PART 09

132 6 1
                                    


____________________________________

"Uhuk uhuk lepas."kata seorang yeoja bersama wajah membiru.

Tangannya memegang tangan namja yang mencengkam lehernya.Namja itu menyeringa.

Taringnya mulai kelihatan.Tiba-tiba tubuhnya ditahan seseorang.

"Tepilah.Dasar pengkhianat kaum!!"kata namja itu lalu menolak yeoja yang cuba menahannya.

Yeoja itu jatuh tersungkur.Namja itu terus mengalihkan kepalanya memandang yeoja yang masih didalam cengkamnya.

Tiba-tiba kepalanya dipukul dengan sesuatu yang keras.Matanya mencerun menahan amarah.

Dia memandang kearah orang yang memukul kepalanya.Jelas kelihatan seorang yeoja bertie hitam memegang satu batang kayu.

Namja itu terus melemparkan tubuh yeoja yang berada dicengkamnya ke dinding.Matanya tertumpu pada yeoja yang memegang kayu itu.

Marahnya membuak-buak.Yeoja itu mengangkat kayu itu lagi untuk memukulnya.

Dengan wajah marah dia menepis kayu. Kayu itu terpelanting kearah kaki yeoja yang memakai tie merah.

Dengan laju dia menghampiri yeoja itu. Dengan marah dia menarik kolar baju yeoja itu keatas membuatkan badan yeoja itu terangkat.

Dengan tenaga yang ada,kayu namja itu melemparkan tubuh yeoja itu kedinding. Kepala yeoja itu terhantuk dengan kuat pada dinding membuatkan kepalanya berdarah.

Yeoja itu terus pengsan akibat hantukkan yang kuat. Darah dengan jelas kelihatan pada  dinding itu.

"Kau..."

Namja itu tergamam.Dia memandang kearah perutnya.

Jelas kelihat sebilah pisau menembusi perutnya.Dia memandang kearah orang yang menusuk perutnya itu.

"Sorry aku terpaksa bunuh kau sebab kau dah tahu rahsia kita orang.Semoga kita berjumpa lagi di neraka."kata yeoja itu bersama senyuman nipis.

"A...aku ak...an ba....las den...dam,Ham Eun Jung."kata namja itu dengan susah payah.

Mulut Eujung terkumat-kamit membaca jampi.Sebaik dia selesai,tubuh namja itu terus bertukar menjadi abu.

"Hyomin,tutup bau darah ni sekarang!!Eujung dan Soyeon,korang angkat Jiyeon ke kereta sekarang!!Boram,kau pergi bagitahu Joshua pasal benda ni!!Dah bergerak semua!!"arah Q-Ri dengan wajah cemas.

Mereka mulai bergerak mengikut tugas masing-masing dengan kelam kabut.Tanpa mereka sedar , ada seseorang sedang memerhati gerak geri mereka.

____________________________________

Jung Kook mencatat apa yang diberitahu oleh gurunya itu.Sesekali mulutnya menguap tanda mengantuk.

Tiba-tiba hidungnya menangkap satu bau.Matanya meliar memerhati sekeliling.

'Jung Kook,kau bau tak apa yang aku bau ni?'soal satu suara didalam minda Jung Kook.

'Bau darah lah.Tapi bau ni bukan darah biasa.'balas Jung Kook dengan wajah selambanya.

'Darah ni,darah pemilik darah suci.'kata Jin dengan nada suara serious.

'Keluar dari kelas ni sekarang.'kata Namjoon dengan tegas,didalam minda Jung Kook.

Terus mereka bertujuh bangun dari duduk.Serentak dengan itu,semua penghuni kelas itu terus memandang kearah mereka bertujuh.

"What's wrong with you guys?"soal guru yang sedang memandang kearah mereka bertujuh.

Ditangannya terdapat sebatang marker yang digunakan untuk menulis whiteboard.Matanya tajam menikam mata satu persatu ahli BTS.

"Where are you going,BTS?"soal guru itu lagi.

Tanpa sebarang kata,BTS terus berlari keluar dari kelas itu.Langkah kaki mereka dibawa kearah taman belakang sekolah.

Langkah kaki mereka terhenti sebaik ternampak dua tompok darah pada dinding bangunan manakala satu tompok darah pada lantai.Mata mereka tajam mencari sesiapa yang berada disitu.

"Kita dah terlepas."kata Taehyung dengan wajah tidak puas hati.

"Bau darah dia sampai sini je.Rasanya ada orang yang tutup bau darah dia."kata Yoongi dengan wajah bersahaja.

Tiba-tiba satu keping gambar jatuh betul-betul dihadapan Jin.Jimin melutut sambil mengutip gambar itu.

Gambar tersebut diberikan kepada Jin.Jin menyambut gambar itu dengan malas.

"Choi Byung Chan R.I.P."kata Jin dengan wajah bersahaja.

Namjoon memandang kearah lantai dengan lama.Perlahan-lahan tubuhnya direndahkan.

Jarinya dilesetkan pada lantai itu.Jelas kelihatan abu dan darah tercalit pada jarinya sebaik sahaja jarinya diangkat.

"Nampaknya Byung Chan mati dekat sini."kata Jimin dengan wajah serious.

"Dan Byung Chan tahu siapa Vampire Hunter dan pemilik darah suci tu."kata Namjoon lalu bangun dari duduk mencankung.

"Nampak sangat yang Vampire Hunter dengan pemilik darah suci tu saling berkait."kata Yoongi sambil memeluk tubuhnya.

"Jin,kau rasa siapa yang halang bau darah ni?"soal Jung Kook sambil memandang kearah Jin.

"Angel."kata Jin dengan mata tertutup.

"Angel?"soal Jimin dengan wajah blur.

"Angel yang halang bau darah ni."kata Jin lalu membuka kelopak matanya dengan perlahan-lahan.

"Kenapa Angel nak tutup darah pemilik darah suci?"soal Taehyung dengan wajah berkerut.

"Kau lupa ke?Pemilik darah suci akan ada guardian dia.And aku pasti yang guardian dia tu Angel.Lagipun dia tak mampu nak tutup bau darah ni dari dihidu dari Vampire tahap yang macam kita.Kecuali demon.Hanya demon mampu tutup bau darah ni."kata Jin dengan panjang lebar.

"Aku rasa kita patut balik sekarang sebab aku dapat rasakan ada orang tengah mengintip sekarang."kata Jhope dengan wajah serious.

Mereka saling berpandangan sebelum menghilangkan diri mereka.Serentak dengan itu, tiga tompok darah itu terus hilang dari pandangan mata kasar.

____________________________________

♠To Be Continue♠

♠Vote♠

♠Comment♠

Vampire Hunter|Jung Kook|Where stories live. Discover now