"hish! sakitnya hati!!" raisya memukul bahu syah dengan kuat.
"Aduh aduh sakit raisya" Syah memegang bahu nya ya dipukul oleh raisya.Aduh sakit nya.
"Awak.saya geram lah dengan bella tu.sukati mak bapak dia je nak tuduh saya macam macam." kalau takda orang kat situ tadi habislah rambut perang milik bella aku tarik kuat kuat supaya botak terus!
"Kenapa awak yang terlebih marah ni? Sepatutnya saya yang marah." tanya syah perlahan.mata nya masih memandang wajah perempuan yang berjaya membuatkan nya jatuh cinta.
Perwatakan raisya dan bella amat jauh sekali.Raisya seorang perempuan berhijab yang manis senyuman nya dan periang.Manakala bella free hair,pernah dia menegur bella supaya mengenakan tudung tetapi bella menolak permintaan syah katanya belum bersedia.
"Awak. saya di fitnah tau oleh bella tau.Sakit nya hati saya." raisya masih dengan muka monyok nya.
"dah dah tak payah di fikir sangat bella tu."
"Mesti dia akan serang saya lagi.Jadi saya mesti siap sedia dengan makian dia tu"
"kalau dia serang awak lagi.Awak bagitahu je kat saya.nanti tahulah apa yang saya nak buat."
"Awak.Nanti kalau dia serang saya masa awak kat korea mcm mana?"
"Awak takut ke?" syah mengangkat kening nya beberapa kali.
"Ya saya takut nanti awak dapat cerita yang bella dah meninggal sebab saya yang bunuh."
"Eh jangan lah sampai bunuh bunuh berdosa tau."
"Besar lagi dosa menfitnah daripada membunuh."
"Yalah yalah awak menang"
"Huh sakitnya hati." tiba tiba perut raisya berkeroncong lagi.
"Tengok perut saya pun marah tau." ujar raisya.
"Saya ajak makan tapi awak lari.dah jom pergi makan saya dah cakap kat pelayan tadi tolong simpan makanan untuk kita berdua." syah menarik lengan raisya dan mereka berdua masuk ke dalam restoran tersebut sekali lagi.
"Cik dekat restoran ni ada private room tak? kalau ada tolong hantar makanan kami berdua kat situ." Pelayan tersebut menunjuk ke arah private roon yang di minta oleh syah.
"Syah betul ke nak makan kat sini?"
"haah lah.dah jangan banyak tanya."
"okay.""Assalammualaikum"syah meletakkan kunci kereta nya di atas meja dan pergi ke dapur.
"Waalaikummussalam.syah dah makan? nak mak temah masakan ke?"
"Dah.takpayah je mak temah syah nak naik atas dulu.Mak temah rehat eh.Oh ya kak yana mana? syah ada nampak kereta dia kat luar."
"Kat dalam bilik dia kot.mak temah tak pasti lah pula."
"Okay terima kasih mak temah." mak temah hanya mengganguk dan masuk ke dalam bilik nya semula manakala terus naik ke tingkat atas.
"kak?" syah mengetuk pintu bilik yana beberapa kali.
"Kenapa syah?" jerit yana dari dalam bilik nya.
"Kakak tengah buat apa?" tanya syah dari luar. Yana dengan segera menyorokkan buku diary milik nya yang di simpan oleh raisya selama ni .
"Baca novel." yana membuka pintu bilik nya.
"Oh.Kakak tak outing ke?"
"Dah kejap je tadi.Tadi syah pergi mana? awal awal dah keluar."
"jalan jalan" jawab syah selamba dan kaki nya terus melangkah ke arah bilik nya.
"Dengan siapa? " yana mengikut syah dari belakang.
"Manusia." syah masuk kedalam bilik nya dan meletakkan jam tangan di atas meja manakala yana duduk di atas katil syah.
"kakak tahu lah manusia tapi siapa?"
"Entah."
"Syah jawab lah betul betul!"
"Kakak rasa siapa?" syah sengaja berteka teki dengan yana.
"ADRIAN AKASYAH!" Yana membaling bantal ke arah syah.
"Yalah yalah syah nak bagitahu lah ni.Syah keluar dengan raisya tadi."
"what?! kenapa syah keluar dengan raisya.?!"
"kenapa? tak boleh ke?"
"Syah,raisya tu adik boss akak.kenapa mesti raisya?"
"biar syah lah.adik boss ke kakak boss ke,kak, syah tak kesah pun"
"Tapi-"
"dah dah kak syah penat ni." syah menolak yana dengan perlahan.
"Syah kakak belum habis cakap lagi!" dia mengetuk pintu bilik syah beberapa kali tetapi langsung tidak dilayan oleh syah.
"hish syah ni!" yana masuk kedalam bilik nya dan mengambil buku diary yamg berada di bawah bantal nya.dia membelek setiap helaian muka surat.tiba tiba sehelai gambar jatuh dari salah satu muka surat.yana mengutip gambar tersebut.
dia merenung gambar tersebut kelihatan dua makhluk allah sedang bergelak ketawa di sebuah taman.
