____________________________________Seorang namja berjalan dengan laju menuju ke kelas 4 EA 1.Pintu dihempas dengan kuat menyebabkan penghuni kelas itu memandangnya dengan tajam.
Dia hanya menayangkan wajah tiada perasaan.Matanya tajam memandang satu persatu penghuni kelas itu.
Sehinggalah matanya menangkap satu tubuh yang sedang berbual dengan seorang namja.Dia berjalan dengan laju menuju kearah yeoja itu.
Tubuh yeoja itu dipusingkan menghadapnya.Yeoja itu kelihatan terkejut apabila diperlakukan seperti itu.
"Jinan."kata yeoja itu dengan perlahan bersama wajah terkejut.
"Yeoja tak guna!!"kata Jinhwan dengan keras.
Dia mencengkam leher yeoja itu dengan kuat.Tubuh yeoja itu diangkat dengan sebelah tangan.
"Ji....ji...nan."panggil yeoja itu dengan wajah pucat.
Semua pelajar kelas itu terkejut melihat tindakan Jinhwan itu.Jinhwan memandang yeoja itu dengan tajam.
"Apa yang kau buat dekat sini,hah?Atau kau rancang nak hapuskan aku?"soal Jinhwan dengan wajah tegang.
"Mi....mi...an...hae uhuk uhuk."kata yeoja itu dengan wajah mulai membiru.
"Apa yang kau cuba buat ni,Jinhwan!!"jerit satu suara sambil berjalan laju kearah Jinhwan dan yeoja itu.
"Jangan masuk campur,Joshua."kata Jinhwan lalu menepis tangan Joshua.
Serentak dengan itu,tubuh Joshua melayang dan terlanggar dinding.Kesan retak jelas kelihatan.
'Oppa,mianhae.'kata hati yeoja itu bersama air mata.
"Ma....ma...afkan Ye..on,Ji...nan uhuk uhuk."kata yeoja itu dengan wajah yang membiru.
"Maafkan tak akan dapat kembalikan eomma aku."balas Jinhwan dengan wajah tegang.
Bush
Tubuh Jinhwan melayang dan terlanggar pada dinding.Tubuh yeoja itu terjatuh ke lantai.
Seorang namja yang berpakaian hitam bersama hoodie hitam berdiri dihadapan yeoja itu.Joshua bangun dari jatuhnya sambil dibantu Wonwoo dan Mingyu.
"Aku pernah bagi amaran dekat kau.Jangan pernah sentuh dongsaeng aku."kata namja itu dengan nada kasar.
BTS saling berpandangan sebaik mendengar suara itu.Suara itu sama dengan hyung mereka.
"Datang pun kau,hyung.Maaf kerana melanggar amaran kau tu,hyung."kata Jinhwan dengan sinis.
Dia bangun bersama senyuman sinis.Matanya menjeling kearah yeoja itu.
"Kau memang tak akan serik kan?Aku sepatutnya hantar kau dekat Demon Prison."kata namja itu dengan nada perli.
"Jiyeon,kau dengar tak?"soal Joshua kepada yeoja itu.
Dia menepuk-nepuk pipi Jiyeon.Wajah risau jelas terpacar di wajahnya.
"A...aku o...okay ja..ng....an lah ri...sau."kata Jiyeon bersama senyuman nipis.
"Ouh sungguh menusuk ke hati aku,hyung."kata Jinhwan sambil membuat gaya jantungnya ditusuk.
"Tapi kau tak akan pernah berjaya,hyung.Tengok dekat wajah kau,hyung.Rasanya mesti kau malu sebab parut tu."sindir Jinhwan dengan wajah toya.
"Kau yakin ke?"soal namja itu penuh sinis.
"Apa maksud hyung?"soal Jinhwan bersama pandangan tajam.
"Kau patut sedar tentang diri kau.Kalau kami mati,kau pun akan mati.Kau dah lupa tentang pemilik permata biru,bukan?"bisik namja itu ditelinga Jinhwan sebelum menghilangkan diri.
Jinhwan tergamam.Ye,dia lupa tentang pemilik permata biru.
Kalau pemilik permata biru mati,Demon World akan musnah.Dia menjeling Jiyeon tajam sebelum berjalan meninggalkan kelas itu.
____________________________________
Joshua meletakkan tubuh Jiyeon perlahan-lahan diatas katil didalam bilik rawatan itu.Mata Jiyeon terpejam dengan rapat.
"Yeon duduk sini,ye.Nanti bila dah waktu balik,Josh datang ambil Yeon."bisik Joshua ditelinga Jiyeon.
Dia mengusap rambut Jiyeon perlahan sebelum berjalan keluar dari bilik rawatan itu.15 minit kemudian,seorang namja masuk ke dalam bilik rawatan itu.
Dia memandang Jiyeon dengan tajam sambil memeluk tubuh.Dia menyandarkan badannya pada dinding.
"Aku tak tahu pula yang Jinhwan tu bermusuhan dengan kaum sendiri."kata namja itu dengan perlahan.
"Awak siapa?"soal Jiyeon dengan wajah terkejut.
Dia bangun dari baringnya bersama wajah terkejut.Namja itu hanya memandangnya dingin.
"Siapa namja yang pakai hoodie tadi?"soal namja itu dengan wajah dinginnya.
"Awak siapa?Itu awak tak perlu tahu."kata Jiyeon sambil memandang namja itu dengan wajah risau.
"Kau tak perlu tahu siapa aku.Yang pasti siapa namja tu?"soal namja itu ditelinga Jiyeon.
Jiyeon terkejut dengan tindakan namja itu.Tubuhnya hampir jatuh tapi sempat ditahan oleh namja itu.
"Bagitahu aku,siapa namja tu?"soal namja itu sambil mendekatkan wajahnya dengan wajah Jiyeon.
"Dia oppa saya."kata Jiyeon sambil melarikan pandangannya dari memandang namja itu.
Terus sahaja badan Jiyeon jatuh ke lantai apabila namja itu melepaskan Jiyeon.Dia terus menghilangkan diri.
"Aduh.Tak guna punya namja.Aku sumpah kau."jerit Jiyeon sambil mengusap belakang badannya.
____________________________________
♠To Be Continue♠
♠Vote♠
♠Comment♠
YOU ARE READING
Vampire Hunter|Jung Kook|
FanfictionSeorang gadis merangkap seorang Vampire Hunter.Seorang yang periang disamping sahabat dan keluarganya. Seorang namja merangkap Vampire.Tidak mempunyai belas kasihan dan tidak berperikamanusiaan. Apakah yang akan berlaku sekira seorang Vampire Hunter...