PART 04

154 6 3
                                    

____________________________________

Jiyeon berjalan dengan lambat ke arah kelasnya.Dia sengaja berjalan lambat kerana kelasnya akan bermula dalam masa 30 minit lagi.

Jadi dia masih ada banyak masa.Tiba-tiba tubuhnya dilanggar dengan sesuatu.

Dia jatuh terduduk akibat rempuhan yang kuat.Bibirnya diketap menahan sakit.

"Kau ni memang buta ke apa!?"jerkah namja yang melanggarnya itu.

"Mianhae.Saya tak sengaja."kata Jiyeon sambil menundukkan kepalanya.

"Bila bercakap tu pandang muka aku.Muka aku bukannya duduk dekat lantai tu."sindir namja itu dengan pedas.

"Mianhae."kata Jiyeon sambil melanggutkan kepalanya memandang namja.

Nasibnya memang malang kerana ketinggiannya hanya paras dada namja itu.Namja itu hanya menayangkan wajah tidak berperasaan.

"Maaf kau tak dapat nak kembalikan makanan aku."bidas namja itu dengan kasar.

"Darah haiwan je kut."kata Jiyeon dengan perlahan agar namja itu tidak mendengar.

Tetapi nasibnya malang kerana namja itu mendengar kata-katanya.Jiyeon mengigit bibir bawahnya.

"Darah haiwan kau kata.Ni bukan darah haiwan tapi ni darah manusia."bidas namja itu dengan geram.

'Kau ingat aku kesah ke?'soal Jiyeon dalam hati sambil menggulingkan bebola matanya.

"Jongmal mianhae.Annyeong."kata Jiyeon lalu berlari meninggalkan namja itu.

Dia melambaikan tangannya untuk menyakitkan hati namja itu.

"Yah!!"jerit namja itu dengan marah.

Hati mengelegak menahan amarah.Dengan amarah yang terbuku dia berjalan mninggalkan tempat itu.

____________________________________

"Fuh selamat."kata Jiyeon lalu mengesat peluh didahi.

"Apa yang selamatnya,Jiyeon?"soal satu suara dengan tegas.

"Argh saem!"kata Jiyeon dengan wajah terkejut.

Tanpa sengaja kepalanya terhantuk pada dagu orang menegurnya itu.Dia memegang dahinya dengan wajah berkerut.

"What wrong with you!?"soal namja itu dengan kasar.

"Mianhae.Jongmal mianhae.Saya tak sengaja."kata Jiyeon dengan wajah risau.

"Masuk ke dalam kelas sekarang!!"kata namja itu dengan kasar.

Dia berjalan melepasi Jiyeon,masuk ke dalam kelas.Jiyeon mengeluh perlahan sebelum mengikut langkah kaki namja itu.

Dalam hati,berbakul-bakul sumpah seranah pada namja yang melanggarnya tadi.Wajahnya masam mencuka tanda tidak puas hati.

____________________________________

"Yeon,Hwan rindu Yeon.Kenapa Yeon tipu Hwan?"soal seorang namja bersama air mata di hujung matanya.

Dia memeluk tubuhnya sambil memandang gambar miliknya.Didalam gambar itu terdapat dirinya dan seorang yeoja.

"Yeon mianhae.Semuanya salah Hwan."kata namja itu kepada gambar itu.

Air matanya mengalir tanpa henti.Tangannya mengerak mengusap gambar itu.

"Kalau lah Hwan dengar cakap Yeon tentu semua ni tak akan berlaku.Mana Yeon pergi?Kenapa Yeon tinggalkan Hwan?"soal namja itu seolah-olah yeoja itu ada bersamanya.

"Yeon memang sengaja tinggalkan Hwan,kan!!Kalau Hwan dapat Yeon,Hwan akan pastikan tak ada siapa pun dapat ambil Yeon dari Hwan lagi!!Yeon akan terima akibatnya sebab tinggalkan Hwan!!"kata namja itu dengan marah.

Dengan marah dia membaling gambar itu ke dinding.Secara tiba-tiba dia menangis dan secara tiba-tiba dia menjadi marah.

"Yeon hanya milik Hwan."kata namja itu bersama ketawa.

____________________________________

♠To Be Continue♠

♠Vote♠

♠Comment♠

Vampire Hunter|Jung Kook|Where stories live. Discover now