyeonghaseyo,Ham Eun Jung imnida."
"Annyeonghaseyo,Park Sun Young imnida and just call me Hyomin."
"Annyeonghaseyo,Park Ji Yeon imnida."
Kata tiga orang yeoja sambil bow 90°.Senyuman manis dilemparkan.
Semua pelajar namja terkaku melihat senyuman mereka bertiga manakala 7 orang namja tersenyum sinis.EuJung memakai tie berwarna merah,Hyomin memakai tie berwarna pink manakala Jiyeon memakai tie berwarna hitam.
"Baiklah,EuJung dan Hyomin,kamu berdua boleh duduk dihadapan Joy dan Irene.Jiyeon,kamu boleh duduk disebelah Hanbin."kata Alice saem bersama senyuman manis.
"Kamsahamida."kata mereka bertiga bersama senyuman manis.
Dengan segera mereka ke tempat masing-masing.Jiyeon duduk ditempatnya sambil menjeling kearah 7 orang namja dibelakangnya.
Rambut perangnya beralun-alun sebaik ditiup angin.Para namja didalam kelas itu terpukau melihat kecantikannya.
____________________________________
Kring....Kring.....
Para pelajar terus berpusu-pusu keluar dari kelas itu.Yang tinggal hanyalah Jiyeon,Hyomin dan Eujung.
"Jiyeon,kau nak ikut kita orang pergi library tak?"soal Hyomin sambil menyimpan barang-barangnya ke dalam beg.
"Sorrylah aku tak boleh join korang.Aku nak cari seseorang."kata Jiyeon sambil melempar senyuman nipis kepada Hyomin dan EuJung.
EuJung dan Hyomin hanya menganguk kepala mereka.Jiyeon terus berjalan keluar dari kelas.
Langkah kakinya dibawa kearah cafe.Sebaik dia membuka pintu cafe,keadaan terus sunyi.
Dengan selamba mungkin,dia berjalan kearah sekumpulan namja.Terus dia memeluk salah seorang namja itu.
Satu cafe itu tergamam melihat tingkah laku yeoja itu.Manakala 7 orang namja tersenyum sinis.
"What the hell!!Kau siapa!?"soal orang yang dipeluknya.
Dia melepaskan pelukannya lalu memandang namja itu dengan wajah malu akibat disoal dengan kasar.Manakala rakan-rakan namja itu terlopong.
"Jiyeon."kata salah seorang rakan namja itu.
Dengan selamba,dia berjalan mengelilingi yeoja itu.Dia memandang yeoja itu atas bawah.
"Long time not see you,girl."kata namja itu lalu memeluk tubuh Jiyeon.
"Kau Jiyeon ke?"soal namja yang lain pula sambil mencuit pipi Jiyeon.
Jiyeon menggulingkan bebola matanya tanda menyampah.Namja yang memeluknya tersengih mendengar pertanyaan namja itu.
"Nae,Park Ji Yeon imnida."kata Jiyeon dengan malas.
"Long time not see you,cousin."kata namja yang memakai tag nama 'Hong Ji Soo'.
"Yeah,long time not see you too,cousin."kata Jiyeon dengan menyampah.
Ternganga semua pelajar yang berada dicafe itu sebaik melihat drama yang tidak berbayar itu.Mereka hanya mampu menggelengkan kepala mereka.
___________________________________
♠To Be Continue♠
♠Vote♠
♠Comment♠
Author note:
1-Tie Merah=Vampire
2-Tie Hitam-Demon
3-Tie Pink-Angel
4-Tie Putih-Human
5-Tie Hijau-Wizard
6-Tie Biru Hijau-Werewolf
7-Tie Biru laut-FariesThis is my second ff.I hope you guys like this ff.
YOU ARE READING
Vampire Hunter|Jung Kook|
FanfictionSeorang gadis merangkap seorang Vampire Hunter.Seorang yang periang disamping sahabat dan keluarganya. Seorang namja merangkap Vampire.Tidak mempunyai belas kasihan dan tidak berperikamanusiaan. Apakah yang akan berlaku sekira seorang Vampire Hunter...