Slip mig

308 13 2
                                    

Jeg kigger ned, undgår hans blik. "Hvem skød efter os? Var det så ham også?" Spørger jeg. William ryster på hovedet. "Nej. Det ved jeg ikke hvem var." Han vender sig om, da hans telefon ringer. Jeg sætter mig på sengen. William bliver helt bleg lige pludselig. "Det kan de da ikke gøre!" Råber William ind i telefonen. Manden i telefonen råber også, så jeg når at opfange: Jo, hun er mindreårig. Jeg går udfra, at de taler om mig. "Far. Jeg kan ikke gøre det. Hun er ikke gammel nok, og det.. det kan ikke gå." Siger William. Jeg lytter til hans far: Hun kan sagtens, du elsker hende, i er soulfinders i kan ligeså godt få det overstået. Hvad er det de snakker om? William virker meget oprevet. Jeg begynder selv at få det dårligt. "Jo jeg elsker hende, men hun tror stadig ikke helt på det soulfinderhalløj. Far. Jeg er bange for, at det vil gå for hurtigt for hende." Hans far snakker ikke så højt længere, men jeg hører at han syntes vi skal tage hjem nu eftersom, at de har
fundet os. William færdiggøre samtalen et andet sted. Han kommer tibage efter nogle minutter. "Såå?" Spørger jeg. "Vi tager hjem nu." Siger han bare. "William hvad snakkede i om? Var det mig?" Spørger jeg, mens jeg tager en jakke på. "Ja. Allison. Jeg tror ikke det er det rigtige tidspunkt lige nu, men jeg kan fortælle dig, at der er rigtig mange, som gerne vil have fat i dig. Bl.a din biologiske far. Allison lov mig, ikke at gå med nogle fremmede!" Han tager min hånd. "Jaja, mor." Siger jeg. Vi går gennem gangen, og tager elevatoren ned til receptionen. Jeg står og venter udenfor hotellet på at William finder sin onkel, der arbejder på hotellet. Nogle unge drenge kommer gående mod mig. "Hva' så smukke! Vil du ikke med os?" Siger den højeste af dem. Jeg kigger efter William. "Jeg venter på nogen." Siger jeg bare. "Kan den nogen ikke vente?" Spørger han, og går hen imod mig. Jeg går lidt væk fra ham. De andre drenge, begynder at gå tættere på mig. Den højeste tager fat i armen på mig. "Lad os gå!" Han hiver lidt i mig. "Lad mig være!" Jeg trækker min arm til mig. "Du går med os nu!" Siger en anden. Nu hiver de begge to i mig. Jeg skriger. "Hvad fuck laver i?" Jeg hører Williams stemme, og bliver rolig. "Fuck. Hun har sku en kæreste." Hører jeg en sige. William går over til mig. Han trækker mig ind i en bil, han sikkert lige har fået udleveret fra hotellet. Låser bilen, og går helt hen til den højeste af drengene, råber af ham. William slår ham i ansigtet. Det udvikles til en slåskamp. Jeg prøver at åbne døren. Men William havde låst døren. Jeg får til sidst døren åbnet ved at bruge det der savant-noget. Jeg løber hen til William og drengene. William slår den ene dreng ned. "William stop." Den anden dreng slår William igen. William slår ham. Jeg trækker William væk.  "Kom nu William. Vi går!" Men drengen, som William lige havde slået rejser sig op, og slår William. Jeg sukker, "William! Kom så." Jeg hiver ham hen til bilen. Drengene griner. "Så kommer kæresten lige og redder dig, var!" Råber en af dem. William sætter sig ind, og starter bilen. Drengene begynder at råbe. William sætter farten op, og kører væk.

AllisonWhere stories live. Discover now