PART 12

111 5 1
                                    

____________________________________

Jiyeon menuruni tangga sebaik sahaja mendengar bunyi bising dari tingkat bawah.Kepalanya masih berbalut.

Wajahnya agak pucat.Matanya terus terbeliak sebaik sahaja melihat sekumpulan namja yang tidak dikenali berada didalam rumahnya.

"Who are you guys?"soal Jiyeon dengan wajah bengis.

"We should ask you about that."kata namja yang berambut merah.

"Hell.Ni rumah aku!!Korang tu siapa!?"soal Jiyeon dengan wajah bengis.

"Jangan nak tipulah!!Ni rumah Bogum hyung."kata namja yang bermata lebam.

"Shit!!"kata Jiyeon dengan wajah bengis.

"What going on here?"soal satu suara memecah ketegangan yang berlaku.

"Who are the fucking shit boys,you bring here!?"soal Jiyeon dengan wajah bengis.

"Slow down,sis.They are my friends."kata Bogum dengan wajah tenang.

"Your friends is a werewolf?I'm not believe you!!"bidas Jiyeon dengan nada suara yang agak tinggi.

"Boleh diam tak,bitch!!Aku tahulah apa yang aku buat!!"tengking Bogum dengan wajah bengis.

"I'm not believe at you!!"balas Jiyeon dengan nada suara perlahan.

"From today,they will stay here with us."kata Bogum dengan tegas tanpa memandang kearah Jiyeon.

"Fuck."kata Jiyeon dengan perlahan lalu berjalan kearah pintu utama rumah itu.

"Where are you going?"soal Bogum bersama dengan wajah tegas.

"Rumah Hyomin lagi bagus daripada duduk dekat rumah sendiri."kata Jiyeon lalu menghempas pintu utama dengan kuat.

Bogum meraup wajahnya dengan kasar.Wajah 11 orang namja itu jelas terpapar yang mereka blur dengan keadaan itu.

"Siapa yeoja tu?"soal namja yang baru menuruni anak tangga.

"Dongsaeng  aku.Park Ji Yeon."kata Bogum lalu berjalan menuju kearah dapur.

"Hyung."panggil namja yang berambut merah.

"Aku tak nak dengar apa-apa."balas namja itu lalu berjalan kearah pintu utama rumah itu.

____________________________________

Seorang namja memandang kearah luar tingkap.Wajahnya langsung tidak memaparkan sebarang emosi.

"Dia ada dekat EV High School."kata namja yang memakai hoodie dan berdiri di belakang namja itu.

"Macam mana dengan Kim Jin Hwan?"soal namja itu tanpa memandang kearah namja dibelakangnya.

"Masih dekat sekolah tu.Diaorang dah berjumpa."balas namja itu dengan tenang.

"Hurm.Dia masih berdendam bukan?"soal namja itu sambil menghirup secawan kopi.

"Masih.Dia langsung tak berubah.Hutang darah harus dibayar dengan darah,bukan macam tu ke Tuan muda?"soal namja itu bersama senyuman senget.

"Macam mana kalau hutang nyawa?"soal namja yang dipanggil 'tuan muda' itu.

"Kalau hutang nyawa mestilah dibayar dengan nyawa."balas namja itu dengan wajah selamba.

"Daesung,aku nak kau terus perhatikan mereka berdua.Pastikan kau tak terlepas pandang walau satu benda."arah namja yang dipanggil 'tuan muda' itu.

"As your wish."kata namja yang dipanggil Daesung itu.

____________________________________

"Hyomin!!"panggil Jiyeon dengan kuat sambil menjerit memanggil nama Hyomin.

Wajahnya berkerut sebaik sahaja tombol pintu dipulas.Dia menolak pintu dengan luas.

"Kenapa tak berkunci?"soal Jieun dengan wajah pelik.

Kakinya melangkah masuk ke dalam rumah itu.Matanya meliar melihat isi rumah itu.

"Hiks....hiks....hiks...."

Suara tangisan seseorang menyapa deria teling Jiyeon.Wajah Jiyeon terus berkerut sebaik sahaja mendengar suara tangisan itu.

"Hyomin?"panggil Jiyeon sambil kakinya melangkah menaiki tangga.

"Hyomin!!Kenapa ni?"soal Jiyeon dengan cemas.

Dia memeluk erat tubuh Hyomin yang lemah itu.Hyomin hanya menangis tanpa menjawabnya.

"Hyomin."panggil Jiyeon sambil memeluk tubuh Hyomin dengan erat.

____________________________________

♠To Be Continue♠

♠Vote♠

♠Comment♠

Vampire Hunter|Jung Kook|Where stories live. Discover now