"kenapa aku masih simpan gambar rifqi ni.eh diary ni kan ada kat raisya." tanpa dia sedari air mata nya mengalir.
stop yana kau tak perlu menangis untuk lelaki yang dah tinggalkan kau dengan perempuan lain.dia menutup diary itu dan meletakkan ke dalam laci meja nya.
"Lelaki yang bernama Rifqi Arshad dah pupus dalam ingatan aku.Yana kau takpayah nak ingat kat jantan tak guna tu."
Yana mengambil sebuah balang kaca dan mengeluarkan kepingan puzzle dari dalam balang tersebut.Dia mula menyusun kepingan puzzle."Weh rayyan kau dah kenapa ni? " faris menegur rayyan yang termenung sejak tadi lagi.
"kenapa apa?" rayyan hanya mengacau coffee yang langsung tidak diminum.
"apa yang kau fikirkan ni?"
"Takda apa apa lah."
"Rayyan.aku kenal lah kau ni.ni mesti kau ada masalah kan? Cuba kau cerita kat aku."
Faris ialah sahabat rayyan sejak universiti lagi.Faris bekerja sebagai lawyer.
"kau tahu kan P.A baru aku yang aku bagitahu kau tu."
"Ha'a kenapa? kau dah jatuh cinta kat dia ke?"
"tak kau tahu tak hari tu dia perli aku."rayyan bersamdar sambil memeluk tubuh
"Apa yang dia cakap"soal faris
"Dia cakap.'boss tak pernah jemu eh pergi club setiap malam?'"
"Hahahahaha"Faris ketawa mengekek.
"memang patut pun dia tanya kau macam tu.Nampak nya aku dah ada geng lah ni.Aku kan dah selalu nasihat kan kau dah dah lah pergi club tu.Umur kau makin tua bukan makin muda.Sepatutnya kau dah kahwin sekarang."
"Tengok sebab tu aku taknak cerita kat kau.Kau mesti nak nasihat kan aku juga."
"Yalah yalah.lepas tu kau jawab apa?"
"Aku jawab lah tak."
"and then" faris semakin berminat untuk mendengar cerita rayyan.
"dia balas ' Boss tak takut Allah eh?" faris cuba menahan ketawa nya dari meletus.Rayyan menjeling ke arah faris.
"aku tahu kau mesti jawab takut kan?" rayyan mengerutkan dahinya dan mengganguk.
"Kau tahu tak dia ialah perempuan yang berani nasihat aku kecuali raisya dan mummy aku." handphone nya berdering dan nama yana tertera di situ.
"ha tengok panjang umur" ujar rayyan sebelum mengangkat punggung nya dan menjawab panggilan yana
"Hello kenapa?" tanya rayyan.
"Waalaikummusalam.Boss daddy boss cari boss sekarang ni.Dia tunggu kat bilik boss."
Rayyan tahu bahawa yana menyindir nya tadi.
"Okay sekejap lagi saya balik."
"baik boss.Assalammualaikum"
"hm Waalaikummussalam"Rayyan meletakkan iphone 7 nya ke dalam poket.
"Faris aku masuk office dulu.daddy aku dah cari aku kat office."
"Weh kau belum habis cerita lagi kat aku."
"Lain kali k.kau tu bila nak balik office kau?"
"Dah nak balik lah ni." faris mengambil kunci di dalam poket manakala rayyan menuju ke arah kereta nya.
"hujung minggu ni jangan lupa datang rumah aku.Aku ada buat majlis makan makan sedikit." Faris memberitahu rayyan walaupun sudah berulang kali dia mengingatkan rayyan.
"Ya ya aku ingat." mereka berdua masuk ke dalam kereta masing masing.Rayyan dengan segera menuju ke office nya kerana tidak pernah pernah daddy nya pergi ke bilik pejabat nya kalau tidak ada hal yang penting.
"Yana? daddy masih kat dalam?" rayyan menyangkutkan cermin mata hitam di kolar baju nya.
"yup.boss masuk lah daddy boss nampak macam marah tu" yana berkata dengan perlahan.Rayyan mengerutkan kening nya dan menolak pintu bilik nya dengan perlahan lahan.
"Daddy? kenapa nak jumpa daddy nak jumpa dengan rayyan?" Dato ismail iaitu daddy rayyan menghempaskan sebuah sampul surat berwarna coklat dan merenung rayyan dengan tajam.
"Apa ni!" Kuat suara dato ismail menengking rayyan.-TBC
Vote vote vote💕
YOU ARE READING
Sayang Awak!! Encik Cerewet!! [ SLOW UPDATE!]
RandomTengku Rayyan Danial Seorang yang cerewet dan suka hasil kerja yang sempurna.Oleh itu beberapa P.A nya telah berhenti kerja kerana tidak tahan atas sikap cerewet nya itu Tengku Adryana Aqaisyan Seorang yang baik dan lemah lembut. P.A kepada rayyan,s...