____________________________________
"So macam mana kau boleh sesat dekat sekolah ni?"soal SeungCheol sambil menongkat dagunya dengan tangannya.
"Korang tahukan tentang aku?"soal Jiyeon sambil mengangkat keningnya.
"Of course kita orang tahu.Siapa tak kenal dengan Park Ji Yeon,salah seorang Vampire Hunter.Seluruh Demon World tahu tentang kenyataan tu."kata Vernon dengan mata bersinar-sinar.
Jiyeon dan Seventeen ketawa kecil melihat perangai Vernon yang kelihataan seperti kanak-kanak.Tanpa mereka sedar,ada 7 pasang mata sedang memerhati mereka.
"So jangan cakap korang target Vampire yang ada dekat sekolah ni?"soal Woozi separuh berbisik bagi mengelakkan sesiapa mendengarnya.
"Yup,betullah."kata Jiyeon sambil menyandarkan badannya pada kerusi.
"Kau nak mati ke apa?"soal SeugCheol dengan mata membulat.
"Rasanya tak salahkan?Lagipun tak ada sesiapa pun tahu tentang identiti aku kecuali Demon."kata Jiyeon sambil memeluk tubuhnya.
Matanya dikenyitkan kepada Mingyu.Mingyu tersengih lalu mengelengkan kepalanya.
"Up to you,girl.Tapi aku tak nak kau mati."kata Joshua dengan wajah serious.
"Janganlah risau sangat.Aku tak akan mati punya."kata Jiyeon lalu mengeyitkan matanya kepada Joshua.
"Aku masuk kelas dulu.Josh,petang nanti datang rumah aku.Kalau kau nak bawa dia orang pun tak apa."kata Jiyeon lalu mengenyitkan matanya pada Joshua.
Langkah kakinya dibawa keluar dari Cafe.Tempat yang dituju hanya satu.
Taman bunga sekolah itu.Tanpa dia sedar,7 pasang mata memandangnya dengan tajam.
____________________________________
"Le...le...pas uhuk uhuk."kata seorang yeoja sambil memegang tangan namja yang sedang mencekek lehernya.
Kakinya hampir tidak jejak tanah apabila namja itu mencekek lehernya sambil mengangkat tubuhnya dengan sebelah tangan.Wajahnya yeoja itu mulai membiru.
Bibirnya pucat akibat kekurangan oksigen.Tie putih tersarung dileher yeoja itu manakala namja itu memakai tie merah.
Urat-urat leher mulai kelihatan dileher namja itu.Gigi taringnya mulai keluar.
Tiba-tiba bahu namja itu dipukul dengan sesuatu yang keras.Tanpa sengaja,tangannya terlepas dari mencengkam leher yeoja itu.
Dia memandang orang yang memukulnya itu.Dia merengus marah sebaik melihat orang yang memukulnya itu ialah keturunan demon dan yeoja.
"Lepaskan dia.Jangan nak membunuh dalam sekolah ni."kata yeoja itu dengan wajah tegas.
"Kau jangan nak masuk campur dalam urusan aku,demon."kata namja itu lalu menolak yeoja itu sehingga dia jatuh terduduk.
Yeoja itu mengetap bibir menahan geram.Badan namja itu terus dipalingkan menghadap yeoja yang memakai tie putih itu.
Langkah kakinya dibawa mendekati yeoja itu.Tiba-tiba dia merasakan sesuatu dicucukan dilehernya.
Matanya terus berbalam-balam.Matanya sempat menangkap senyuman sinis milik yeoja yang memakai tie hitam itu.
Ditangannya terdapat satu picagari yang sudah kosong.Matanya mulai kelam lalu jatuh tersembam di lantai lalu pengsan.
Picagari dilempar ke lantai.Dia memandang kearah yeoja yang memakai tie putih itu.
"Apa nama awak?"soal yeoja itu dengan senyuman manis.
"Kwon Mi Na."kata yeoja yang memakai tie putih itu.
"Mina,ya.Saya harap awak lupakan apa yang berlaku sebentar tadi."kata yeoja itu bersama senyuman manis.
"Kalau kau sebarkan apa yang berlaku tadi,aku tak akan teragak-agak bunuh kau.Ingat tu."kata yeoja itu bersama senyuman menakutkan.
'Saya,awak' sebentar tadi terus berubah kepada 'kau,aku'.Wajah Mina bertambah pucat mendengar nada suara yeoja itu.
Mina hanya menganguk dengan wajah pucat.Senyuman terus terpacar dibibir yeoja itu.
"Bagus.Now awak pergi masuk kelas."arah yeoja itu bersama senyuman manis.
Dengan lemah,Mina berjalan perlahan-lahan meninggalkan yeoja dan namja itu.Senyuman manis milik yeoja itu terus pudar.
Dia memandang namja yang pengsan itu dengan tajam.Perlahan-lahan tangannya mengeluarkan satu pisau lipat dari dalam poket skirtnya.
"Memangkan kau dah pengsan,tak salahkan kalau aku nak hapuskan kau terus?"soal yeoja itu bersama senyuman manis.
Dia duduk mencangkung ditepi kepala namja itu.Pisau lipat itu dihalakan kearah leher namja itu.
Sekali tekan,pisau itu terus menusuk leher namja itu.Darah mulai mengalir keluar.
Badan namja itu mengelepar kesakitan.Siapa tidak rasa sakit apabila disembelih hidup-hidup walaupun dalam keadaan tidak sedarkan diri.
Kulit namja itu mulai menghakis lalu bertukar menjadi abu.Darah masih ada dikawasan itu.
Perlahan-lahan yeoja itu membawa pisau yang dilumuri darah itu ke bibirnya.Lidahnya dijelirkan untuk menjilat darah itu.
Matanya terpejam saat darah itu melalui kerongkongnya.Matanya perlahan-lahan dibuka.
"Rasa yang buruk.Sama dengan perangai tuannya yang buruk."kata yeoja itu lalu bangun dari duduk mencangkung.
Sarung tangannya ditanggalkan lalu dibaling masuk ke dalam semak.Dia membaca jampi lalu darah yang mengalir dilantai terus hilang.
Semua sahaja semua bukti hilang,dia terus berjalan keluar dari taman itu.Tanpa dia sedar,ada satu pasang mata memandangnya dengan tajam.
____________________________________
♠To Be Continue♠
♠Vote and Comment♠
Sorry sebab Sya lambat updated.Sya balik kampung jadi tak dapat nak updated.
Korang tahulah kalau balik kampung mesti ada kampung yang tak ada line.Sya langsung tak boleh nak updated ff sebab line tak ada.
Hope korang enjoy bila baca ff ni.Sya tahu yang cerita ni boring hahahaha.
YOU ARE READING
Vampire Hunter|Jung Kook|
FanfictionSeorang gadis merangkap seorang Vampire Hunter.Seorang yang periang disamping sahabat dan keluarganya. Seorang namja merangkap Vampire.Tidak mempunyai belas kasihan dan tidak berperikamanusiaan. Apakah yang akan berlaku sekira seorang Vampire Hunter...